درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 08:22   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای

  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


ادامه ادامه مطلب دو

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است

  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همایش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در بوشهر برگزار شد
  کارگاه آموزشی اصول خبرنویسی روابط عمومی‌ها در شهرستان بم برگزار شد
  ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس فرانسه
  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  چطور بر ترس قرار گرفتن در برابر دوربین پخش زنده غلبه کنیم؟
  نشست اندیشه ورز روابط عمومی های اوقاف کشور برگزار شد
  شیوه‌نامه دور سوم رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها منتشر شد
  دوره آموزشی خبرنگار حوزه سلامت برگزار می شود
  دومین جشنواره بورس و رسانه برگزار شد
  بزرگداشت حسن توفیق و ۵۰ سال طنز مطبوعاتی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33479صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 25 اردیبهشت 1397 - 07:50
نقش شبکه‌های اجتماعی در پیروزی ماهاتیرمحمد
اگر تسلط بر رسانه‌های جریان اصلی از رازهای ماندگاری ائتلاف محافظه کار «جبهه ملی» در قدرت بود، اما شبکه‌های اجتماعی که از آن به عنوان رقیب رسانه‌های جریان اصلی یاد می‌شود، زمینه شکست حضور 60 ساله «جبهه ملی» را در قدرت به گونه ای شگفت آفرین فراهم ساخت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیروزی غیر منتظره «ائتلاف امید»در انتخابات سراسری چهاردهم مالزی که به بیش از 60 سال حاکمیت «جبهه ملی» در این کشور پایان داد، پدیده‌ای تاریخی تلقی می‌شود که بسیاری از ناظران نقش شبکه‌های اجتماعی را در تحقق آن غیرقابل چشم‌پوشی می‌دانند.به گزارش ایرنا، جناح مخالفان دولت پیشین مالزی با وجود آنکه از پشتوانه قابل توجه مردمی‌برخوردار بود، اما سیاست‌های «جبهه ملی» ائتلاف محافظه کار حاکم پیشین این کشور به رهبری نجیب تون رزاق باعث شده بود تا جناح مخالفان به رهبری ماهاتیر محمد کمتر سهمی‌از رسانه‌های جریان اصلی در جریان رقابت‌های انتخابات پارلمانی داشته باشد.

به گزارش ایرنا،جبهه مخالفان دولت در انتخابات سراسری سال 2013 نیز با وجود کسب کرسی‌های کمتر موفق شدند، اکثریت آرای کل رأی دهندگان را به دست آورند که بسیاری از تحلیلگران، شبکه‌های اجتماعی را دلیل جلب نظر مناطق عمدتاً شهرنشین به مخالفان دانستند.

طبق آمار رسمی‌ارائه شده توسط وزارت ارتباطات و چندرسانه‌ای مالزی، جمعیت کاربران اینترنت در این کشور از حدود 20 میلیون نفر در سال 2013 به بیش از 24 میلیون نفر در سال 2016 (آخرین سال ارائه آمار) رسیده است.

جمعیت مالزی بیش از 30 میلیون نفر برآورد شده است و این آمار نشان می‌دهد که نفوذ اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی در این کشور بسیار بالاست. براساس این آمار استفاده از اینترنت در مناطق روستایی از 24.2 درصد در سال 2012 به 32.8 درصد در سال 2016 رسیده است.

در جریان رقابت‌های چهاردهمین انتخابات سراسری این کشور نیز ، افزایش جمعیت استفاده کنندگان از اینترنت طی این سال‌ها، برای جناح سیاسی که به اجبار سهم بسیار کمی‌از رسانه‌های سنتی را برخوردار بود، خبر خوبی تلقی می‌شد تا امیدوار باشد پیام‌هایش به جمعیت گسترده‌تری برسد. به نظر می‌رسد ائتلاف پاکاتان هاراپان ( امید) به رهبری ماهاتیر محمد به خوبی توانست از این ظرفیت در چهاردهمین انتخابات سراسری استفاده کند. یک شب قبل از روز برگزاری انتخابات سراسری مالزی، رهبران دو جناح با مردم گفت وگو و از آنها برای مشارکت گسترده در این عرصه سیاسی دعوت کردند. «نجیب تون رزاق» نخست وزیر وقت شامگاه سه شنبه گذشته با استفاده از شبکه تلویزیونی ملی، آخرین پیام خود را خطاب به مردم اظهار کرد، اما «ماهاتیر محمد» رهبر مخالفان دولت با استفاده از قابلیت پخش برنامه زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی، همزمان با «نجیب» پیام سیاسی‌اش را به جمعیت 15 میلیونی رأی دهنده مالزی رساند.

به این ترتیب اگر تسلط بر رسانه‌های جریان اصلی از رازهای ماندگاری ائتلاف محافظه کار «جبهه ملی» در قدرت بود، اما شبکه‌های اجتماعی که از آن به عنوان رقیب رسانه‌های جریان اصلی یاد می‌شود، زمینه شکست حضور 60 ساله «جبهه ملی» را در قدرت به گونه ای شگفت آفرین فراهم ساخت.

چهارشنبه گذشته 19 اردیبهشت 97، «نجیب رزاق» که پس از استعفای «احمد بداوی» نخست وزیر قبلی مالزی در سال 2009 زمام قدرت را در دست گرفته بود، به عنوان رهبر حزب «آمنو» و ائتلاف حاکم موسوم به «جبهه ملی» در انتخابات سراسری چهاردهم در مقابل «ماهاتیر محمد» رهبر «ائتلاف امید» شکست خورد تا بیش از 6 دهه حضور «آمنو» در عرصه قدرت این کشور جنوب شرق آسیا پایان پذیرد.


 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گزارش برگزاری گردهمایی مسئولان روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور


  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


  سیاست‌های کلان اطلاع‌رسانی برای مبارزه با جنگ روانی و مسائل اقتصادی تصویب شد


  سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان: ارتباط سازنده میان روابط عمومی ها و رسانه ها هرمزگان برای اطلاع رسانی ایجاد شود


  افزایش اعتماد عمومی و رشد سرمایه‌گذاری در بانک شهر


  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد


  سه راه برای پخش مقاله های خبری در تلویزیون


  گزارش برگزاری نشست شورای هماهنگی روسای مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی


  کتاب برتر جدید در زمینه روابط عمومی که باید مطالعه شان کرد/ مهارت کسب‌وکار برای ارتباطات استراتژیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران