درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 08:22   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای

  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


ادامه ادامه مطلب دو

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است

  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همایش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در بوشهر برگزار شد
  کارگاه آموزشی اصول خبرنویسی روابط عمومی‌ها در شهرستان بم برگزار شد
  ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس فرانسه
  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  چطور بر ترس قرار گرفتن در برابر دوربین پخش زنده غلبه کنیم؟
  نشست اندیشه ورز روابط عمومی های اوقاف کشور برگزار شد
  شیوه‌نامه دور سوم رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها منتشر شد
  دوره آموزشی خبرنگار حوزه سلامت برگزار می شود
  دومین جشنواره بورس و رسانه برگزار شد
  بزرگداشت حسن توفیق و ۵۰ سال طنز مطبوعاتی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33240صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 31 فروردین 1397 - 16:03
بحث نقض حریم خصوصی و ردیابی افراد غیر عضو در شبکه فیسبوک
فیسبوک با جمع‌آوری اطلاعات از تاریخچه جستجوی افراد غیر‌عضو در اینترنت، می‌‌توانسته شبکه اطلاعاتی درست کند.
  



نشبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  گرانی‌ها در پی رسوایی درز اطلاعات شخصی توسط  فیس بوک گسترده‌تر شده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، اعلام کرد این شرکت حتی اطلاعات افرادی که در فیسبوک حساب کاربری ندارند را نیز به دلایل "امنیتی" ردیابی می‌کند.

خبرگزاری رویترز از مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل فیس‌بوک، روز یکشنبه ۲۶ فروردین ( ۱۵ آوریل) نقل کرد که این بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا مردم را چه حساب کاربری داشته باشند، چه نداشته باشند، ردیابی می‌کند.

پس از فاش شدن این مطلب که شرکت مشاوره سیاسی "کمبریج آنالیتیکا" به پروفایل حدود ۸۷ میلیون کاربر فیس‌بوک دسترسی پیدا کرده و از اطلاعات آنها در کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بهره برده است، نگرانی در مورد نقض حریم خصوصی توسط فیسبوک در ماه مارس مطرح شد.

در دومین جلسه پرسش از زاکربرگ که در برابر شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در روز چهارشنبه ۱۱ آوریل برگزار شد، مدیرعامل فیسبوک در پاسخ به پرسش بن ری لوهان، یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که به دلایل امنیتی، این شرکت به "جمع‌آوری اطلاعات حتی از افرادی که در این سایت ثبت نام نکرده بودند، هم می‌پردازد".

قانون‌گذاران و مدافعان حریم خصوصی به‌سرعت به این کار فیسبوک واکنش نشان داده و گفتند این شرکت باید راهی پیدا کند و به غیر کاربران توضیح دهد که چه اطلاعاتی در مورد آنها را در اختیار دارد.

نماینده دمکرات مجلس آمریکا در جلسه یاد شده به زاکربرگ گفت که چنین افشاگری‌ای بر قابلیت‌های تبلیغاتی فیسبوک تاثیر نامعلومی می‌گذارد. زاکربرگ دراین باره اظهارنظری نکرد.

منتقدان اعتقاد دارند که فیسبوک در مورد ابعاد استفاده از اطلاعات شخصی و اینکه با این اطلاعات چه می‌کرده به اندازه کافی توضیح نداده است.

کوکی‌ها همه جا هستند
فیسبوک اطلاعات افرادی که عضوش نیستند را از طرق مختلف به‌دست می آورد، مثلا وقتی که کاربری، آدرس ایمیل دوستش را که عضو فیسبوک نیست در شبکه بارگذاری می‌کند.

بقیه اطلاعات از طریق "کوکی‌ها" به‌دست می‌آیند. کوکی‌ها فایل‌های کوچکی هستند که توسط مرورگر ذخیره می‌شوند تا افراد را در اینترنت ردیابی کنند و گاه افراد را با پیام‌های تبلیغاتی مورد هدف قرار دهند.

فیسبوک در بیانیه‌ای به رویترز گفت: «این نوع اطلاعات برای عملکرد اینترنت ضروری هستند.»

در پاسخ به این سؤال که آیا افراد می‌توانند از درز اطلاعات جلوگیری کنند، فیسبوک می‌گوید: «اقدامات ساده‌ای وجود دارد که به شما کمک می‌کند مانع از استفاده از اطلاعات شخصی‌تان برای مصارف تبلیغاتی شوید، از جمله تغییر تنظیمات مرورگر یا دستگاه به منظور حذف کوکی‌ها. این تنظیمات قابل اعمال بر روی سرویس‌های دیگر و خارج از فیسبوک هم هستند، همین‌طور که پیش‌تر هم بیان شد، این روش استانداردی است که اینترنت بر مبنای آن عمل می‌کند.»

این شرکت عنوان نکرد که از اطلاعات افراد غیرعضو برای اهداف تبلیغاتی بهره می‌برده است، بلکه فقط گفته است که از طریق اطلاعاتی که ذخیره می‌کند آنها را به عضو شدن در فیسبوک دعوت می‌کرده است.

فیسبوک با اطلاعات چه می‌کند؟
دانیل کان گیلمور، کارشناس ارشد تکنولوژی در اتحادیه آمریکایی حقوق شهروندی، می‌گوید: «او (زاکربرگ) یا عمدا در مورد برخی سؤال‌ها دچار سوءتفاهم است، یا در مورد اینکه واقعا در عملیات فیسبوک چه می‌گذرد شفاف‌سازی نمی‌کند.»

گیلمور می‌گوید که به عنوان نمونه، زاکربرگ عنوان کرده که جمع‌آوری اطلاعات با مقاصد امنیتی انجام می‌شود، بدون اینکه توضیح بیشتری بدهد که آیا از این اطلاعات برای تحلیل هم استفاده می‌شود یا نه. گیلمور در ادامه می‌گوید که فیسبوک با جمع‌آوری اطلاعات افراد غیر‌عضو، اهداف تجاری و تبلیغاتی را دنبال می‌کند.

گیلمور همچنین می‌گوید که فیسبوک با جمع‌آوری اطلاعات از تاریخچه جستجوی افراد غیر‌عضو در اینترنت، می‌‌توانسته شبکه اطلاعاتی درست کند.

به گزارش وله،فیسبوک این موضوع را رد کرده است.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گزارش برگزاری گردهمایی مسئولان روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور


  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


  سیاست‌های کلان اطلاع‌رسانی برای مبارزه با جنگ روانی و مسائل اقتصادی تصویب شد


  سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان: ارتباط سازنده میان روابط عمومی ها و رسانه ها هرمزگان برای اطلاع رسانی ایجاد شود


  افزایش اعتماد عمومی و رشد سرمایه‌گذاری در بانک شهر


  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد


  سه راه برای پخش مقاله های خبری در تلویزیون


  گزارش برگزاری نشست شورای هماهنگی روسای مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی


  کتاب برتر جدید در زمینه روابط عمومی که باید مطالعه شان کرد/ مهارت کسب‌وکار برای ارتباطات استراتژیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران