درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 4 بهمن 1398 - 09:33   

ابتکار «متیو بریدی» پدر فتوژورنالیسم؛ انعکاس فاجعه با انتشار عکس

  ابتکار «متیو بریدی» پدر فتوژورنالیسم؛ انعکاس فاجعه با انتشار عکس


ادامه ادامه مطلب یک

ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020

  ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

خدمت به منطقه آرمان مدیریت و پرسنل مجتمع مس سونگون است

  خدمت به منطقه آرمان مدیریت و پرسنل مجتمع مس سونگون است


ادامه ادامه مطلب سه

واتساپ باز هم سرویس جدید ارائه کرد؛ این بار ارسال تصاویر متحرک

  واتساپ باز هم سرویس جدید ارائه کرد؛ این بار ارسال تصاویر متحرک


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ابتکار «متیو بریدی» پدر فتوژورنالیسم؛ انعکاس فاجعه با انتشار عکس
  خدمت به منطقه آرمان مدیریت و پرسنل مجتمع مس سونگون است
  ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020
  مهارت چیست؟
  ثبت نام خبرنگاران متقاضی مسکن طی روزهای آتی
  نحوه استفاده از وسایل دیداری در هنگام سخنرانی
  اعضای جدید هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران انتخاب شدند
  11 پیام کنفرانس روابط عمومی 1398
  واتساپ باز هم سرویس جدید ارائه کرد؛ این بار ارسال تصاویر متحرک
  بانک رفاه اعلام کرد/ دستور العمل اجرایی جدید بخشودگی سود تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33446صفحه نخست » خبر یکشنبه، 22 اردیبهشت 1397 - 13:28
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: دولت حامی شفافیت است
مایل دو سویه مردم و مسئولان، شفافیت و پاسخگویی سه مولفه اصلی سازمان ارتباطات دولت است و دولت تاوان شفاف‌سازی خود را داده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تمایل دو سویه مردم و مسئولان، شفافیت و پاسخگویی سه مولفه اصلی سازمان ارتباطات دولت است و دولت تاوان شفاف‌سازی خود را داده است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به اینکه تمایل دو سویه مردم و مسئولان، شفافیت و پاسخگویی سه مولفه اصلی سازمان ارتباطات دولت است، گفت:‌ دولت تاوان شفاف‌سازی خود را داده است.

به گزارش شارا، علیرضا معزی در نشست مدیران روابط عمومی  استانداری‌های سراسر کشور در وزارت کشور با اشاره به اینکه اگر رابطه مردم و مسئولین یک سویه باشد در ایجاد این تعامل دچار مشکل می‌شویم، اظهار کرد: این پرسش مطرح می‌شود که اخبار مردم چگونه به مسئولان می‌رسد؟ از نظر دولت اهمیت دارد که رابطه مردم و مسئولان دو سویه باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارتباط مسئولان با مردم را نباید فقط از طریق رسانه‌ها برقرار کنیم بلکه باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه را برای پرسش و پاسخ و گفت‌ و شنود مردم و مسئولان مهیا کنیم، ادامه داد: در پیوست‌های رسانه‌ای دولت، در کنار توجه به مولفه‌های اصلی اطلاع‌رسانی، بر برگزاری نشست‌ها، دیدارها و بازدیدهای مردمی اصرار داریم تا زمینه ارتباط نزدیک‌تر، صمیمانه‌تر و دقیق‌تر مردم و مسئولان فراهم شود. برگزاری جلساتی که به شنیدن صدای مردم منجر شود یک اتفاق بزرگ است، زیرا اگر فقط مسئولان صحبت کنند یک ارتباط مختل با مردم ایجاد می‌شود. حتما باید زمینه برگزاری جلسات گفت و شنود مردم و مسئولین فراهم شود تا صدای مردم شنیده شود تا آنها بتوانند پرسش‌های خود را مطرح کنند.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در رابطه با مولفه شفافیت در رویکرد اطلاع‌رسانی دولت، خاطرنشان کرد: شفافیت نقش مهمی در سامان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک کشور دارد. انتظار افکار عمومی از مسئولان، اعتمادسازی است. اعتمادسازی زمانی ایجاد می‌شود که اطلاعات را حق مردم بدانیم. در گذشته به دلایلی، انتشار اطلاعات با احتیاط انجام می‌شد اما اصرار بر این وضعیت آسیب‌هایی به همراه داشت. ما نمی‌توانیم مردم را نامحرم بدانیم، اطلاعات از آنچه در کشور رخ می‌دهد جزو حقوق اصلی مردم است و ما چه مردم تقاضا بکنند و چه تقاضا نکنند موظف به انتشار اطلاعات هستیم. دولت در حال تهیه آیین‌نامه چگونگی انتشار اطلاعات است.

معزی با اشاره به چگونگی تصویب بودجه سالیانه کشور، بیان کرد: در جریان تصویب بودجه، حتی در عرصه اطلاع‌رسانی تخصصی هم اتفاق خاصی نمی‌افتاد اما دولت در سال 96 برای اولین بار قانون بودجه را به بحث عمومی در جامعه تبدیل کرد. در واقع دولت بودجه را به میان افکار عمومی برد و همه مردم توانستند به اطلاعات بودجه دست پیدا کنند هر چند دولت تاوان این شفاف‌سازی را هم داد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه بازار ارز نیز دولت اصرار دارد که روش‌مند، بدون واسطه و با شفافیت عمل کند. در سیاست جدید ارزی دولت نحوه مصرف ارز و مصرف‌کننده مشخص می‌شود، با این شفافیت، جلوی قاچاق هم گرفته می‌شود.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه پاسخگویی یکی دیگر از رویکردهای دولت در عرصه اطلاع‌رسانی است، تصریح کرد: پاسخگویی فراتر از پاسخ به ایرادات و انتقادات در رسانه‌هاست. اشکال پاسخگویی متنوع است و شامل پاسخگویی به عامه مردم، نخبگان، فعالان، کارشناسان، ذینفعان و رسانه‌هاست. ما باید نیت‌خوانی و ذهنیت‌خوانی پاسخ پرسش‌های مطرح شده را بدهیم.

معزی با بیان اینکه پاسخگویی فقط جوابیه دادن نیست بلکه فراتر از آن است، گفت: ما چقدر توانسته‌ایم درباره فعالیت‌های خود به مردم، کارشناسان و ذینفعان اطلاع‌رسانی کنیم؟ آیا صرفا با کنفرانس خبری می‌خواهیم درباره اقدامات خود اطلاع‌رسانی کنیم یا به موقع به کارشناسان و مردم اطلاع می‌دهیم؟

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر نمی‌خواهیم در حوزه‌ای هم اطلاع‌رسانی کنیم حتما باید دلیل کاملا روشنی داشته باشیم، تصریح کرد: تحقق سه مولفه تعامل دو سویه، شفافیت و پاسخگویی هم به تغییر نگرش در اطلاع‌رسانی نیاز دارد و هم به اصلاح ساختارهای اطلاع‌رسانی، البته مهم‌تر تغییر نگرش در این زمینه است.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگاری که اعلامیه استقلال آرژانتین را نوشت


  ابتکار «متیو بریدی» پدر فتوژورنالیسم؛ انعکاس فاجعه با انتشار عکس


  الگویی برای روابط عمومی ها در مواجهه و مدیریت اخبار، تصاویر و ویدئوهای جعلی


  هدایت گری اصول اولیه مدیریت در سازمان ها


  انتصاب مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد


  اعضای جدید هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران انتخاب شدند


  ده مهارت کلیدی لازم در سال 2020


  11 پیام کنفرانس روابط عمومی 1398


  قابلیت مدیریت بالغ پرتفوی


  نحوه استفاده از وسایل دیداری در هنگام سخنرانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کارگاه های آموزشی روابط عمومی در حوزه سناریو نویسی و تکنیک های حل مساله در روابط عمومی