درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 دی 1397 - 11:51   

"موسسه اعتباری کوثر" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "موسسه اعتباری کوثر" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب یک

گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶

  گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

"سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آنچه از قوانین اخلاقی روابط عمومی باید بدانیم
  4 تا از بهترین و بدترین عمل‌های روابط عمومی در سال 2018
  با حضور استاندار مازندران؛ اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان شناخته شدند
  مدیرعامل بانک رفاه/ وجود روابط عمومی قدرتمند و فعال، زمینه ساز ایجاد توسعه سازمانی و مدیریت افکار عمومی است
  شش سفیر فرهنگی بانک صادرات ایران جوایز خود را دریافت کردند
  اطلاع رسانی در گیلان ناتوان، سنتی و دست به عصاست!
  مرگ خبرنگار غنایی که درباره فساد در فوتبال تحقیق می کرد
  قطع همکاری دانشگاه اکسفورد با هواوی
  سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: تدوین برنامه های نوین ارتباطی لازمه روابط عمومی راهبردی است
  آغاز به کار غرفه بانک ملی ایران در شهر مشاغل کودکان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33176صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 24 فروردین 1397 - 00:04
گروه مرجع
گروه های مرجع به مردم کمک می کنند تا روند حرکت خود در طی زندگی – تصمیمات مالی، روابط، پرورش کودک و تفریح را به عنوان چند نمونه کوچک و ساده – هدایت کنند. فشار همکاران و همسالان در مواردی می تواند بد و مضر و در مواردی خوب و سودمند باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تصمیم های اندکی هستند که در خلاء و بدون دخالت دادن گروه های دیگر یا هماهنگی با دیگر اثرگذاران و تصمیم گیران اتخاذ شوند. اینکه کجا زندگی می کنیم، اینکه کجا کار می کنیم، خودروهایی که استفاده می کنیم و حتی خمیردندان هایی که استفاده می کنیم، همه و همه نتیجه تعاملات ما با دیگران است. شاید این تصمیم ها مبنای علمی نداشته باشند، اما مطمئنا همگی اطلاعاتی هستند که از دیگران به ما منتقل شده و به شدت بر انتخاب های ما تاثیر می‌گذارند.

گروه های مرجع به مردم کمک می کنند تا روند حرکت خود در طی زندگی – تصمیمات مالی، روابط، پرورش کودک و تفریح را به عنوان چند نمونه کوچک و ساده – هدایت کنند. فشار همکاران و همسالان در مواردی می تواند بد و مضر و در مواردی خوب و سودمند باشند.

گروه های مرجع همچنین می توانند به کسب و کارها، مدیران و مسئولین روابط عمومی و متخصصین شبکه های اجتماعی کمک کنند تا به شکلی بهتر الگوهای رفتاری را به منظور فروش محصولات و تدوین سیاست های مرتبط مورد شناسایی قرار دهند.

گروه های مرجع می توانند از طریق روش های مختلف و بی شماری طبقه بندی شوند. یک عامل فرق و تمیزی بین این دو گروه های مرجع رسمی و غیر رسمی هستند، به شکلی که گروه اول یعنی گروه مرجع رسمی شامل کلاب ها، سازمان ها و دوستی ها و همراهی های مبتنی بر مذهب می باشند؛ در حالیکه گروه دوم اغلب از دوستان و همکاران تشکیل می شوند.

این گروه ها همچنین می توانند به گروه های اولیه و ثانویه تقسیم شوند که این تقسیم شدن به میزان تاثیرگذاری آنها بر یک فرد بستگی دارد. پارادایم های دیگر در این رابطه شامل گروه های مرجع اطلاعاتی، هنجاری و تطبیقی می باشند. گروه های اطلاعاتی مبتنی بر دانش کسب شده؛ گروه های هنجاری مبتنی بر انتظارات برآورده شده از قبیل تبعیت از یک نُرم خاص پوشش و گروه های تطبیقی هم مبتنی بر یک میل و علاقه برای احساس تعلق هستند.

احساس تعلق داشتن به یک گروه مرجع می تواند بر اساس انتخاب ضرورت یا اصلا از بدو تولد وجود داشته باشد. انسان ها حیواناتی اجتماعی هستند و به این شکل همیشه گروه بندی شده یا طبقه بندی می شوند. این گروه ها می توانند اعضای خودشان را برای طرح ریزی بخش‌های مختلف زندگی راهنمایی کنند . همزمان، این گروه ها می توانند به دیگران کمک کنند تا رفتاریهای آتی را درک کرده و پیش بینی کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  رئیس روابط عمومی کیوکوشین کاراته کشور منصوب شد


  مشترکان نتفلیکس از ۱۳۹ میلیون نفر گذشت


  گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶


  ترکیه یک خبرنگار هلندی را اخراج کرد


  اولین دوره آموزشی طرح ملی «هر مسجد یک خبرنگار» در گرگان برگزار شد


  نت‌فلیکس


  معیارهای تصمیم‌گیری مجازی باید تغییر کند/ تقلب در رده‌بندی‌ها و ستاره‌های اینترنتی


  تحولات روزمره را چگونه انعکاس دهیم؟


  سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: تدوین برنامه های نوین ارتباطی لازمه روابط عمومی راهبردی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز