درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 17:26   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33152صفحه نخست » سه شنبه، 21 فروردین 1397 - 01:35
نتایج یک تحقیق/ حس خشنودی در فاز استفاده از فیس‌بوک بیشتر است تا در فاز فاصله‌گیری از شبکه‌های اجتماعی
محققان در عین حال متوجه شدند که دوری مطلق از فیس‌بوک الزاما با بهبود و آسایش روحی آنان همراه نبود. برای نمونه بسیاری از آنان گفتند که حس خشنودی آنان در فاز استفاده از فیس‌بوک بیشتر بوده است تا در فاز فاصله‌گیری از شبکه‌های اجتماعی.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پژوهشگران استرالیایی در تازه‌ترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که فاصله‌گیری مطلق از شبکه‌های اجتماعی باعث کاهش چشمگیر استرس می‌شود، اما در عین حال حس ناخشنودی در کاربر ایجاد می‌کند.

به گزارش شارا به نقل از دی وله، کمتر کسی در جوامع مدرن است که از شبکه‌های اجتماعی، به ویژه
فیس بوک، دوری کند. استفاده‌ی پیوسته از شبکه‌های اجتماعی و حس در دسترس بودن به طور مداوم برای برخی‌ها استرس‌زا است.

روزنامه اتریشی "استاندارد" روز یکشنبه (۸ آوریل / ۱۹ فروردین) در گزارشی به نتایج تحقیقی پرداخته که پژوهشگران دانشگاه کوینزلند در استرالیا و دانشگاه کاتولیک این کشور در ارتباط با دوری جستن از شبکه‌های اجتماعی انجام داده‌اند.

حاصل پژوهش‌های آنان در "نشریه علمی، روانشناسی، اجتماعی" انتشار یافته است.

به باور کارشناسان کسانی که از فعالیت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی گوناگون احساس استرس می‌کنند، می‌توانند با فاصله گرفتن از این شبکه‌ها فرصتی برای استراحت به خود بدهند. برنامه‌های ویژه‌ای برای "ترک اعتیاد" وجود دارد که تأثیری تعیین‌کننده بر دستگاه درون‌ریز بدن دارند.

پژوهشگران استرالیایی در جریان تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بر میزان تولید هورمون کورتیزول تأثیرگذار است. این هورمون نقش‌های مختلفی در بدن ایفا می‌کند، از جمله بر میزان التهاب و استرس تأثیر می‌گذارد.

دوری مطلق یا به‌عبارتی "سم‌زدایی" از شبکه‌های اجتماعی اگر چه از میزان استرس می‌کاهد، اما عوارض دیگری دارد و به شمشیری دولبه می‌ماند. فاصله‌گیری مطلق از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تأثیری منفی بر میزان و حس خشنودی و خوشبختی فرد بگذارد.

پژوهشگران استرالیایی در طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که فاصله‌گیری موقت از فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی بیشتر سودمند است تا خداحافظی همیشگی از این شبکه‌ها.

به گفته‌ی اریک ونمن (Eric Vanman)، رئیس این تیم تحقیقاتی، "یک کاربر معمولی فیس‌بوک همواره تحت فشار حجم عظیم اطلاعات در شبکه‌ها قرار دارد و مرخصی‌ای کوتاه از فیس‌بوک می‌تواند در چنین مواردی تاثیری مثبت به همراه داشته باشد".

پژوهشگران برای تحقیقات خود رفتارهای ۱۳۸ نفر را آزمایشو در ارتباط با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بررسی کردند. نیمی از آنان می‌بایست برای مدتی از شبکه‌های اجتماعی دوری می‌کردند و نیمی‌ دیگر مانند گذشته به استفاده از شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دادند.

نتایج دوگانه
اریک ونمن و همکاران پژوهشگرش اذعان می‌کند که شمار ۱۳۸ نفر در مقایسه با حدود ۲ میلیارد کاربری که فیس‌بوک در جهان دارد، رقم بزرگی نیست و نمی‌تواند نتیجه‌ای دقیق به دست دهد، اما می‌تواند نمایانگر یک روند باشد.

پژوهشگران برای نمونه به تغییر درخور توجه میزان تولید هورمون کورتیزول در بزاق کاربران پی بردند که نمایانگر کاهش استرس، دست کم از لحاظ جسمی و بیولوژیکی است.

محققان در عین حال متوجه شدند که دوری مطلق از فیس‌بوک الزاما با بهبود و آسایش روحی آنان همراه نبود. برای نمونه بسیاری از آنان گفتند که حس خشنودی آنان در فاز استفاده از فیس‌بوک بیشتر بوده است تا در فاز فاصله‌گیری از شبکه‌های اجتماعی.

این دسته از کاربران تصریح کردند که از زندگی خود راضی نیستند و فقط انتظار آن را می‌کشند که فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی را از سر گیرند. به عبارتی دیگر، جدایی از فیس‌بوک از لحاظ جسمی بر بدن تأثیری مثبت دارد، اما از لحاظ روحی نه چندان.

به گفته‌ی اریک ونمن هنوز روشن نیست که از این نتایج دوگانه چه استنباطی می‌توان داشت. او معتقد است که باید پژوهش‌های آتی نشان دهد که استفاده‌ی فعالانه و پیگیر از شبکه‌های اجتماعی در درازمدت چه تاثیری بر انسان‌ها می‌تواند داشته باشد، هر چه باشد چند سالی بیش از عمر این شبکه‌ها نمی‌گذرد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد