درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 08:23   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای

  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


ادامه ادامه مطلب دو

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است

  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همایش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در بوشهر برگزار شد
  کارگاه آموزشی اصول خبرنویسی روابط عمومی‌ها در شهرستان بم برگزار شد
  ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس فرانسه
  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  چطور بر ترس قرار گرفتن در برابر دوربین پخش زنده غلبه کنیم؟
  نشست اندیشه ورز روابط عمومی های اوقاف کشور برگزار شد
  شیوه‌نامه دور سوم رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها منتشر شد
  دوره آموزشی خبرنگار حوزه سلامت برگزار می شود
  دومین جشنواره بورس و رسانه برگزار شد
  بزرگداشت حسن توفیق و ۵۰ سال طنز مطبوعاتی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33513صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 - 15:02
(یادداشتی به بهانه فرارسیدن 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی )
عدم حضور و فعالیت روابط عمومی یعنی مرگ مغزی سازمان
رحیم محمدی مدرس علوم ارتباطات و روابط عمومی و کارشناس ارشد مدیریت (تحول اداری) - عدم حضور و فعالیت روابط عمومی در سازمان برابر با مرگ مغزی سازمان تلقی می شود .مدیری در مدیریت خود موفق است که روابط عمومی را به عنوان درگاه ورودی اندیشه و خلاقیت در انعکاس خدمات به مردم و بالعکس بداند و با ایجاد بستری مناسب در سازمان سعی بر تحقق اهداف با کیفیت بالا در عرصه خدمت رسانی داشته باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با توجه به حضور تکنولوژی و حضور خلاقیت های ارتباطی نمی شود گفت روابط عمومی ها گوش و چشم بینا و قلب تپنده یک سازمان است بلکه روابط عمومی مغز متفکر یک سازمان است است اگر باور کنیم و مدیران این مهم را باور داشته باشند.

پس یک سازمان زمانی موفق می شود که مدیر آن سازمان ، روابط عمومی را باور داشته باشد و ماهیت و جایگاه روابط عمومی را به عنوان مغز متفکر بداند اگر غیر این باشد هر چه روابط عمومی تلاش کند و دنبال تحقق اهداف سازمان باشد خریدار ندارد و به جایگاه واقعی خود نمی رسد.

در سازمان سه مهم به عنوان ارکان اصلی در رسیدن به اهداف موثر خواهند بود که عبارتند از: مغز افزار – نرم افزار – سخت افزار . اگر به نیروی انسانی (مغز افزار) شاغل در سیستم به عنوان سرمایه نگاه نکنیم قطعا قدرت اثر بخشی در سیتم کاسته خواهد شد زیرا که کارکنان نیاز به دیده شدن ومورد توجه قرار گرفتن دارند تا با تلاش بیشتر خدمات بیشتری ارائه کنند لذا می توان درگاه ورودی این نگاه و این توجه را روابط عمومی دانست که متاسفانه اگر این نگاه هم نباشد سازمان دچار تنزل خواهدشد.

روابط عمومی ها به عنوان مغز متفکر سازمان (مغز افزار ) می تواند در ارائه خدمات به کارکنان و مردم بسیار موثر و اثر بخش باشد و پویایی را در سازمان حاکم سازد. اگر سازمانی به روابط عمومی به عنوان مغز متفکر نگاه نکند قطعا دچار مرگ مغزی خواهد شد یعنی در تمام برنامه ها به نحوی دچار نقیصه می شود و نارسایی قابل توجه ای را به همراه خواهد داشت.

عدم حضور و فعالیت روابط عمومی در سازمان برابر با مرگ مغزی سازمان تلقی می شود .مدیری در مدیریت خود موفق است که روابط عمومی را به عنوان درگاه ورودی اندیشه و خلاقیت در انعکاس خدمات به مردم و بالعکس بداند و با ایجاد بستری مناسب در سازمان سعی بر تحقق اهداف با کیفیت بالا در عرصه خدمت رسانی داشته باشد.

هرچند انتخاب نادرست یک مسئول برای روابط عمومی خود به بدنه سازمان ضربه وارد می کند زیرا در این انتخاب شاخص ها در نظر گرفته نشده است و بر اساس شناخت احساسی و یا سفارش دیگران این انتخاب صورت گرفته است که خود در نرسیدن سازمان به اهداف اثر گذار خواهد بود. در هر صورت روابط عمومی ها باید با خلاقیت در تولید روش و تولید محتوا در جهت تحقق برنامه ها اهتمام لازم را بکار ببرند تا بتوانند در تنویر افکار عمومی موفق باشند .

نمی شود در همه جا مدیران را مقصر دانست و عدم موفقیت روابط عمومی را در مدیران دید بلکه خود روابط عمومی باید در اجرائی شدن برنامه حرفی برای گفتن داشته باشد و از تکنیک ها و تکنولوزی موجود هوشمندانه استفاده کند .

امید است با توجه به فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی بتوانیم شاهد سالی سرشار از بهترین ها در روابط عمومی ها باشیم و دیگر حرف از عدم وجود جایگاه سازمانی مناسب برای روابط عمومی نزنیم و مدیران روابط عمومی بتوانند با انرژی مضاعف در رسیدن به اهداف خرد و کلان سازمان گام های موثری را بردارند.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گزارش برگزاری گردهمایی مسئولان روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور


  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


  سیاست‌های کلان اطلاع‌رسانی برای مبارزه با جنگ روانی و مسائل اقتصادی تصویب شد


  سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان: ارتباط سازنده میان روابط عمومی ها و رسانه ها هرمزگان برای اطلاع رسانی ایجاد شود


  افزایش اعتماد عمومی و رشد سرمایه‌گذاری در بانک شهر


  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد


  سه راه برای پخش مقاله های خبری در تلویزیون


  گزارش برگزاری نشست شورای هماهنگی روسای مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی


  کتاب برتر جدید در زمینه روابط عمومی که باید مطالعه شان کرد/ مهارت کسب‌وکار برای ارتباطات استراتژیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران