درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 - 00:46   

آیا رسانه های اجتماعی مکانی مناسب برای گزارش جرم و جنایت است؟!

  آیا رسانه های اجتماعی مکانی مناسب برای گزارش جرم و جنایت است؟!


ادامه ادامه مطلب یک

دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست

  دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست


ادامه ادامه مطلب دو

مسدود شدن گوگل در روسیه

  مسدود شدن گوگل در روسیه


ادامه ادامه مطلب سه

  فیسبوک در افغانستان بازار فروشگاه‌ها‌ را گرم کرده است؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیش از آن که دیر شود، صدای مخاطبان را باید شنید
  جشن روز روابط عمومی در هند برگزار شد
  سخنی در باب گردشگری و صنعت توریسم - نگاهی تطبیقی با محوریت ایران
  ایمیل محرمانه شما با پایان تاریخ انقضاء از بین می‌رود، در قابلیت جدید جی میل
  از قانون 90 روز پیروی کنید
  فیسبوک در افغانستان بازار فروشگاه‌ها‌ را گرم کرده است؟
  مسدود شدن گوگل در روسیه
  بهره مندی 673 هزار میلیارد ریالی بخش های مختلف اقتصادی از تسهیلات بانک ملی ایران
  قدردانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از خدمات بانک ملی ایران
  تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر حمایت از کالای ایرانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33176صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 24 فروردین 1397 - 00:04
گروه مرجع
گروه های مرجع به مردم کمک می کنند تا روند حرکت خود در طی زندگی – تصمیمات مالی، روابط، پرورش کودک و تفریح را به عنوان چند نمونه کوچک و ساده – هدایت کنند. فشار همکاران و همسالان در مواردی می تواند بد و مضر و در مواردی خوب و سودمند باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تصمیم های اندکی هستند که در خلاء و بدون دخالت دادن گروه های دیگر یا هماهنگی با دیگر اثرگذاران و تصمیم گیران اتخاذ شوند. اینکه کجا زندگی می کنیم، اینکه کجا کار می کنیم، خودروهایی که استفاده می کنیم و حتی خمیردندان هایی که استفاده می کنیم، همه و همه نتیجه تعاملات ما با دیگران است. شاید این تصمیم ها مبنای علمی نداشته باشند، اما مطمئنا همگی اطلاعاتی هستند که از دیگران به ما منتقل شده و به شدت بر انتخاب های ما تاثیر می‌گذارند.

گروه های مرجع به مردم کمک می کنند تا روند حرکت خود در طی زندگی – تصمیمات مالی، روابط، پرورش کودک و تفریح را به عنوان چند نمونه کوچک و ساده – هدایت کنند. فشار همکاران و همسالان در مواردی می تواند بد و مضر و در مواردی خوب و سودمند باشند.

گروه های مرجع همچنین می توانند به کسب و کارها، مدیران و مسئولین روابط عمومی و متخصصین شبکه های اجتماعی کمک کنند تا به شکلی بهتر الگوهای رفتاری را به منظور فروش محصولات و تدوین سیاست های مرتبط مورد شناسایی قرار دهند.

گروه های مرجع می توانند از طریق روش های مختلف و بی شماری طبقه بندی شوند. یک عامل فرق و تمیزی بین این دو گروه های مرجع رسمی و غیر رسمی هستند، به شکلی که گروه اول یعنی گروه مرجع رسمی شامل کلاب ها، سازمان ها و دوستی ها و همراهی های مبتنی بر مذهب می باشند؛ در حالیکه گروه دوم اغلب از دوستان و همکاران تشکیل می شوند.

این گروه ها همچنین می توانند به گروه های اولیه و ثانویه تقسیم شوند که این تقسیم شدن به میزان تاثیرگذاری آنها بر یک فرد بستگی دارد. پارادایم های دیگر در این رابطه شامل گروه های مرجع اطلاعاتی، هنجاری و تطبیقی می باشند. گروه های اطلاعاتی مبتنی بر دانش کسب شده؛ گروه های هنجاری مبتنی بر انتظارات برآورده شده از قبیل تبعیت از یک نُرم خاص پوشش و گروه های تطبیقی هم مبتنی بر یک میل و علاقه برای احساس تعلق هستند.

احساس تعلق داشتن به یک گروه مرجع می تواند بر اساس انتخاب ضرورت یا اصلا از بدو تولد وجود داشته باشد. انسان ها حیواناتی اجتماعی هستند و به این شکل همیشه گروه بندی شده یا طبقه بندی می شوند. این گروه ها می توانند اعضای خودشان را برای طرح ریزی بخش‌های مختلف زندگی راهنمایی کنند . همزمان، این گروه ها می توانند به دیگران کمک کنند تا رفتاریهای آتی را درک کرده و پیش بینی کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران


  مخاطب قرن 21 چه انتظاری از نشریه دارد؟


  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


  گزارش جهانی ارتباطات 2018 منتشر شد/ خط بین اخبار و تبلیغات تار است


  همایش روز روابط عمومی


  هفت عامل مهم موفقیت در کار روابط عمومی


  علی ربیعی: مطبوعات سخنگوی فقرا باشند


  اصول روابط عمومی: اطلاعات تماس


  کورپوریت ویدیو گروه صنعتی پاکشو تاریخ ساز شد


  شورای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان قم برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی