درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 08:23   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای

  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


ادامه ادامه مطلب دو

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است

  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همایش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در بوشهر برگزار شد
  کارگاه آموزشی اصول خبرنویسی روابط عمومی‌ها در شهرستان بم برگزار شد
  ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس فرانسه
  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  چطور بر ترس قرار گرفتن در برابر دوربین پخش زنده غلبه کنیم؟
  نشست اندیشه ورز روابط عمومی های اوقاف کشور برگزار شد
  شیوه‌نامه دور سوم رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها منتشر شد
  دوره آموزشی خبرنگار حوزه سلامت برگزار می شود
  دومین جشنواره بورس و رسانه برگزار شد
  بزرگداشت حسن توفیق و ۵۰ سال طنز مطبوعاتی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33235صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیجمعه، 31 فروردین 1397 - 00:05
مهارت «نه» گفتن در محیط کار!
بسیاری از ما به سختی می توانیم در محل کار«نه» بگوییم، و بعضی از ما حتی تصور نمی کنیم که اجازه نه گفتن را داریم یا خیر؟ خصوصا که جدیدا شروع به کار کرده باشیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بسیاری از ما به سختی می توانیم در محل کار«نه» بگوییم ، و بعضی از ما حتی تصور نمی کنیم که اجازه نه گفتن را داریم یا خیر؟ خصوصا که جدیدا شروع به کار کرده باشیم. نحوه گفتن این «نه» موضوع بسیار حساسی است چرا که نگه داشتن تعادل بین یک شخصیت مردم دار و یک شخصیت محکم و جدی بسیار دشوار است. اگر فاقد این مهارت باشیم و نتوانیم این تعادل را همواره حفظ کنیم آسیبهای جدی روحی در محیط کارمی بینیم. اگر صرفا فقط آدم مهربان و خیر خواه و مردم داری باشیم انرژی و وقت محدود ما همیشه برای راضی نگه داشتن رئیس و همکار خود کافی نخواهد بود! به هر حال آنها دیر یا زود باز هم از ما ناراضی خواهند بود!

چرا که ما همیشه نمی توانیم طبق دلخواه آنها عالی باشیم! اگر همیشه برای هر چیزی که از ما بخواهند “بعله” بگوییم خیلی طول نمی کشد که از کار کردن لذت نخواهیم برد و با احساسات منفی و مخرب در محیط کار حضور خواهیم یافت! اینکه شاید احساس کنیم مورد سوء استفاده قرار می گیریم و تمام کارهای سخت را روی دوش ما تلمبار می کنند! اینکه آنها به اندازه کافی قدر شناس نیستند و اینکه دائم خود را با دیگران مقایسه می کنیم و حتی احتمال دارد که کسانی که نصف کار ما را انجام میدهند همان جایگاه را در کمپانی داشته باشند ما را آزار دهد، چون رفتارها به مرور زمان تبدیل به عادت می شوند و احتمالا آنها فراموش خواهند کرد که آنگونه که باید از شما تشکر کنند.ما به مروراز راضی نگه داشتن دیگران خسته می شویم که ممکن است ما را دلسرد و مایوس کند!

اگر همیشه صرفا شخصیت جدی به خود بگیریم! ممکن است ما را “آدم سخت ” قلمداد کنند به گونه ای که احتمال دارد فرصت پیشرفت خود و کمپانی خود را بسوزانیم! فرصتهایی که در هر کمپانی تنها با ادغام مهارتهای حرفه ای افراد با مهارتهایی مثل همدلی و دلسوزی و اعتماد و بخشش به وجود می آید.

از آنجا که اکثر غریب به اتفاق محیط های کاری برای گفتن “بله” تنظیم شده است. معمولا ما یک سوپروایزر یا مدیر داریم که به ما می گوید که چه کاری باید انجام دهیم یا ساعتهای کاری ما به چه ترتیبی است، بنابراین دانستن اینکه چه موقع «نه» بگوییم و چگونه باید در مورد آن صحبت کنیم خیلی مهم است. خوشبختانه، یک متخصص مذاکره به نام Fotini Iconomopoulos ترفند های نه گفتن در محیط کار را به ما خاطر نشان می کند تا با بررسی آنها بتوانیم تا حدودی این تعادل را حفظ کنیم توضیح می دهد که همه اینها بستگی به شرایط و نحوه انتقال آن دارد، بنابراین باید با دقت به عواقب نه گفتن خود فکر کنید، سپس متوجه شوید که چگونه می توانید این «نه» را بسازید تا غیر محترمانه و سخت به نظر نرسید.

این امر می تواند به خصوص هنگامی که شما جدیدا شروع به کار کردید سخت باشد. اما گاهی اوقات شما نیاز دارید که به منافع خود فکر کنید و آنرا حفظ کنید، یا ممکن است لازم باشد که به دیگران کمک کنید که به نفع گروه و کمپانی کارهایی را انجام دهند. گاهی اوقات ممکن است رئیس شما تشخیص ندهد که درخواست او تاثیر مخربی روی شما می گذارد ممکن است از اینکه با خواسته های خود به مرور شما را فرسایش می دهد بی اطلاع باشد. ایجاد مرزها می تواند دشوار باشد، ولی تنظیم این مرزها می تواند به ایجاد یک الگوی سالم تر همکاری کمک کند. در حقیقت، گاهی اوقات شما احترام بیشتری را به دست می آورید اگر بدانید که کی و چگونه «نه» را بیان کنید.

نابراین، در اینجا شش نکته کلیدی و استراتژیک را به هنگام نه گفتن در محیط کار به نقل از Fotini Iconomopoulos می آوریم:

مهار احساس گناه از نه گفتن
به یاد داشته باشید که شما برای نه گفتن دلیل دارید. در صورتی که نقش شخص مقابل عوض شود شما باز هم باید آن «نه» را می گفتید. اگر شما خودتان را از بین ببرید، دیگه نمی توانید به خوبی قبل به کار ادامه دهید پس هم شما و هم کمپانی شما آسیب می بیند.

مواظب کلمات خود باشید
اگر شما نگران آن هستید که به عنوان بهانه گیر یا مخالف و یا به سادگی مخالف به دلیل متفاوت بودن قلمداد شوید Fotini توصیه می کند که به همراه کلمه “نه “، از عبارت ” برای اینکه” استفاده کنید البته اگر مجبور به دروغ گفتن نمی شوید. او توضیح می هد که این استراتژی باعث می شود افراد در مقایسه با اظهاراتی مثل “من وقتش را هم اکنون ندارم” یا “من غرق کار شده ام”، نه گفتن شما را راحت تر قبول کنند، این یک دوز اضافی از مودب بودن هم حساب می آید.حتی می توانید چیزی شبیه “از اینکه به من فکر کردید ” یا “من از اینکه شما فکر می کنید من فرد مناسب برای این کار هستم “را بیان کنید. ” شما حتی می توانید یک جایگزین را پیشنهاد دهید، مثلا “یک شخص دیگر احتمالا این فرصت را دوست دارد” اگر فکر می کنید ممکن است واقعا از این فرصت سپاسگزار باشد.

اجتناب از دروغ گفتن
دروغ گفتن ممکن است چیزهای ساده را بسیار پیچیده کند و می تواند باعث دردسر شما در محیط کار شود که ممکن است خیلی زود متوجه آن بشوند وشما غیر قابل اعتماد جلوه دهد، بنابراین Fotini پیشنهاد می دهد که از آن کاملا اجتناب کنید. شما لازم نیست که به بهای دروغ گفتن خاص به نظر برسید.”من امشب نیستم” بهتر از “باید گربه مادربزرگ همسایه را نگه دارم “، اما حقیقت این است که شما به سادگی نمی توانید، و هیچ کس لازم نیست بداند که شما قبول نکردید چون خسته اید یا از کار با شخص خاصی متنفرید یا باید به دلیل مسمومیت غذایی خانه بمانید.

از آن به عنوان یک شانس برای حل مشکل استفاده کنید
هنگامی که شما نیاز به رد درخواست در محل کار دارید، ممکن است که به رئیس خودتان در این زمینه کمی بیشتر وقت بدهید ،با اضافه کردن یک سری عبارتها رئیس شما متوجه می شود که چرا مجبور شدید «نه» بگویید و احتمالا راههایی را برای حل مشکل پیشنهاد کند Fotini می گوید این ممکن است که یک فرصت برای حل یک مشکل اساسی باشد.مثلا یک سری کاغذ بازی اداری سریعتر انجام شود یا موانعی از سر راه انجام کارها برداشته شود.

سعی کنید «نه» را درون یک سوال بگذارید
اگر شما نگران این هستید که به عنوان مخالف قلمداد شوید سعی کنید «نه» را داخل یک سوال بیان کنید. به عنوان مثال، اگر رئیس شما از شما بخواهد کاری انجام دهید که فکر می کنید ممکن است برای مشتری شما مناسب نباشد، می توانید بپرسید”چگونه می خواهید به مشتری بگوییم که من باید درخواست شما را با تاخیر انجام دهم ؟” یا در مورد درخواست همکارتان میتوانید بگویید “شما فکر می کنید که رئیس چطور واکنش خواهد داد؟” هدف این است که به عنوان یک فرد مشارکت کننده درک شوید که این نوع سوالات به صدای مخالفت شما کمک می کند بدون اینکه سد راه انجام امور قلمداد شوید.

از طنز استفاده کنید
در برخی موارد، شما می توانید برای نه گفتن به شوخی متوسل شوید . به عنوان مثال، اگر از شما خواسته شود که ساعت های اضافی را در محل کار بمانید ولی مجبور هستید که در روز تولد کودکتان خانه باشید Fotini پیشنهاد می کند چیزی شبیه به این بگویید:”اگر من یکبار دیگر مهمانی های خانوادگی را از دست بدهم همسرم من را طلاق می دهد!” این نوع طنز ممکن است به همکاران شما کمک کند که بدانند چرا شما مجبورید آن روز «نه» بگویید، اما هنوز هم به آنها اجازه می دهید که اگر در آینده درخواستی از شما داشتند باز هم مطرح کنند.

تهیه و تنظیم: مریم چارکی – منبع: سی بی سی

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گزارش برگزاری گردهمایی مسئولان روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور


  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


  سیاست‌های کلان اطلاع‌رسانی برای مبارزه با جنگ روانی و مسائل اقتصادی تصویب شد


  سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان: ارتباط سازنده میان روابط عمومی ها و رسانه ها هرمزگان برای اطلاع رسانی ایجاد شود


  افزایش اعتماد عمومی و رشد سرمایه‌گذاری در بانک شهر


  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد


  سه راه برای پخش مقاله های خبری در تلویزیون


  گزارش برگزاری نشست شورای هماهنگی روسای مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی


  کتاب برتر جدید در زمینه روابط عمومی که باید مطالعه شان کرد/ مهارت کسب‌وکار برای ارتباطات استراتژیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران