درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 - 02:02   

حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی

  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب یک

پاسخگویی تلفنی حوزه طرح و برنامه بانک رفاه به مشتریان

  پاسخگویی تلفنی حوزه طرح و برنامه بانک رفاه به مشتریان


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»

  داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اعتماد سنج ادلمن: در دو دهه گذشته یک روند ویرانگر از اعتماد به نهادهای اجتماعی دیده می شود
  لزوم مردمی بودن روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف سازمانی
  استراتژی بانک مهر اقتصاد بر مبنای ارزش های انسانی قرار دارد
  رییس روابط عمومی گروه صنعتی بارز منصوب شد
  کارنامه موفق بانک ملت در جذب سپرده/ جذب سپرده فقط در گروی افزایش سود بانکی نیست
  استعفای معاون مطبوعاتی پذیرفته شد
  داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»
  یک روزنامه ‌نگار در مکزیک به قتل رسید
  پرزیدنت ترامپ: به دلیل رفتار زشت رسانه‌های جعلی جلسات خبری کاخ سفید را کاهش دادیم
  کارگاه خبرنویسی با حضور مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در کرمان برگزارشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33240صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 31 فروردین 1397 - 16:03
بحث نقض حریم خصوصی و ردیابی افراد غیر عضو در شبکه فیسبوک
فیسبوک با جمع‌آوری اطلاعات از تاریخچه جستجوی افراد غیر‌عضو در اینترنت، می‌‌توانسته شبکه اطلاعاتی درست کند.
  



نشبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  گرانی‌ها در پی رسوایی درز اطلاعات شخصی توسط  فیس بوک گسترده‌تر شده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، اعلام کرد این شرکت حتی اطلاعات افرادی که در فیسبوک حساب کاربری ندارند را نیز به دلایل "امنیتی" ردیابی می‌کند.

خبرگزاری رویترز از مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل فیس‌بوک، روز یکشنبه ۲۶ فروردین ( ۱۵ آوریل) نقل کرد که این بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا مردم را چه حساب کاربری داشته باشند، چه نداشته باشند، ردیابی می‌کند.

پس از فاش شدن این مطلب که شرکت مشاوره سیاسی "کمبریج آنالیتیکا" به پروفایل حدود ۸۷ میلیون کاربر فیس‌بوک دسترسی پیدا کرده و از اطلاعات آنها در کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بهره برده است، نگرانی در مورد نقض حریم خصوصی توسط فیسبوک در ماه مارس مطرح شد.

در دومین جلسه پرسش از زاکربرگ که در برابر شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در روز چهارشنبه ۱۱ آوریل برگزار شد، مدیرعامل فیسبوک در پاسخ به پرسش بن ری لوهان، یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که به دلایل امنیتی، این شرکت به "جمع‌آوری اطلاعات حتی از افرادی که در این سایت ثبت نام نکرده بودند، هم می‌پردازد".

قانون‌گذاران و مدافعان حریم خصوصی به‌سرعت به این کار فیسبوک واکنش نشان داده و گفتند این شرکت باید راهی پیدا کند و به غیر کاربران توضیح دهد که چه اطلاعاتی در مورد آنها را در اختیار دارد.

نماینده دمکرات مجلس آمریکا در جلسه یاد شده به زاکربرگ گفت که چنین افشاگری‌ای بر قابلیت‌های تبلیغاتی فیسبوک تاثیر نامعلومی می‌گذارد. زاکربرگ دراین باره اظهارنظری نکرد.

منتقدان اعتقاد دارند که فیسبوک در مورد ابعاد استفاده از اطلاعات شخصی و اینکه با این اطلاعات چه می‌کرده به اندازه کافی توضیح نداده است.

کوکی‌ها همه جا هستند
فیسبوک اطلاعات افرادی که عضوش نیستند را از طرق مختلف به‌دست می آورد، مثلا وقتی که کاربری، آدرس ایمیل دوستش را که عضو فیسبوک نیست در شبکه بارگذاری می‌کند.

بقیه اطلاعات از طریق "کوکی‌ها" به‌دست می‌آیند. کوکی‌ها فایل‌های کوچکی هستند که توسط مرورگر ذخیره می‌شوند تا افراد را در اینترنت ردیابی کنند و گاه افراد را با پیام‌های تبلیغاتی مورد هدف قرار دهند.

فیسبوک در بیانیه‌ای به رویترز گفت: «این نوع اطلاعات برای عملکرد اینترنت ضروری هستند.»

در پاسخ به این سؤال که آیا افراد می‌توانند از درز اطلاعات جلوگیری کنند، فیسبوک می‌گوید: «اقدامات ساده‌ای وجود دارد که به شما کمک می‌کند مانع از استفاده از اطلاعات شخصی‌تان برای مصارف تبلیغاتی شوید، از جمله تغییر تنظیمات مرورگر یا دستگاه به منظور حذف کوکی‌ها. این تنظیمات قابل اعمال بر روی سرویس‌های دیگر و خارج از فیسبوک هم هستند، همین‌طور که پیش‌تر هم بیان شد، این روش استانداردی است که اینترنت بر مبنای آن عمل می‌کند.»

این شرکت عنوان نکرد که از اطلاعات افراد غیرعضو برای اهداف تبلیغاتی بهره می‌برده است، بلکه فقط گفته است که از طریق اطلاعاتی که ذخیره می‌کند آنها را به عضو شدن در فیسبوک دعوت می‌کرده است.

فیسبوک با اطلاعات چه می‌کند؟
دانیل کان گیلمور، کارشناس ارشد تکنولوژی در اتحادیه آمریکایی حقوق شهروندی، می‌گوید: «او (زاکربرگ) یا عمدا در مورد برخی سؤال‌ها دچار سوءتفاهم است، یا در مورد اینکه واقعا در عملیات فیسبوک چه می‌گذرد شفاف‌سازی نمی‌کند.»

گیلمور می‌گوید که به عنوان نمونه، زاکربرگ عنوان کرده که جمع‌آوری اطلاعات با مقاصد امنیتی انجام می‌شود، بدون اینکه توضیح بیشتری بدهد که آیا از این اطلاعات برای تحلیل هم استفاده می‌شود یا نه. گیلمور در ادامه می‌گوید که فیسبوک با جمع‌آوری اطلاعات افراد غیر‌عضو، اهداف تجاری و تبلیغاتی را دنبال می‌کند.

گیلمور همچنین می‌گوید که فیسبوک با جمع‌آوری اطلاعات از تاریخچه جستجوی افراد غیر‌عضو در اینترنت، می‌‌توانسته شبکه اطلاعاتی درست کند.

به گزارش وله،فیسبوک این موضوع را رد کرده است.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگاری که اعلامیه استقلال آرژانتین را نوشت


  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


  شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید


  مقاله/ چالش های سازمان های رادیو و تلویزیون داخلی و بین المللی


  روز بسیار غم‌انگیز روزنامه‌نگاری


  یحیایی، معاون روابط عمومی استانداری سمنان شد


  سیمان کرمان برترین شرکت در شفافیت اطلاع رسانی مالی دربین شرکت‌های سیمانی کشور


  توکلی کجانی: شفاف سازی و امید بخشی به مردم از وظایف کلیدی روابط عمومی هاست


  تقدیر مدیران روابط عمومی و تبلیغات فیلم‌های سینمایی از یک ادغام داروغه زاده


  آی‌بی‌ام


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز