درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:03   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33318صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 8 اردیبهشت 1397 - 00:14
حس خوب معجزه / مردم و رسانه ها در تلگرام؛ دولت و روابط عمومی ها در سوته سرای پیام رسان های داخلی
مسعود طوفان - معلوم نیست این شکاف و تناقض تا چه موقع ادامه خواهد داشت و چه زمانی روابط عمومی ها مخاطبان خود را در پیام رسان های داخلی پیدا خواهند نمود، گاهی اوقات انتظار معجزه فوری احساس خوبی است و ظاهرا الان وقت خوبی برای این احساس است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  وضعیت عجیبی پیش آمده است، درحالیکه گروهها و کانالهای اطلاع رسانی در تلگرام فعال هستند و عموم مردم اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را از آنها دریافت می کنند؛ دستگاههای دولتی مجبور به کوچ اجباری از تلگرام شده اند.

پیرو بخشنامه اخیر معاون اول ریاست جمهوری و همینطور دستورالعمل های موکد و سفت و سخت حراستی که دستگاههای دولتی را از هر نوع استفاده از پیام رسان های خارجی ممنوع کرده است بدنه دولت برای اطلاع رسانی خود به استفاده از پیام رسانه ای داخلی مجبور شده است این درحالی است که عموم مردم کماکان از پیام رسان خارجی بخصوص تلگرام برای ارتباطات خود در فضای مجازی استفاده می کنند.

از طرف دیگر عموم رسانه ها نیز که تولید کننده خبر و ایجاد کننده جریان های خبری هستند در تلگرام به کار خود مشغولند و مخاطبان خود را حفظ کرده اند این درحالی است که با قطع جریان ارتباطی و اطلاع رسانی دولتی معلوم نیست که روابط عمومی ها چگونه بایستی این فضا را رصد کنند؟ همینطور طنز دیگر قضیه این است که ظاهرا جواب منتقدان در تلگرام را باید در پیام رسان های داخلی داد.

با توجه به اینکه زیرساخت های لازم برای استفاده عموم از پیام رسان های داخلی فراهم نشده و فضای این پیام رسان ها هم جذابیت لازم را بدست نیاورده است دستور فوری و موکدانه عدم استفاده از تلگرام و امثالهم بیشتر از اینکه واجد منطق ارتباطی باشد دارای جنبه امنیتی است.

مهمترین مشکل پیام رسان های داخلی فقدان اعتماد عمومی مردم به آنهاست چنانکه وابستگی برخی از این پیام رسان ها به نهادهای مشخص از میزان اعتماد مردم بخود می کاهد کمااینکه در کشور ما سابقه درخشانی نیز از دفاع از حقوق شهروندی و حریم خصوصی افراد در مقابل دولت قدرقدرت و خود مدار وجود ندارد.

معلوم نیست این شکاف و تناقض تا چه موقع ادامه خواهد داشت و چه زمانی روابط عمومی ها مخاطبان خود را در پیام رسان های داخلی پیدا خواهند نمود، گاهی اوقات انتظار معجزه فوری احساس خوبی است و ظاهرا الان وقت خوبی برای این احساس است.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد