درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 - 21:32   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا بازدید روزانه ایرانیان از تلگرام دو برابر شد؟

  آیا بازدید روزانه ایرانیان از تلگرام دو برابر شد؟


ادامه ادامه مطلب دو

پخش زنده توضیحات مدیرعامل فیسبوک در پارلمان اروپا

  پخش زنده توضیحات مدیرعامل فیسبوک در پارلمان اروپا


ادامه ادامه مطلب سه

گوگل به جاسوسی از کاربران اپل متهم شد

  گوگل به جاسوسی از کاربران اپل متهم شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا تغییر مدیرکل روابط عمومی سازمان محیط زیست اعلام نمی شود؟
  انتشارات کارگزار روابط عمومی
  پیاده سازی نظام جامع بهره وری در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران
  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد
  نقش قابل توجه روابط عمومی ها درتصمیم گیری های مدیریتی سازمان
  برگه‌های اطلاعاتی دولت سوئد: چگونه در زمان جنگ و بحران شرایط را مدیریت کنید؟
  گوگل به جاسوسی از کاربران اپل متهم شد
  مشاور مدیر عامل در امور روابط عمومی: روابط عمومی نقشی استراتژیک در سازمان‌ ها دارد
  گردهمایی مسئولین روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی استان ها با حضور ریاست سازمان دامپزشکی کشور
  پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33430صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیجمعه، 21 اردیبهشت 1397 - 13:57
تعریف جدید از بشر
محققینی که کتاب « انسان آینده نگر» را به رشته تحریر در آورده اند معتقدند تعریف همیشگی انسان یعنی ابزارساز بودن، فرهنگی بودن یا قدرت بیان داشتن فقط مختص بشر نیست. از نظر آنها، مغز بشر برنامه ریزی شده است که همواره به آینده بیاندیشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- محققینی که کتاب « انسان آینده نگر» را به رشته تحریر در آورده اند معتقدند تعریف همیشگی انسان یعنی ابزارساز بودن، فرهنگی بودن یا قدرت بیان داشتن فقط مختص بشر نیست. از نظر آنها، مغز بشر برنامه ریزی شده است که همواره به آینده بیاندیشد.

چون آنچه که ما را خردمند می سازد یا ابزارساز یا اجتماعی و فرهنگی و یا حتی موجود اخلاقی، این است که ما قدرت آینده نگری داریم. ما با تمرکز بر آینده و فکر کردن مداوم در باره آن، توانستیم همه چیزهایی را که داریم بسازیم یا کشف و اختراع کنیم.

مغز ما، دنیا را با ذره ذره اطلاعات قدیمی نمی نگرد چون آنقدر اطلاعات و خاطرات بایگانی شده دارد که فرصت نمی کند به همه آنها در هر لحظه تکیه کند. بشر فقط، هر چه که در وجودش جمع آوری شده حتی اطلاعاتی که از اجدادش به صورت اطلاعات ژنتیکی، نصیبش شده را همواره ویرایش می کند. بازسازی می کند یا حتی خاطرات جدید می آفریند تا بتواند « آینده نگری» کند.


ما انسانهای آینده نگر به خودمان می قبولانیم که به خاطر منافع شخصی یا گروهی، خودمان را فدا کنیم تا پاداشی نصیب مان شود. به همین خاطر نیز مذاهب در جوامع ما شکل گرفته اند تا پاداش های ابدی صادر کنند.

بخشی از توانایی آینده نگری در سایر حیوانات هم وجود دارد، مورچه ها به طور غریزی برنامه ریزی شده اند که کارهای خاصی از آنها سر بزند که برای آینده گروه شان است ولی خودشان به طور فردی به این توافق نرسیده اند و فقط ژن شان به آنها دیکته می کند.

سنجاب ها، دانه هایی را زیر خاک چال می کنند بدون اینکه بدانند زمستان خواهد رسید. نمونه هایی از میمون ها هم هستند که آینده نگری های کوتاه مدت دارند. مثلا دیده شده است که بعضی از آنها در باغ وحش ها، سنگ های را از قبل کنارشان تلمبار می کنند که به سمت انسان های بازدید کننده پرتاب کنند.

میمونها و همه حیوانات دیگر، بیشتر وقت روزانه شان محدود به فکر کردن در باره تهیه غذا و شکار نشدن در همان روز می شود. اما ابعاد پیشبینی های انسان در یک سطح دیگر است. تحقیقات جدید گویای این است که به فکر آینده بودن، سه برابر بیشتر از غرق شدن در افکار گذشته صورت می گیرد. به اضافه اینکه حتی نقب زدن در خاطرات و مرور حافظه نیز برای جواب دادن یا تخیل در باره آینده است.


منبع: www.nytimes.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد


  تقویم روز ارتباطات/ ورود نخستین چاپخانه مدل گوتنبرگ به ایران


  پخش زنده توضیحات مدیرعامل فیسبوک در پارلمان اروپا


  گوگل به جاسوسی از کاربران اپل متهم شد


  برگه‌های اطلاعاتی دولت سوئد: چگونه در زمان جنگ و بحران شرایط را مدیریت کنید؟


  شبکه هوشیاری ارتباطی روابط‌ عمومی‌ها


  پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ


  اهم فعالیت های روابط عمومی سازمان نظام مهندسی معدن


  مشاور مدیر عامل در امور روابط عمومی: روابط عمومی نقشی استراتژیک در سازمان‌ ها دارد


  بانک گردشگری، میزبان مدیران روابط عمومی نظام بانکی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی