درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 07:01   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33457صفحه نخست » مدیریت روابط عمومییکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 - 00:55
اشتباهات رایج مانع درک کردن درست حرکات بدنی دیگران
کرول کینسی گامن – تروی مدیا - گرچه وجود سرنخ در حرکات بدنی دیگران قابل انکار نیست، اما باید آنها را درست درک کرد. در چنین صورتی است که می توان، در محل کار و یا سایر اماکن از مزایای حرکات غیرگفتاری بهره برد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آدم ها بگونه ای غریزی به حرکات صورت و بدن دیگران نگاه می کنند، تا به سرعت متوجه منظور آنها بشوند. در واقع ما به عنوان نوع انسان بسیار پیش از آن که استفاده از کلمات را بیاموزیم، یاد گرفتیم که چگونه با چنین حرکاتی دیگران را تحت تاثیر قرار دهیم، به جایی که دوست نداریم نرویم، و…

اما اینک دیگر برایمان مقدور نیست، که مانند پیشینیان نخست خود از همه نوع حرکت چهره ای و بدنی بهره ببریم. زیرا در جامعه امروزی لایه های متفاوتی از محدودیت وجود دارند. به همین سبب فارغ از فرهنگ حاکم و به ویژه در محل کار، توانایی لازم جهت درک درست اشارات غیرگفتاری می توانند زمینه مزایای روش تعامل با مردم را فراهم کنند. برای آغاز دستیابی به این مزایا، باید از این پنج اشتباه رایج خودداری شود.

درنظر نگرفتن موقعیت
صحنه نخست: فرد وارد محل کارش می شود. مشاهده می کند همکارش سرش را پایین انداخته، چشمانش را بسته، اندکی می لرزد، و خودش را جمع کرده است.
صحنه دوم: همان همکار را در همان وضعیت ظاهری در حالی مشاهده می کند، که در یک شامگاه بسیار سرد زمستانی که برف سبکی هم می بارد و باد سردی می وزد، روی نیمکت ایستگاه اتوبوس نشسته است.

در هر دو صحنه حالت بدن مشابه اند. اما پیام های غیرگفتاری آنها با هم فرق دارند. کمااینکه معنی صحنه نخست ناراحت بودن است. در حالی که صحنه دوم نشانگر آن می باشد، که همکار مذکور سردش است. پس معنی ارتباطات غیرکلامی در موقعیت های متفاوت، با هم فرق دارند.

تلاش برای یافتن یک معنی واحد از یک حالت واحد
یک حالت واحد می تواند، چندین معنی داشته باشد. گاهی هم اصلا دربردارنده هیچ معنی خاصی نیست. اما اگر همین حرکت با برخی اشارات غیرگفتاری دیگر همراه شود، معنی اش آشکارتر می گردد. مثلا امکان دارد فردی که انسان با او حرف می زند، به دلایل گوناگون دست به سینه بنشیند یا بایستد. اما اگر همزمان سرش را هم به علامت انکار تکان دهد، به این معنی است که از آنچه شنیده خرسند نمی باشد.

تمرکز بیش از اندازه بر گفته ها
اگر انسان بیش از اندازه بر آنچه می شنود تمرکز کند، بخش زیادی از منظور گوینده را درک نمی نماید. مثلا اگر مدیری با آرامش و بگونه ای منطقی به کارکنانش بگوید باید مسئولیت های بیشتری را به آنها منتقل کند، اما در هنگام خواندن فهرست این وظایف بگونه ای نامحسوس بلرزد، ماجرا عوض می شود. چراکه در حالی که حرف هایش نشان می دهند قصدش تقویت جایگاه کارکنان است، اما لرزش سریع غیرعمدی اش فریاد می زند، که نمی خواهد چنین کاری را انجام دهد.

آگاهی نداشتن از رفتار عادی دیگران
انسان باید از رفتار عادی دیگران آگاهی داشته باشد، تا بتواند متوجه تغییرات معنی دار رفتار آنها بشود. اگر این آگاهی وجود نداشته باشد، چنین چیزی رخ می دهد:

چند سال پیش داشتم برای رئیس هیئت مدیره یک شرکت خدمات مالی کنفرانس می دادم. این کنفرانس چکیده سخنانی بود، که باید روز بعد در برابر گروه مدیریتش بیان می کردم. در خلال تقریبا یک ساعتی که حرف می زدم، او دست هایش را در هم گره کرده بود، حتی یک بار هم تکان نخورد، لبخند نزد، و سرش را به علامت تایید تکان نداد. وقتی سخنانم تمام شد، بدون اینکه با من تماس چشمی برقرار کند، تشکری کرد و از اتاق کنفرانس بیرون رفت.

مطمئن بودم وی داشت با این ارتباط غیرگفتاری به من می فهماند، که سخنرانی روز بعدم لغو خواهد شد. اما وقتی به سمت آسانسور می رفتم، معاونش به نزدم آمد و گفت که رئیس خیلی تحت تاثیر حرف هایم قرار گرفته است. من که شگفت زده شده بودم، واکنش غیرگفتاری وی را به معاونش گوشزد کردم. با لبخند گفت اکر نظر رئیس در مورد محتویات اظهارات من منفی بود، در بین سخنانم از جا برمی خاست، و اتاق را ترک می کرد.

برداشت نادرست من از آن رو پیش آمده بود، که از رفتار عادی آن رئیس آگاهی نداشتم.

قضاوت در مورد حرکات بدنی دیگران بر مبنای فرهنگ یکسونگرانه خود
زمانی که درباره فرهنگ سخن می گوییم، معمولا منظور ارزش های مشترک گروهی از مردم هستند. برخی از ارزش های فرهنگی آموزش داده می شوند. اما بیشتر آنها ناخودآگاه جذب می گردند. اینگونه ارزش ها بر چگونگی تفکر و رفتار گروهی از افراد تاثیر دارند. مهم تر اینکه سنجه ای برای قضاوت در مورد دیگران می شوند. بنابراین برخی از رفتارهای غیرگفتاری را بهنجار و درست، و بعضی دیگر را ناهنجار و نادرست تلقی می کنند. کمااینکه در برخی از فرهنگ ها مسایلی مانند شیوه های رایج سلام و علیک و دست دادن با دیگران، غیرعادی تلقی می شوند. مثلا حالتی که مردم آمریکای شمالی در هنگام سلام و خداحافظی به دست خود می دهند، در آمریکای لاتین به معنی نه، و در پرو به مفهوم بیا اینجا است.

بنابراین گرچه وجود سرنخ در حرکات بدنی دیگران قابل انکار نیست، اما باید آنها را درست درک کرد. در چنین صورتی است که می توان، در محل کار و یا سایر اماکن از مزایای حرکات غیرگفتاری بهره برد.

منبع:  Iran Javan Magazine

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد