درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 آذر 1399 - 19:28   

آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب رئیس جدید روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی

  انتصاب رئیس جدید روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز

  انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز


ادامه ادامه مطلب سه

مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات

  مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روزی که «لایف» منتشر شد و اهمیت تصویر برای نشریات آشگار گردید
  رفتار روابط عمومی ها در فضای مجازی
  ضرورت ایجاد «سازمان صنعت نمایشگاهی»
  اطلاع رسانی در خصوص خدمات الکترونیک، مسئولیت روابط عمومی را دو چندان می کند
  بازی خبری: چشم­‌انداز آینده
  ورود 30هزار «روبات سرباز» به ارتش بریتانیا
  آغاز جنگی دوباره میان اپل و فیس بوک
  گوگل به دنبال شفاف سازی جمع آوری اطلاعات کاربران
  بانک هند محبوبترین بانک مرکزی جهان در توئیتر
  بررسی نقش روابط‌عمومی در مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33361صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 12 اردیبهشت 1397 - 22:45
شش ویژگی حیاتی برای تهیه یک بروشور
حتی در این دنیای دیجیتالی که ما امروزه در آن زندگی می کنیم، بروشور می تواند یکی از بهترین دوستان شرکت و کسب و کار شما باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  حتی در این دنیای دیجیتالی که ما امروزه در آن زندگی می کنیم، بروشور می تواند یکی از بهترین دوستان شرکت و کسب و کار شما باشد. بروشور می تواند در هماهنگی و ارتباط با دیگر محتوای فروش شما اثربخش واقع شود یا حتی به تنهایی عمل کند. علاوه بر آن، با وجود و توسعه فناوری های مختلف از قبیل فایل های پی دی اف، دیگر نیازی به چاپ کردن بروشور هم نیست و یک نمونه از آن به راحتی قابل مطالعه بر روی یک تبلت، دستگاه رومیزی یا حتی گوشی تلفن همراه است. با این وجود، بدون برنامه ریزی دقیق، آماده سازی و اجرا، کل فرایند مورد نظر می تواند به عاملی برای هدر رفتن زمان و پول شما شود.

بنابراین، شش مرحله شرح داده شده در ادامه این مطلب را برای تهیه یک بروشور اثربخش دنبال کنید تا با آن به افزایش درخواست ها، خریدها و حتی تکرار خرید مشتریان خود کمک کرده باشید.

1- جایگاه بروشور خود را در فرایند خرید بشناسید
محصول شما، بازار و حتی رویکرد شما نسبت به چگونه فروختن، همه و همه فاکتورهای اصلی در چگونگی نگارش و تدوین بروشور شما محسوب می شود. ابتدا تعیین کنید که این بروشور در کجای فرایند خرید شما نقش آفرینی می کند:

بروشوری که بعد از جلسه برای مشتری بالقوه از خود به جای می گذارید: این بروشور باید تاکیدی باشد بر گفته های شما در این جلسه. بروشوری برای عرضه در نقطه فروش: مثلا نوعی از بروشور که ممکن است در حین انتظار در صف بانک آن را بر می دارید. این نوع بروشور می تواند برای افزایش علاقه و توجه و ایجاد پرسش در ذهن مشتری بالقوه استفاده شود.
بروشور برای پاسخگویی به سوالات مشتریان: مثلا فرض کنید شخصی سوالی را در مورد یک محصول مطرح می کند و شما در پاسخ یک بروشور را به ایمیل وی ارسال می کنید یا آن را در پیگیری ایمیلی یک مشتری برای وی ارسال می کنید. این نوع بروشور باید بسیار کامل و بسیط باشد و هر نوع اطلاعات ممکن را پوشش دهد.
ارسال مستقیم بروشور با پست: در این مورد محتوای شما برای بازاریابی ایمیلی کافی و مناسب است، اما به منظور تاکید و به اصطلاح محکم کاری بیشتر اقدام به ضمیمه کردن یک بروشور هم می کنید. اما در این مورد باید به دنبال راهکاری برای جذاب کردن و بخ چشم آن هم کرده باشید.
ابزار حمایتی برای فروش: این نوع بروشور شبیه به موردی است که بعد از جلسه با مشتری برای وی باقی می گذارید، اما اغلب از این نوع به عنوان یک ابزار کمکی در حین جلسات معرفی و فروش استفاده می شود.

2- بررسی کنید که آیا بروشور شما به تنهایی وارد میدان می شود یا خیر
برخی از شرکت ها دارای یک بروشور برای یک محصول هستند و دیگر چیزی در اختیار ندارند. برخی دیگر از بروشور خود در کنار دیگر محتوای تبلیغاتی استفاده می کنند.

اگر در پی تهیه بروشوری هستید که در کنار دیگر محتوای تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرد، باید توجه کنید که محتوای آن باید توسط مسئولین کمپین تبلیغاتی شما تهیه شود.

به عنوان مثال، شما یک بسته تبلیغاتی پستی بدون عیب و نقص تهیه کرده اید. نامه معرفی شما دلایل کافی برای خریده شدن محصول شما توسط مشتری بالقوه را عنوان می کند.

در این مورد نباید در فرایند پیگیری خود از یک بروشور تکراری که پیش از این در بسته پستی خود استفاده کردید، استفاده کنید. چرا که پیش از مشتری را بالقوه را در رابطه با ارزنده بودن محصول خود قانع کرده اید. بروشور مورد نظر برای استفاده در این مرحله باید کامل کننده پیگیری شما باشد، نه اینکه تکرار کننده محتوای شما در گذشته باشد.

3- مخاطب خود را بشناسید
پیش از این و در گام های قبل مشخص کرده بودید که جایگاه بروشور مورد نظر در کجای فرایند خرید از شما قرار دارد. پس نباید هدف گرفتن آن دسته از مشتریان هدف را فراموش کنید. تصمیم بگیرید که این بخش از مشتریان شما چه نیازهای اطلاعاتی دارند و بروشور خود را بر اساس آن تنظیم کنید. شیوه نوشتن محتوای یک بروشور برای پاسخگویی به مشتری نباید با محتوای یک بروشور برای حمایت و پشتیبانی از فروش یکسان باشد. به یاد داشته باشید، محتوای مورد استفاده مختص آن دسته از مخاطبین تهیه کنید. اگر خیلی توضیح دهید، هیچ کس به خواندن آن ترغیب نمی شود؛ اگر سعی کنید رضایت همه را کسب کنید، مطمئنا در نهایت رضایت هیج کسی را جلب نخواهید کرد.

4 – نقاط فروش خود را سازماندهی کنید
بروشور شما باید شامل یک بخش آغازین، بخش میانی و بخش پایانی باشد، در واقع همانند یک کتاب باشد. گاهی برخی مردم نگاهی به روی جلد، پشت جلد و چند برگه میانی می اندازند تا ببینند آیا اصلا ارزش مطالعه و بررسی دارد یا خیر.

اینکه چگونه نقاط فروش خود را سازماندهی می کنید، بستگی به آیتم شماره 3 اشاره شده در بخش اول از این مطلب دارد – اینکه مخاطب خود را بشناسید. وقتی مشخص کردید که چه کسی قرار است بروشور شما را مطالعه کند، سپس می توانید رویکردی را انتخاب کنید که به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای این بخش از مخاطبین شما باشد.

به عنوان مثال، فرض کنیم که شما یک دفتر معاملات و بنگاه خودرو دارید. ممکن است بخواهید در بروشور خود مطلبی با عنوانی شبیه به این داشته باشید که: “10 نکته ای که در زمان خرید خودرو باید به آن توجه داشته باشید”. حالا در این مطلب باید به این موارد اشاره کنید و در انتها یا در هر بخش بطور مجزا عنوان کنید که مجموعه شما در رابطه با آن نکته خاص از بین 10 نکته مورد نظر چه کمکی می تواند به مشتری مورد نظر در حین فرایند خرید وی ارائه کند.

این کار موجب افزایش اعتبار شرکت شما شده و این حقیقت که مجموعه شما چنین بروشوری را ارائه کرده است می تواند عاملی تعیین کننده در از آن شما یا از آن رقیب شما شدن فروش مورد نظر باشد. به هر حال، این شما بودید که یک بروشور کمک کننده تهیه کردید که مورد نیاز مشتری بود و مشتری هم از آن استفاده کرده است.

5- در این فرایند دقیق، کامل و فشرده و مختصر باشید
پیش از اینکه بسط دادن و در واقع توسعه دادن مطالب انتخاب شده برای قرار گرفتن در بروشور خود بپردازید، ابتدا قدری زمان برای فکر کردن به محتوای مورد نظری بکنید که قرار است در بروشور شما قرار بگیرد . . . و همچنین توجه کنید که اصلا به عدم قرار گرفتن چه مواردی در این بروشور نیاز دارید.

اگر اغلب بروشورهای موجود در بازار را باز کرده باشید، با تنها چیزی که مواجه می شوید، حجم زیادی از کلمات و جملات است. این موضوع به این دلیل است که بروشورها باید تا جای ممکن حاوی اطلاعاتی باشند که مخاطب را به مرحله بعدی در فرایند خرید سوق دهند – که همانا مرحله خرید کردن است.

شخصی که به محصول شما علاقمند شده باشد، تک به تک کلمات درج شده توسط شما را مطالعه می کند. با این وجود، مشتری بالقوه شما مطمئنا بروشور شما را در دستگاه کاغذ خردکن خود قرار خواهد داد، اگر که ببیند محتوایی کاربردی در آن درج نشده یا حتی بدتر – محتوای آن کنسل کننده است. پس چیزی را در اختیار مخاطب قرار دهید که به آن نیاز دارد و آنها را درگیر در باتلاق بی پایان صفحات و محتوای خسته کننده فرو نبرید.

6- کاری کنید که بروشور شما به چشم بیاید و جلب توجه کند
اگر به این مرحله رسیده اید، باید بگویم که عملکرد خیلی خوبی داشته اید، اما همچنان روبرو شدن با یک مشکل بزرگ در این مرحله هم دور از انتظار نیست. پس از طی کردن 5 قدم اول، قرار دادن تمامی محتوای تهیه شده در یک طرح قالب بندی شده همراه با تصاویر آرشیوی و قرار دادن نام بروشور بر روی آن همچنان می تواند وسوسه کننده باشد. اما فراموش نکنید که امروزه مردم بیش از پیش بصری هستند و از طریق دیدن تصاویر اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت می کنند و البته نسبت به قبل با حجم بالاتری از سر و صدا و اختلال از سوی دیگر منابع تبلیغاتی و بازاریابی روبرو هستند.


منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزی که «لایف» منتشر شد و اهمیت تصویر برای نشریات آشگار گردید


  مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات


  راستگوی مردم‌دار


  فریاد پیشرفت ما: تفکر جدید و سازمان های جدید


  6 نکته برای نوشتن یک رزومه تأثیرگذار


  انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز


  به فعالان عرصه روابط عمومی در لایه های مدیریتی اعتماد کنید


  وداع با جامعه شناس خودمانی


  کرونا متشکریم! روابط‌عمومی، هوشمند می‌شود


  اتحاد غول‌های تکنولوژی و دولت‌ها علیه اطلاعات نادرست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی