درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 09:16   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33369صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیشنبه، 15 اردیبهشت 1397 - 00:45
گزارشی از یک کنفرانس درباره نقش انقلاب صنعتی چهارم در بازار کار
بسیاری از کارشناسان به تاثیرات اجتماعی ناشی از انقلاب صنعتی چهارم پرداخته‌اند. به باور آن‌ها، این انقلاب از همان ابتدا چالش‌های اجتماعی متعددی در برابر سیاست و اقتصاد قرار داده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-بر نقش ماشین‌های هوشمند و روبات‌ها در تولید کالا و خدمات روز به روز افزوده می‌شود. آیا باید نگران بازار کار بود؟ برخی از کارشناسان سناریوهایی وحشتناک از بازار کار در سال ۲۰۴۰ ارائه می‌دهند.

خبرگزاری آلمان روز پنجشنبه ۳ ماه مه (۱۳ اردیبهشت) گزارشی از یک کنفرانس درباره نقش انقلاب صنعتی چهارم در بازار کار منتشر کرده است. این کنفرانس در سالن "رپوبلیکای" برلین برگزار شده است.

پرسش محوری کنفرانس یادشده نقش و جایگاه دیجیتالی شدن جهان ماست. آیا انقلاب صنعتی چهارم باید زمینه‌ای باشد برای نگرانی از آینده کار در جوامع بشری یا اینکه امکانی است برای تسهیل کار انسان؟

سخن گفتن از نقش ماشین‌های هوشمند و روبات‌ها در خطوط تولید، موضوع جدیدی نیست. به موازات آن، بسیاری از کارهای خدماتی نیز هم اکنون توسط هوش مصنوعی سامان داده می‌شود. خودروهای بدون راننده نیز بخش زیادی از وظایف مربوط به حمل و نقل را انجام می‌دهند.

آیا باید نگران فرصت‌های شغلی بود؟
نقش روبات‌ها و ماشین‌های هوشمند تنها به خطوط تولید محدود نمی‌شود. به‌زودی بسیاری از وظایف خدماتی نیز برعهده دستگاه‌هایی قرار خواهد گرفت که با بهره گرفتن از هوش مصنوعی هدایت می‌شوند. به عنوان نمونه، محاسبه مبلغ بیمه مربوط به یک تصادف، در آینده‌ای نه چندان دور، توسط چنین دستگاه‌های هوشمندی انجام خواهد شد.

اگر جهان دیجیتالی با شتابی که در تحول خود دارد، بتواند چنین وظایفی را برعهده بگیرد، آنگاه این پرسش مطرح می‌شود که با تحول دیجیتالی ماشین، کار و اشتغال چه سرنوشتی می‌یابد؟

در همایش اقتصادی جهان در داووس، دو سال پیش، یکی از مسائلی که توجه‌برانگیز شد، نقش و تاثیر دیجیتالی شدن تولید در کشورهای صنعتی بود. در آن همایش، پیش‌بینی شد که تنها در کشورهای صنعتی تا سال ۲۰۲۰ حدود ۵ میلیون فرصت شغلی در اثر دیجیتالیزه شدن تولید از بین می‌رود.

تولد مشاغل جدید
هوبرتوس هایل، وزیر کار و امور اجتماعی آلمان، به سناریوهای وحشتناک نابودی کار در سایه دیجیتالی شدن اقتصاد و انقلاب صنعتی چهارم باور ندارد. او معتقد است که نوع کار البته تغییر می‌کند و در ازای از بین رفتن برخی از حرفه‌ها، مشاغل جدیدی شکل می‌گیرند.

وزیر کار آلمان از این رو معتقد است که باید دوره‌های کارآموزی و آموزش‌های حرفه‌‌ای جدیدی برای مقابله با تاثیرات ناشی از دیجیتالی شدن اقتصاد بر بازار کار عرضه شوند.

بیورن بونینگ، معاون وزیر کار و امور اجتماعی نیز در همین باره گفته است که پیش‌بینی وضعیت بازار کار در ۳۰ یا ۵۰ سال آینده، در حال حاضر ممکن نیست. اما اگر این سناریوهای وحشت‌انگیز واقعیت یابند، آنگاه می‌توان گفت که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۴۰ درصد فرصت‌های شغلی از بین خواهد رفت.

معاون وزیر کار و امور اجتماعی آلمان افزون بر آن معتقد است که اگر دامنه تاثیرات انقلاب صنعتی چهارم را بر دیگر حوزه‌های کاری و از جمله در بخش خدمات نیز منظور کنیم، آنگاه ۱۰ تا ۱۲ درصد دیگر از فرصت‌های شغلی نیز در سایه دیجیتالی شدن اقتصاد از بین می‌روند.

آموزش مادام‌العمر
جابه‌جایی‌های ناشی از انقلاب صنعتی چهارم، آمادگی انسان را برای آموزش حرفه‌های جدید الزامی می‌سازد. اگر مشاغل جدیدی ایجاد شوند، شهروندان نیز به فراخور آن باید پیش‌شرط‌های انجام این مشاغل را تامین کنند.

از این رو، بشر می‌بایست پا به پای تحول دیجیتالی جهان، نوع کار و حوزه اشتغال خود را از نو تعریف کند. این روند انتها ندارد. همین موضوع را برخی از کارشناسان "آموزش مادام‌العمر" نام نهاده‌اند.

از سوی دیگر، بشر نمی‌تواند از فواید و مزایای دیجیتالیزه شدن اقتصاد و انقلاب صنعتی چهارم چشم‌پوشی کند. لیونل کامرون، یکی از مدیران شرکت آمریکایی "آتودسک" گفته است که اگر جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۱۰ میلیارد نفر برسد، تامین زیرساخت‌های اقتصادی و تهیه مسکن و کالاهای ضروری برای این تعداد از انسا‌ن‌ها بدون بهره گرفتن از مزایای دیجیتالی شدن تولید ممکن نخواهد بود.

هشدار فلسفی
بسیاری از کارشناسان به تاثیرات اجتماعی ناشی از انقلاب صنعتی چهارم پرداخته‌اند. به باور آن‌ها، این انقلاب از همان ابتدا چالش‌های اجتماعی متعددی در برابر سیاست و اقتصاد قرار داده است.

تحولات دنیای دیجیتال چنان شتابان است، که دولت‌ها نمی‌توانند از وظیفه پرداختن به چالش‌های ناشی از آن شانه خالی کنند. برخی اما پرسیده‌اند که آیا اصولا سیاست می‌تواند و یا مایل است در شکل‌دهی به آینده بازار کار در سایه انقلاب صنعتی نقشی ایفا کند؟

ریشارد داوید پرشت، نویسنده و فیلسوف نام‌آشنای معاصر آلمان، نسبت به پیامدهای دیجیتالی شدن اقتصاد هشدار می‌دهد. به باور او انقلاب صنعتی پیشین بار کار طاقت‌فرسا را از دوش انسان برداشت و وظایف خدماتی را ایجاد کرد. حال آنکه در سایه این انقلاب جدید، خدمات نیز دیجیتالی شده و توسط هوش مصنوعی انجام می‌شوند.

به باور پرشت، ده‌ها میلیون نفر در اثر این انقلاب صنعتی جدید کار خود را از دست می‌دهند. او به پیامدهای احتمالی این انقلاب صنعتی جدید هم در سطح کشوری و هم در سطح جهانی اشاره می‌کند.

این نویسنده آلمانی می‌پرسد: در چنین شرایطی وظیفه دولت رفاه و جامعه‌محور چه خواهد بود؟ هرگاه دولت‌ها نتوانند میلیون‌ها انسانی که در سایه دیجیتالیزه شدن اقتصاد کار خود را از دست می‌دهند، مجددا به بازار کار جذب کنند، آنگاه امنیت عمومی و رفاه اجتماعی در این جوامع به مخاطره می‌افتد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد