درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 26 مهر 1397 - 01:56   

جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد

  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فرخی یزدی شاعری آزادیخواه و روزنامه نگاری نواندیش

  فرخی یزدی شاعری آزادیخواه و روزنامه نگاری نواندیش


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر ارتباطات ایران خودرودیزل منصوب شد

  مدیر ارتباطات ایران خودرودیزل منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اصلاح ساختار بانکی؛ در بیست و ششمین شماره ماهنامه شمیم کوثر بررسی شد
  سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شد
  برای رفع کمبودها و مشکلات کارشناسان روابط عمومی، اقداماتی در دست انجام است
  مدیر ارتباطات ایران خودرودیزل منصوب شد
  اولین گردهمایی و نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه های کلان منطقه ۱ سلامت کشور
  کتاب "رویکردهای نوین کاربردی خلاقیت در روابط‌عمومی" منتشر شد
  فرخی یزدی شاعری آزادیخواه و روزنامه نگاری نواندیش
  قائم مقام وزیر علوم خبر داد: نقش روابط عمومی دانشگاهها در فضای تحریم
  نشست شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی سمنان برگزار شد
  شهردار هشتگرد: نقش روابط عمومی در جلب نظر شهروندان بی تاثیر نیست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33506صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیچهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 - 10:54
علم ارتباطات، مادر روابط عمومی است
دکتر امیر محبیان استاد دانشگاه و رییس گروه رسانه ای آریا در دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران با بیان اینکه نگرش حاکم بر روابط عمومی سنتی باید تغیبر کند، اظهار کرد: یکی از علمای علم ارتباطات معتقد است تاریخ روابط عمومی، تاریخ نبرد برای واقعیت و نیز درک مردم از واقعیت است.
  

دکتر امیر محبیان استاد دانشگاه و رییس گروه رسانه ای آریا در دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران  با بیان اینکه نگرش حاکم بر روابط عمومی سنتی باید تغیبر کند، اظهار کرد: یکی از علمای علم ارتباطات معتقد است تاریخ روابط عمومی، تاریخ نبرد برای واقعیت و نیز درک مردم از واقعیت است.

وی افزود: دو نگاه در تعریف روابط عمومی حاکم است. نگاه سنتی که اساس آن انتقال داده ها از سازمان به اجتماع و بالعکس است که این نوع نگرش در دنیای امروز با چالش مواجه است و دچار بحران جدی است.

محبیان اضافه کرد: اکنون نیز نوع جدیدی از نگرش در ارتباطات بوجود آمده، به طوری که نوع تعامل مردم و حکومت را هم تغییر داده است.
وی افزود: اکنون در دورانی زندگی می کنیم که عصر انفجار اطلاعات است و این وضعیت باعث تغییر معنی روابط عمومی شده است. یکی از خصوصیات دوران انفجار اطلاعات بی اعتنایی به اطلاعات تولید شده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تولید بیش از حد اطلاعات موجب شده مردم به این حجم انبوه اطلاعات توجهی نکنند و ما با گریز مردم از اخبار مواجه هستیم، آنها تمایلی به پیگیری اخبار به دلیل حجم بالای تولید اخبار ندارند.

وی افزود: عامل دیگر عدم انسجام بین اطلاعات است. اطلاعات پوچ تولید می شود و به عنوان واقعیت گسترش می یابد. مردم همزمان با طرح اخبار پوچ، اخبار واقعی را انکار می کنند. همچنین با تضعیف سیستم ایمن ذهنی در برابر هجوم اطلاعات مواجه هستیم، ذهن قدرت فیلتر را از دست می دهد . به دلیل مجموعه اطلاعات تهاجمی فرد قدرت ارزیابی اخبار را ندارد و از خبر می گریزد یا قدرت تشخیص درست آن را از دست می دهد.
دکتر محبیان در ادامه اظهار داشت: تولید اخبار موجب شده شکل روابط عمومی تغییر کند ، از تغییر دادن اطلاعات مردم را ارضا کند و مردم واکنش پیشاپیش در مقابل خبر دارند.

رییس گروه رسانه ای آریا افزود: بر اساس تحقیقات موسسه داده های بین المللی آر تی سی، تا سال 2020 حجم اطلاعات تولیدی جهان 10 برابر می شود. در دنیایی که حجم گردش اطلاعات تا این حد بالا رفته است و به بی تفاوتی مخاطب انجامیده که نمی توان در روابط عمومی پیشرفت کرد. دیگر نمی توان تعیین کرد مخاطب چه چیزی را برگزیند و خط دادن یک طرفه تاثیر گذار نیست و مخاطب خود خط را تعیین می کند.

وی اضافه کرد: تصور می کنیم از طریق داده ها می توان رفتار انسان ها را کنترل کرد، اما صرف داده های واحد به معنای برداشت واحد نیست و به تعداد هر داده برداشت های متفاوتی وجود دارد.

وی در پایان به مدیران روابط عمومی تاکید کرد: توجه داشته باشید هر پیامی که ارسال میکنید باید در آن منطق باشد، منتطقی که توجیه گر است. در تولید پیام و خبر این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد که چرا باید مخاطب پیام ما را بپذیرد.

گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی و دومین همایش ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران با حضور جمعی از دست اندرکاران روابط عمومی ها، مدیران مسوول رسانه ها و اساتید علوم ارتباطات در هتل ارم تهران توسط موسسه کارگزار روابط عمومی برگزار شد.

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد


  نشست شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی سمنان برگزار شد


  شهردار هشتگرد: نقش روابط عمومی در جلب نظر شهروندان بی تاثیر نیست


  کتاب "رویکردهای نوین کاربردی خلاقیت در روابط‌عمومی" منتشر شد


  مدیر ارتباطات ایران خودرودیزل منصوب شد


  گزارش برگزاری جلسه تخصصی آینده پژوهی روابط عمومی


  اولین گردهمایی و نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه های کلان منطقه ۱ سلامت کشور


  فرایند خلاقیت درمدیریت


  پس از هلند و انگلیس، کانادا روسیه را به انجام حمله سایبری متهم کرد


  معاونت حقوقی ریاست جمهوری مسابقه مقاله نویسی برگزار می کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد