درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:49   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33170صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 26 فروردین 1397 - 07:43
اگر فیس بوک فردا بمیرد چه؟ چشم انداز روابط عمومی
در یک دهه گذشته که شبکه‌های اجتماعی در آمریکا و دیگر نقاط دنیا رونق گرفتند، کنش‌گران حامی حریم خصوصی به کاربران هشدار می‌دادند جایی که خدمات برای کاربران رایگان است، در واقع خود این کاربران، محصول فروخته‌شده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در نخستین هفته‌های بعد از پیروزی دونالد ترامپ، به نظر می‌رسید ادعاها درباره نقش فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی دیگر برای مارک زاکربرگ شوخی اند اما با تحولات اخیر و افشاگری‌ها درباره دست‌رسی شرکت‌های تجاری به اطلاعات کاربران، حالا پایش به جلسه سنا باز شد.

در یک دهه گذشته که شبکه‌های اجتماعی در آمریکا و دیگر نقاط دنیا رونق گرفتند، کنش‌گران حامی حریم خصوصی به کاربران هشدار می‌دادند جایی که خدمات برای کاربران رایگان است، در واقع خود این کاربران، محصول فروخته‌شده اند.

حالا با این گمانه‌ها که یک دولت خارجی، روسیه، یا کاسب‌هایی در مقدونیه، برای منافع سیاسی یا مالی خودشان از فضای انتخابات آمریکا استفاده کرده‌اند تا محتوای جنجالی به ده‌ها میلیون رای‌دهنده آمریکایی نشان دهند، حساسیت‌ها درباره حریم خصوصی کاربران به موضوع خبری روز تبدیل شده است.

این جلسه استماع پس از آن شکل گرفت که در چند هفته اخیر موضوع استفاده شرکت تحلیل داده‌های کمبریج آنالتیکا از اطلاعات حدود ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک و به کارگیری آنها به نفع کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، فیسبوک را با انتقاد گسترده روبرو شد.

 

روز دوم مراسم عذرخواهی مارک زوکربرگ همانند روش روز اول ادامه یافت. همانطور که نیویورکر خاطر نشان کرد، "مارک زوکربرگ اکثر زندگی بزرگسالی اش را صرف عذرخواهی کرده است، اما او موفق به بهبودی نشده است."

سه مساله روابط عمومی ناشی از نقض داده های
کمبریج آنالیتیکا است:

- آیا پاسخ بحران در کاهش آسیب ها موثر بود؟
- آیا فیس بوک وسیله ای مناسب برای روابط عمومی است؟
- آیا فیس بوک می تواند زنده بماند؟

پاسخ های کوتاه عبارتند از: نه، نه و شاید.

 

اول، پاسخ بحران

استراتژی فیس بوک همان استراتژی دیل کارنگی است: "پذیرش اشتباه، تقاضای بخشش، و سپس وعده به انجام بهتر". به گفته سی ان ان، آسیب بسیار صمیمی بود.

بسیاری از افراد در فیس بوک ممکن است اطلاعات پروفایل عمومی خود را از بین برده باشند. افرادی که در حال خرابکاری هستند، از بازیابی حساب کاربری و ابزارهای جستجو استفاده می کنند که به آنها اجازه می دهد تا به شماره تلفن ها و آدرس های ایمیل آنها دسترسی داشته باشند، سپس اطلاعات را از پروفایل ها می گیرند.

دوم، فیس بوک یک وسیله مناسب برای روابط عمومی است؟

به آمار فیسبوک توجه داشته باشید تقریبا 5 میلیارد مطلب هر روز منتشر می شود. خب این مکان بسیار عالی برای ارسال عکس، اخبار، ویدیو و سایر مطالب سازمان یا شرکت شما باشد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد