درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 - 00:46   

آیا رسانه های اجتماعی مکانی مناسب برای گزارش جرم و جنایت است؟!

  آیا رسانه های اجتماعی مکانی مناسب برای گزارش جرم و جنایت است؟!


ادامه ادامه مطلب یک

دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست

  دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست


ادامه ادامه مطلب دو

مسدود شدن گوگل در روسیه

  مسدود شدن گوگل در روسیه


ادامه ادامه مطلب سه

  فیسبوک در افغانستان بازار فروشگاه‌ها‌ را گرم کرده است؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیش از آن که دیر شود، صدای مخاطبان را باید شنید
  جشن روز روابط عمومی در هند برگزار شد
  سخنی در باب گردشگری و صنعت توریسم - نگاهی تطبیقی با محوریت ایران
  ایمیل محرمانه شما با پایان تاریخ انقضاء از بین می‌رود، در قابلیت جدید جی میل
  از قانون 90 روز پیروی کنید
  فیسبوک در افغانستان بازار فروشگاه‌ها‌ را گرم کرده است؟
  مسدود شدن گوگل در روسیه
  بهره مندی 673 هزار میلیارد ریالی بخش های مختلف اقتصادی از تسهیلات بانک ملی ایران
  قدردانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از خدمات بانک ملی ایران
  تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر حمایت از کالای ایرانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33146صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 20 فروردین 1397 - 18:03
بحران ارتباطات در جنجال دلار
مسعود طوفان - در کنار بررسی راهکار های اقتصادی برای خروج از بحران ارزی موجود تلاش برای ایجاد امنیت روانی و راه حلهای ارتباطی و رسانه ای نقش مهمی در بازگشت آرامش به بازار ارزی کشور خواهد داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  سکوت و فقدان شفافیت در خصوص دلایل افسار گسیختگی نرخ ارز در ماههای اخیر از نقاط ضعف در حوزه اقتصادی کشور و دولت محسوب می شود. مردم می خواهند بدانند علت گرانی ارز چیست و چه عواملی در آن نقش دارد ؟ شیوه مواجهه مسئولان و دولت با روند موجود چگونه است و بطور کلی درحال حاضر نبض بازار دلار تا چه اندازه در اختیار دولت و تا چه اندازه خارج از توان و کنترل آن می باشد؛ اما سکوت موجود بر خلاف وعده های داده شده آسیب جدی و عمیقی به اعتماد مردم وارد نموده و دست کم اینکه جایگاه اطلاع رسانی در مدیریت انتظارات و توقعات و ایجاد گفتگوی اجتماعی ناموفق بوده است.


در سالجاری دولت سیاست های خودش را برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی اعلام کرده است اما در عمل آنچه اتفاق افتاده تحت تاثیر قرارگرفتن افکار عمومی از همین ابتدای سالجاری بواسطه موج افزایش نرخ ارز و به حاشیه رفتن برنامه ها و خدمات دولت در زمینه توسعه اقتصادی است. واقعیت این است که شرایط روانی موجود موافق سیاست های اقتصادی دولت نیست؛ امروز کسی نمی گوید نرخ تورم تک رقمی شده و یا صحبتی از برنامه های اشتغال زا و یا بازسازی بافت فرسوده شهرها نیست بلکه همه جا صحبت از گرانی دلار و پیامد های آن است. شخصیت ها در فضای مجازی به این مساله واکنش نشان می دهند و موج ایجاد شده با عنوان "سلبریتی های پشیمان "بخش عمده ای از جریان فکری را در فضای جامعه و بالطبع فضای روانی در دست گرفته است.


شکاف میان مردم و دولت علی الخصوص در حوزه اقتصادی منجر به افزایش بی اعتمادی می شود و در این میان فقدان راهبرد ارتباطی و رسانه ای مناسب این بی اعتمادی را تشدید نموده است . مصاحبه تعدادی از منسوبان به دولت درخصوص دلایل افزایش افسار گسیخته دلار در فضای عمومی شنیده نمی شود و جسارت لازم در کارگزارن ارشد دولتی برای بیان مطالب و گفتگوی صریح ، شفاف و دقیق درخصوص وضعیت اقتصادی کشور و بحران ارزی فعلی که برخی از دلایل آن به اقدامات نادرست بانک مرکزی و نیز عوامل بین المللی باز می گردد ، مشاهده نمی شود.


بدیهی است این بی اعتمادی به سایر برنامه های دولت که در قانون برنامه ششم و نیز تکالیف دولت در بودجه 97 پیش بینی شده است ضربه خواهد زد، ازین رو در کنار بررسی راهکار های اقتصادی برای خروج از بحران ارزی موجود تلاش برای ایجاد امنیت روانی و راه حلهای ارتباطی و رسانه ای نقش مهمی در بازگشت آرامش به بازار ارزی کشور خواهد داشت. مصاحبه های اخیر رادیویی و تلوزیونی رییس جمهور و تلاش برای ارتباط با مردم چندان موفق نبوده و محبوبیت دولت وی با چالش مواجه شده است، واقعیت این است که بحرانهایی ازین دست بیش از آنکه به چهره دولت ها ضربه بزند منافع عمومی کشور، مردم و نسلهای آینده را نشانه رفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران


  مخاطب قرن 21 چه انتظاری از نشریه دارد؟


  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


  گزارش جهانی ارتباطات 2018 منتشر شد/ خط بین اخبار و تبلیغات تار است


  همایش روز روابط عمومی


  هفت عامل مهم موفقیت در کار روابط عمومی


  علی ربیعی: مطبوعات سخنگوی فقرا باشند


  اصول روابط عمومی: اطلاعات تماس


  کورپوریت ویدیو گروه صنعتی پاکشو تاریخ ساز شد


  شورای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان قم برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی