درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 دی 1397 - 04:28   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی پژوهشکده بانک مرکزی منصوب شد

  مدیر روابط عمومی پژوهشکده بانک مرکزی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398
  کاهش وزن و تقویت حافظه، جزو 5 فایده چای سبز برای بدن
  آشنایی با فعالیت های دکتر حسن ربیعی
  اهدای جوایز برندگان قرعه‌کشی «چهارمین جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس‌انداز» بانک آینده
  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود
  انتخابات هیات رئیسه شورای روابط عمومی های کرمانشاه برگزار شد
  «بیان واقعیت ها»، استراتژی رسانه ای وزارت صمت است
  30درصد از بودجه بیمه دانا در پاییز امسال محقق شد
  خدمات بانک پارسیان به نابینایان
  نغمه دانش آشتیانی مدیر امور روابط عمومی و اطلاع رسانی هنروتجربه شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33447صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 22 اردیبهشت 1397 - 13:55
5 نکته ساده برای بررسی محتوا
اجرای کمپین رسانه‌ای به معنی توزیع خبر یا محتوای شرکت شما در رسانه‌ها برای دیده شدن بیشتر و ارتباط با مخاطبان رسانه‌هاست. برای این امر نیاز به یک محتوای خوب دارید که مورد توجه رسانه‌ها و مخاطبان آنها قرار گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اجرای کمپین رسانه‌ای به معنی توزیع خبر یا محتوای شرکت شما در رسانه‌ها برای دیده شدن بیشتر و ارتباط با مخاطبان رسانه‌هاست. برای این امر نیاز به یک محتوای خوب دارید که مورد توجه رسانه‌ها و مخاطبان آنها قرار گیرد.

در این مطلب 5 نکته ساده برای بررسی محتوا قبل از ارسال به رسانه‌ها و اجرای کمپین رسانه‌ای را بررسی می‌کنیم.

1- آیا داستانتان ارزش و اهمیت خبری دارد؟
درواقع هدف کلی از نگارش یک محتوای خبری، به اشتراک گذاشتن اخبار کسب و کار شما با مخاطبان رسانه‌ها است.

اگر یک داستان جالب و مناسب برای گفتن نداشته باشید، وقت دیگران را هدر داده‌اید. مطمئن شوید که انتشار محتوا، درنهایت، منجر به برندسازی و تبلیغ شرکت شما خواهد شد اما به یاد داشته باشید برای این کار باید موضوعاتی خبری داشته باشید.

اگر محتوای بدون ارزش خبری ارسال کنید، مطمئن باشید که اعتبار خود را از دست خواهید داد و درنهایت خبرنگاران و رسانه‌ها هم شما را نادیده خواهند گرفت. اگر نیاز دارید با محتواهای خبری آشنا شوید می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

2- بررسی نقل‌قول‌ها و آمار درج‌شده در محتوا
درحالی‌که هدف آگهی‌های تبلیغاتی بیشتر در راستای فروش بیشتر است، انتشار محتوا و داستان‌های خبری بیشتر برای بیان و ارائه حقایق و واقعیت‌ها انجام می‌شوند. هدف از تولید محتوا خلق داستان‌های جذاب است اما باز هم باید به خاطر داشته باشید که محتوا باید دقیق و خالی از هرگونه جانب‌داری باشد. در غیر این صورت آن محتوا، محتوای خبری محسوب نخواهد شد.

برای همین هم باید حتماً از صحت اطلاعات ارائه‌شده در محتوای خود مطمئن باشید و در آن غلو نکنید. اگر آماری را ارائه می‌دهید حتماً آن را مجدد بررسی کنید تا نسبت به نقل درست آن مطمئن شوید و بعد هم محتوا را از هرگونه اغراق، ادعاهای بی‌اساس و نقل‌قول‌های نامربوط پاکسازی کنید.


3- بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO)
خوشتان بیاید یا نیاید، شما نمی‌توانید موتورهای جستجو را نادیده بگیرید. اگر در این زمینه به خوبی عمل نکنید و در واقع اگر در محتوایتان عبارات و کلمات کلیدی مرتبط لحاظ نشود، شانس بهتر دیده شدن را از دست خواهید داد.

خوشبختانه بهینه‌سازی محتوای خبری خیلی راحت است. برای این کار کافی است فقط مطمئن شوید که کلمات کلیدی و بک‌لینک‌های مرتبط با آن‌ها را به‌درستی به‌کاربرده‌اید (بهتر است این عبارات را به‌صورت خیلی طبیعی در عنوان مطلب و در پاراگراف اول مطلب قرار دهید). برای اطمینان بیشتر حتماً لینک‌ها را چندین بار بررسی کنید تا از صحت آنها مطمئن شوید.


4- رعایت اصول اولیه تولید محتوای خبری
شاید این این اصول اولیه را می‌شناسید که دست به تولید محتوا زده‌اید، اما باهم به‌اختصار آن‌ها را مرور خواهیم کرد. این اصول، مواردی هستند که در نگارش هر محتوای خبری باید رعایت شوند.

تیتر اصلی و تیتر فرعی (روتیتر)
تاریخ انتشار
پاسخ به سؤالات شش‌گانه خبری: چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، چه مکانی، چطور و چرا
اطلاعات تماس
معرفی مختصر شرکت

5- محتوا باید مفید و در راستای هدف باشد
و درنهایت، مطمئن شوید که محتوای شما مفید است و هدف شما را تا حد امکان برآورده خواهد کرد. اطلاعات زیادی اصولاً می‌تواند خبر باشد. به خاطر داشته باشید که هدف شما از محتوای خبری این است که خبری ساده تولید کنید که خبرنگاران را برای تقاضای محتوای بیشتر به سمت شما جلب کند. هرگونه اطلاعات غیرضروری و یا غیر موضوعی باید در این مرحله حذف شوند.


مترجم: حبیبه مجیدی
منبع: https://blog.akhbarrasmi.com

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  زادروز «اندی رونی» مفسر تلویزیونی معاصر که 91 سال و چند ماه عمر کرد و 69 سال ژورنالیست بود


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  روابط عمومی باید دارای ارزش خبری باشد


  روزنامه‌نگاری «آلترناتیو»


  آنچه باید بدانیم!/ تحقیق‌، اساس‌ یک‌ برنامه‌ روابط‌عمومی‌ است‌


  سرپرست روابط عمومی استانداری تهران در همایش روابط عمومی و پایداری ملی: شفاف سازی از سوی روابط عمومی ها می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند


  آنچه باید بدانیم!/ قدرت‌ مشاوره‌ مدیریت‌


  پلیس سودان حداقل ۱۸ خبرنگار را بازداشت کرد.


  انتصاب سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل


  کارگاه آموزشی خبر و رسانه در زاهدان برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز