درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1397 - 09:54   

محصولات تویوتا از سال 2025 با هم ارتباط برقرار می کنند

  محصولات تویوتا از سال 2025 با هم ارتباط برقرار می کنند


ادامه ادامه مطلب یک

دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست

  دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست


ادامه ادامه مطلب دو

استرس در محل‌های کار به ویژه برای زنان افزایش یافته است

  استرس در محل‌های کار به ویژه برای زنان افزایش یافته است


ادامه ادامه مطلب سه

فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف

  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف
  گزارش جهانی ارتباطات 2018 منتشر شد/ مخاطبان طی چند سال آینده قادر به تشخیص خبر از تبلیغات نخواهند بود
  همایش روز روابط عمومی
  دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران
  بحث نقض حریم خصوصی و ردیابی افراد غیر عضو در شبکه فیسبوک
  دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست
  سخنی در باب گردشگری و صنعت توریسم - نگاهی تطبیقی با محوریت ایران
  از مشتری بالقوه تا مشتری نهایی در 30 ثانیه
  با پنجاه شرکت برتر سال 2018 آمریکای شمالی در شبکه اجتماعی لینکدین آشنا شوید
  مهارت «نه» گفتن در محیط کار!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33170صفحه نخست » فناوری نویکشنبه، 26 فروردین 1397 - 07:43
اگر فیس بوک فردا بمیرد چه؟ چشم انداز روابط عمومی
در یک دهه گذشته که شبکه‌های اجتماعی در آمریکا و دیگر نقاط دنیا رونق گرفتند، کنش‌گران حامی حریم خصوصی به کاربران هشدار می‌دادند جایی که خدمات برای کاربران رایگان است، در واقع خود این کاربران، محصول فروخته‌شده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  در نخستین هفته‌های بعد از پیروزی دونالد ترامپ، به نظر می‌رسید ادعاها درباره نقش فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی دیگر برای مارک زاکربرگ شوخی اند اما با تحولات اخیر و افشاگری‌ها درباره دست‌رسی شرکت‌های تجاری به اطلاعات کاربران، حالا پایش به جلسه سنا باز شد.

در یک دهه گذشته که شبکه‌های اجتماعی در آمریکا و دیگر نقاط دنیا رونق گرفتند، کنش‌گران حامی حریم خصوصی به کاربران هشدار می‌دادند جایی که خدمات برای کاربران رایگان است، در واقع خود این کاربران، محصول فروخته‌شده اند.

حالا با این گمانه‌ها که یک دولت خارجی، روسیه، یا کاسب‌هایی در مقدونیه، برای منافع سیاسی یا مالی خودشان از فضای انتخابات آمریکا استفاده کرده‌اند تا محتوای جنجالی به ده‌ها میلیون رای‌دهنده آمریکایی نشان دهند، حساسیت‌ها درباره حریم خصوصی کاربران به موضوع خبری روز تبدیل شده است.

این جلسه استماع پس از آن شکل گرفت که در چند هفته اخیر موضوع استفاده شرکت تحلیل داده‌های کمبریج آنالتیکا از اطلاعات حدود ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک و به کارگیری آنها به نفع کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، فیسبوک را با انتقاد گسترده روبرو شد.

 

روز دوم مراسم عذرخواهی مارک زوکربرگ همانند روش روز اول ادامه یافت. همانطور که نیویورکر خاطر نشان کرد، "مارک زوکربرگ اکثر زندگی بزرگسالی اش را صرف عذرخواهی کرده است، اما او موفق به بهبودی نشده است."

سه مساله روابط عمومی ناشی از نقض داده های
کمبریج آنالیتیکا است:

- آیا پاسخ بحران در کاهش آسیب ها موثر بود؟
- آیا فیس بوک وسیله ای مناسب برای روابط عمومی است؟
- آیا فیس بوک می تواند زنده بماند؟

پاسخ های کوتاه عبارتند از: نه، نه و شاید.

 

اول، پاسخ بحران

استراتژی فیس بوک همان استراتژی دیل کارنگی است: "پذیرش اشتباه، تقاضای بخشش، و سپس وعده به انجام بهتر". به گفته سی ان ان، آسیب بسیار صمیمی بود.

بسیاری از افراد در فیس بوک ممکن است اطلاعات پروفایل عمومی خود را از بین برده باشند. افرادی که در حال خرابکاری هستند، از بازیابی حساب کاربری و ابزارهای جستجو استفاده می کنند که به آنها اجازه می دهد تا به شماره تلفن ها و آدرس های ایمیل آنها دسترسی داشته باشند، سپس اطلاعات را از پروفایل ها می گیرند.

دوم، فیس بوک یک وسیله مناسب برای روابط عمومی است؟

به آمار فیسبوک توجه داشته باشید تقریبا 5 میلیارد مطلب هر روز منتشر می شود. خب این مکان بسیار عالی برای ارسال عکس، اخبار، ویدیو و سایر مطالب سازمان یا شرکت شما باشد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران


  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


  خصوصیات یک انسان واقعی و اصیل


  مهارت «نه» گفتن در محیط کار!


  با پنجاه شرکت برتر سال 2018 آمریکای شمالی در شبکه اجتماعی لینکدین آشنا شوید


  محصولات تویوتا از سال 2025 با هم ارتباط برقرار می کنند


  از مشتری بالقوه تا مشتری نهایی در 30 ثانیه


  فیس‌بوک در روسیه فیلتر می‌شود


  سخنی در باب گردشگری و صنعت توریسم - نگاهی تطبیقی با محوریت ایران


  استرس در محل‌های کار به ویژه برای زنان افزایش یافته است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی