درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 29 مهر 1397 - 02:16   

جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد

  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین

  هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران منصوب شد

  رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  لندن قطب روابط عمومی عربستان سعودی و کمپین‌های تأثیر رسانه‌ای ریاض
  قیمت اینترنت ایران ارزان است؟
  چرا نوشته های تلگرام را باور می کنیم؟
  مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل سازمان اوقاف معرفی شد
  عربستان مرگ جمال خاشقجی را در کنسولگری تایید کرد؛ ۵ مقام برکنار و ۱۸ نفر بازداشت شدند
  سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران منصوب شد
  برگزاری دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به تعویق افتاد
  همایش استانی سواد رسانه ای با موضوع خانواده برگزار می شود
  خود اشتغالی 11 هزار جویای کار با تسهیلات بانک ملی ایران
  هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33200صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 27 فروردین 1397 - 01:31
ناتوانی صنعتِ هنرهشتم در تئاتر
باید اعتراف کرد روابط عمومی در صنعت تئاتر تنها به عنوان یک مدیر تبلیغاتی شناخته می‌شود، در حالی که تبلیغات تنها یکی از بازوهای روابط عمومی برای انجام فعالیت‌های مورد هدف است و یک مدیر روابط عمومی برای انجام هدف خود یعنی حفظ و جذب مخاطب می‌تواند از فعالیت‌های دیگری نیز بهره بگیرد که رسانه‌های چاپی، مجازی و تصویری نیز شامل آن می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه در سراسر جهان از روابط عمومی به عنوان هنر هشتم یاد می‌کنند؛ هنری که گرچه عمر درازی ندارد، اما توانسته رده‌های عالی علمی و عملی را بسرعت طی کرده و به صورت فراگیر در همه ارگان‌ها، سازمان‌ها و... که یکی از اهداف آنها ارتباط با سطح جامعه و مخاطب است، به عنوان وزنه‌ای موثر و مورد نیاز جا باز کند.

در ایران، دکتر حمید نطقی آغازگر این مسیر در سال 1330 بود و پس از آن هر سازمان به روش‌های گوناگون و همراه با فراز و نشیب‌های فراوان گاه به جایگاه واحد روابط عمومی اهمیت می‌دادند، اما تقریبا از اواسط دهه 80 تا اوایل دهه 90 اتفاقی بزرگ در جایگاه این واحد مهم رخ داد و امروزه به‌جرأت می‌توان گفت هیچ موسسه یا سازمان بزرگی را نمی‌توان یافت که از وجود واحد روابط عمومی بی‌بهره باشد.

البته متاسفانه هنوز هستند مدیرانی که وظایف روابط عمومی را بدرستی نمی‌دانند و این جایگاه مهم را به افرادی می‌سپارند که توانایی لازم برای تحقق اهداف آن را ندارند؛ در دنیای هنر بخصوص تئاتر و سینما نیز این اتفاق کم و بیش رخ داده و عده‌ای غیرحرفه‌ای پا در عرصه روابط عمومی گذاشته‌اند. بدون شک وجود این افراد در پست و جایگاهی به نام روابط عمومی که فعالیت‌های متنوع و مهمی را بر دوش دارد، نتیجه‌ای جز اشاعه مفهوم نادرست از این پست و عدم قدرت‌نمایی آن چه در یک سازمان و چه در دنیای هنر ندارد.

در دنیای تئاتر، به دلیل تعدد گروه‌ها و وجود افکار و سلایق متفاوت از سوی آنها، متاسفانه آن‌گونه که باید اتفاق مهمی در رابطه با روابط عمومی رخ نداده است؛ باید اعتراف کرد روابط عمومی در صنعت تئاتر تنها به عنوان یک مدیر تبلیغاتی شناخته می‌شود، در حالی که تبلیغات تنها یکی از بازوهای روابط عمومی برای انجام فعالیت‌های مورد هدف است و یک مدیر روابط عمومی برای انجام هدف خود یعنی حفظ و جذب مخاطب می‌تواند از فعالیت‌های دیگری نیز بهره بگیرد که رسانه‌های چاپی، مجازی و تصویری نیز شامل آن می‌شود.

ارتباط نفس‌به‌نفس با مخاطب، مهم‌ترین اتفاقی است که تئاتر به عنوان هنر ششم رقم می‌زند و خود را از سایران متمایز می‌کند؛ اما آنچه در ادامه بقای یک گروه نمایش تاثیرگذار است نیاز مداوم آنها به مخاطب است؛ از طرفی اصلی‌ترین هدف روابط عمومی نیز ارتباط با مخاطب، حفظ آن و جذب مخاطب جدید برای سازمان یا گروه مورد نظر است. بنابراین بین این دو شاخه، شباهت هدفی وجود دارد که متاسفانه تنها در بیان رخ داده است و در محیط خارجی هیچ‌گونه ردپایی از آن قابل مشاهده نیست. در نهایت می‌توان گفت؛ آنچه امروزه در دنیای تئاتر دیده می‌شود، بی‌توجهی به موضوعی به نام روابط عمومی به معنای واقعی و توجه ویژه به موضوعی به نام گیشه است؛ گروه‌های بسیاری با استفاده از هنرمندان سینمایی و محبوب میان مردم، خود را بی‌نیاز از روابط عمومی می‌دانند، چراکه از روابط عمومی تنها تبلیغات و تکمیل‌شدن ظرفیت سالن نمایش را انتظار دارند.

جایگاهی که در سازمان‌های جهانی هم‌رده با مدیران ارشد است، در عرصه تئاتر کشورمان آنقدر نادرست معنا شده و نادیده گرفته شده است که بیان آن در این چند خط نمی‌گنجد، اما همچنان باید برای آینده آن آرزوی روزهای بهتر را داشت.

سیدمحمدصادق سیادت مدیر روابط عمومی تماشاخانه دیوارچهارم

http://press.jamejamonline.ir

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز فناوری/ مورخی که واژه تکنولوژی از اوست


  تکنیک‌های نوین خلاقیت و نوآوری


  هشت نکته برای بالا بردن امنیت در خریدهای آنلاین


  هم اندیشی نقشه ارتباطات میان فرهنگی درباره اربعین


  انتصاب رییس کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان تهران


  همایش استانی سواد رسانه ای با موضوع خانواده برگزار می شود


  معرفی کتاب مجموعه مقالات کنفرانس روابط عمومی/ خلاقیت و نوآوری


  نمونه هایی از ارتباطات جمعی و برنامه های آن/ شرکت خدمات تخصصی جهانی ارتش بریتانیا


  مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل سازمان اوقاف معرفی شد


  اجزا و عناصر خلاقیت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد