درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 25 آذر 1398 - 09:19   

شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند

  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


ادامه ادامه مطلب یک

آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه

  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


ادامه ادامه مطلب دو

فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی

  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


ادامه ادامه مطلب سه

شکلک های مسخره ی با معنی

  شکلک های مسخره ی با معنی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بحث بزرگ: آیا روابط رسانه ای در حال مرگ است؟
  واژه نامه توصیفی کاربردی روش پژوهش در علوم اجتماعی و ارتباطات
  اعلام روند سیاست گذاری اطلاع رسانی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت از سوی وزارت کشور
  دوره دانش‌افزایی فوتسال در بانک رفاه برگزار شد
  برگزاری نخستین رویداد بزرگ فناوری های علوم روان شناختی و کار آفرینی سایتک
  برگزاری نشست تلفنی با موضوع رمز دوم پویا در مرکز فراد بانک رفاه کارگران
  پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک رفاه به ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی کارگران اسپانیا
  مدیران روابط عمومی دستگاه ها باعث دلگرمی و امید برای مردم هستند
  نصب بنرهای خوش آمدگویی برای استاندار و معاونین ممنوع است
  رمز دوم پویا فرصتی جهت افزایش امنیت درپرداخت‌های غیرحضوری مبتنی برکارت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33431صفحه نخست » مدیریت روابط عمومییکشنبه، 22 اردیبهشت 1398 - 13:02
خال های سرطانی حکومت و دمکراسی
نشست اندیشمندان و استادان علم حکومت «برای بحث درباره عوامل اداری که حکومت و دمکراسی را تضعیف می کند» ۱۲ ماه مه 1964 با صدور قطعنامه ای پایان یافت که «کاتلین نویل» بعداً شرح مذاکرات، متن و تفسیر این قطعنامه را به صورت کتابی قطور در آورده است.
  

 

 
 
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نشست اندیشمندان و استادان علم حکومت «برای بحث درباره عوامل اداری که حکومت و دمکراسی را تضعیف می کند» ۱۲ ماه مه 1964 با صدور قطعنامه ای پایان یافت که «کاتلین نویل» بعداً شرح مذاکرات، متن و تفسیر این قطعنامه را به صورت کتابی قطور در آورده است. قبلا هم در زمینه این نشست کتابی در128 صفحه تحت عنوان «خال های سرطانی دمکراسی» انتشار یافته بود.

هدف از نشست سال 1964 عمدتاً بحث درباره عوامل داخلی (اداری) تضعیف حکومت و دمکراسی بود. در این نشست، باتوجه به تجربه سالهای ۱۹۰۴ تا ۱۹۶۴، خالهای سیاه سرطانی یک دولت و دمکراسی به این شرح مشخص شده بود:

ــ قوم وخویش بازی و رعایت حال نزدیکان و دوستان (نپوتیسم) که در سایر کارکنان و مردم معمولی ایجاد عقده و کینه و در نتیجه ضعف وفاداری خواهد کرد.

ــ سوء استفاده مقامات انتصابی (دولتی) و انتخابی (نمایندگان) از قدرت.

ــ تسلیم شدن مقامات اداری به تهدید و ارعاب اصحاب نفوذ و قدرتمندان.

ــ ضعف میهندوستی، عدم دلسوزی، عدم احساس تکلیف و قبول مسئولیت، قانون گریزی مقامات میانی ادارات دولتی و ....

ــ وجود دورویی و چاپلوسی در سازمانهای دولتی و میان رئیس و مرئوس (که طبق مذاکرات این نشست، از قرن سیزدهم و دوران تفوق مغولها بر آسیای غربی (از جمله ایران)، روسیه و مناطقی از اروپای شرقی و جنوب شرقی ریشه گرفته است.

ــ استخدام و انتصاب بدون انتشار آگهی های عمومی و گزینش بهترها.

ــ آلودگی کارکنان نهادهای عمومی به اعتیادات زیان آور که نتیجه اش رواج ارتشاء، بی حالی (تنبل بودن) و عادی شدن ارتشاء خواهد بود و لزوم معاینه کارمندان در زمانهای معین از لحاظ اعتیاد و مراقبت بر رفتار آنان از نظر اعتیادات دیگر از جمله قمار و شرکت در مجالس خوشگذرانی و معاشرت های خلاف اخلاقیات که در آنان نیاز به درآمد بیشتر و احتیاج به استراحت و خواب را افزایش می دهد و قدرت کارکردن و فکر کردن و خلاقیت را کاهش.

ــ براین خالهای سرطانی، سهل انگاری مردم و بی توجهی رسانه های گروهی در این زمینه اضافه شده بود.

به این ترتیب؛ به نظر می رسد که نشست سال 1964، پنجاه درصد مسئله را به گردن بی حالی مردم و بی اعتنایی و احیانا احتیاط رسانه ها انداخته بود که پیگیر قضیه نمی شوند و افشاگری نمی کنند.

از این قطعنامه چنین بر می آید که اگر رسانه ها انتقاد، و مردم شکایت و دادخواست دهند نیمی از خالهای سرطانی با جراحی برداشته خواهد شد و برداشتن نیم دیگر تکلیف مشترک سه قوه حکومتی است که چه بهتر، که متفقا اقدام کنند.


منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ثبت نام اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


  شکلک های مسخره ی با معنی


  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


  ارتباطات درون سازمانی چیست؟


  پایش روزانه عملکرد روابط عمومی و دستگاههای اجرایی در استان تهران


  یک خبر خوب/ تشکر


  برگزاری جلسه اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با مدیرکل بهزیستی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود