درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 تیر 1398 - 01:33   

روز جهانی اموجی

  روز جهانی اموجی


ادامه ادامه مطلب یک

دروغ، خیانت و قلدری در سازمان ملل متحد

  دروغ، خیانت و قلدری در سازمان ملل متحد


ادامه ادامه مطلب دو

جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ تابستان/ پنج نکته

  جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ تابستان/ پنج نکته


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر روابط عمومی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران شعبه هرمزگان منصوب شد
  عصرانه به وقت گردشگری با موضوع رسانه و گردشگری
  انگیزه، خلوص نیت، دقت و هنرمندی لازمه کار در روابط عمومی است
  چگونه روزنامه‌نگاری تحقیقی می‌تواند جلوی فساد، جرایم سازمان‌یافته و پنهان‌کاری سیستماتیک را بگیرد؟
  چند چیز که هرگز نباید در رستوران سفارش بدهید
  دروغ، خیانت و قلدری در سازمان ملل متحد
  جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ تابستان/ پنج نکته
  پایش خبرنگاران استان قزوین و دعوت در نشست‌های خبری با رویکرد جدید
  فیس بوک صفحه رادیو اینترنتی ژاپنی صداوسیما را مسدود کرد
  روز جهانی اموجی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33431صفحه نخست » مدیریت روابط عمومییکشنبه، 22 اردیبهشت 1398 - 13:02
خال های سرطانی حکومت و دمکراسی
نشست اندیشمندان و استادان علم حکومت «برای بحث درباره عوامل اداری که حکومت و دمکراسی را تضعیف می کند» ۱۲ ماه مه 1964 با صدور قطعنامه ای پایان یافت که «کاتلین نویل» بعداً شرح مذاکرات، متن و تفسیر این قطعنامه را به صورت کتابی قطور در آورده است.
  

 

 
 
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نشست اندیشمندان و استادان علم حکومت «برای بحث درباره عوامل اداری که حکومت و دمکراسی را تضعیف می کند» ۱۲ ماه مه 1964 با صدور قطعنامه ای پایان یافت که «کاتلین نویل» بعداً شرح مذاکرات، متن و تفسیر این قطعنامه را به صورت کتابی قطور در آورده است. قبلا هم در زمینه این نشست کتابی در128 صفحه تحت عنوان «خال های سرطانی دمکراسی» انتشار یافته بود.

هدف از نشست سال 1964 عمدتاً بحث درباره عوامل داخلی (اداری) تضعیف حکومت و دمکراسی بود. در این نشست، باتوجه به تجربه سالهای ۱۹۰۴ تا ۱۹۶۴، خالهای سیاه سرطانی یک دولت و دمکراسی به این شرح مشخص شده بود:

ــ قوم وخویش بازی و رعایت حال نزدیکان و دوستان (نپوتیسم) که در سایر کارکنان و مردم معمولی ایجاد عقده و کینه و در نتیجه ضعف وفاداری خواهد کرد.

ــ سوء استفاده مقامات انتصابی (دولتی) و انتخابی (نمایندگان) از قدرت.

ــ تسلیم شدن مقامات اداری به تهدید و ارعاب اصحاب نفوذ و قدرتمندان.

ــ ضعف میهندوستی، عدم دلسوزی، عدم احساس تکلیف و قبول مسئولیت، قانون گریزی مقامات میانی ادارات دولتی و ....

ــ وجود دورویی و چاپلوسی در سازمانهای دولتی و میان رئیس و مرئوس (که طبق مذاکرات این نشست، از قرن سیزدهم و دوران تفوق مغولها بر آسیای غربی (از جمله ایران)، روسیه و مناطقی از اروپای شرقی و جنوب شرقی ریشه گرفته است.

ــ استخدام و انتصاب بدون انتشار آگهی های عمومی و گزینش بهترها.

ــ آلودگی کارکنان نهادهای عمومی به اعتیادات زیان آور که نتیجه اش رواج ارتشاء، بی حالی (تنبل بودن) و عادی شدن ارتشاء خواهد بود و لزوم معاینه کارمندان در زمانهای معین از لحاظ اعتیاد و مراقبت بر رفتار آنان از نظر اعتیادات دیگر از جمله قمار و شرکت در مجالس خوشگذرانی و معاشرت های خلاف اخلاقیات که در آنان نیاز به درآمد بیشتر و احتیاج به استراحت و خواب را افزایش می دهد و قدرت کارکردن و فکر کردن و خلاقیت را کاهش.

ــ براین خالهای سرطانی، سهل انگاری مردم و بی توجهی رسانه های گروهی در این زمینه اضافه شده بود.

به این ترتیب؛ به نظر می رسد که نشست سال 1964، پنجاه درصد مسئله را به گردن بی حالی مردم و بی اعتنایی و احیانا احتیاط رسانه ها انداخته بود که پیگیر قضیه نمی شوند و افشاگری نمی کنند.

از این قطعنامه چنین بر می آید که اگر رسانه ها انتقاد، و مردم شکایت و دادخواست دهند نیمی از خالهای سرطانی با جراحی برداشته خواهد شد و برداشتن نیم دیگر تکلیف مشترک سه قوه حکومتی است که چه بهتر، که متفقا اقدام کنند.


منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین مجله طنز


  شش واقعیت درباره روابط عمومی که هر بازاریاب باید بداند


  انجمن متخصصان روابط عمومی سه کارگاه آموزشی کاربردی برگزار می کند


  مدیر جدید روابط عمومی همراه اول منصوب شد


  فرماندار فیروزکوه: شورای هماهنگی روابط عمومی در نشر اخبار امید بخش نقش ایفا کند


  مدیر روابط عمومی بیمه تجارت‌نو؛ همکاری کارشناسان روابط عمومی با رسانه ها می تواند به جلب رضایت مشتریان این شرکت منجر شود


  کتاب روابط عمومی در عصر هوشمند منتشر شد


  6 گام برای مدیریت شهرت رسانه های اجتماعی شما در سال ۲۰۱۹


  هیئت رئیسه کمیته حقوقی، اطلاع رسانی و بانوان خانه احزاب تعیین شد


  تشریح آخرین فعالیت های کمیته اطلاع رسانی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران