درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 14:30   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33141صفحه نخست » ادامه مطلب یکدوشنبه، 20 فروردین 1397 - 00:09
مطبوعات را دریابیم
دکتر قربانعلی تنگ شیر مدرس دانشگاه - یکی از راه های ماندگاری رسانه های مکتوب تخصصی شدن آنهاست. در عصر رسانه های مجازی و با وجود نشریات اینترنتی بودن یا نبودن رسانه های مکتوب در کشور ما واقعه مهمی به شمار نمی آید و خلاً خبری و اطلاع رسانی در کشور ایجاد نمی شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- جهان امروز جهان تخصص است مردم در دنیایی مجازی به اندازه کافی خبرهای عمومی را می شنوند و می خوانند. یکی از راه های ماندگاری رسانه های مکتوب تخصصی شدن آنهاست. در عصر رسانه های مجازی و با وجود نشریات اینترنتی بودن یا نبودن رسانه های مکتوب در کشور ما واقعه مهمی به شمار نمی آید و خلاً خبری و اطلاع رسانی در کشور ایجاد نمی شود.

 

واقعیت امر هم غیر از این نیست. زیرا تمام روز های تعطیل سال نو و در سایر روزهای تعطیل خبرگزاری ها و وب سایت های دولتی و خصوصی همراه با شبکه های مجازی مانند تلگرام به طور شبانه روزی و آنلاین مردم را در جریان اخبار رویدادهای داخلی و بین الملل قرار دادند و چرخه اطلاع رسانی مجازی به جامعه در این مدت حتی برای لحظه ای متوقف نشده است. اما مطبوعات از آخرین روزهای اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی از نوع تعطیلات مدرسه ها و دانشگاه ها انتشار نداشتند البته اینها به جز 52 روز تعطیل 5 شنبه ها و حدود 20 روز تعطیلات رسمی کشور است که در آنها هم چاپ نمی شونند بدلایل زیر:

 

- گرانی کاغذ

 

– فروش نرفتن روزنامه و هزینه های پرسنل و بیمه که مزیت بر علت می شونند.

 

جدا از مسائل کیفی و محتوایی و پایین بودن شدید میزان تولید محتوا در بسیاری از روزنامه ها وابستگی شدید آنها به خبرهای تولیدی خبرگزاری ها و وب سایت خبری و نیز خبرهای ارسالی از سوی روابط عمومی های بانک ها و سازمان های دولتی بدون ارزش خبری

 

– تعداد زیاد روزهای تعطیل رسانه های مکتوب نیز در کشور ما یکی از عوامل موثر در پایین بودن تیراژ و فروش روزنامه های در کشور به شمار می رود. کل تیراژ روزنامه مکتوب ایران از 900 هزار نسخه تجاوز نمی کند چنین تیراژ نازلی برای کشوری با 80 میلیون نفر جمعیت که درصد بالایی از آنها سواد خواندن و نوشتن و نیز تحصیلات دانشگاهی برخوردارند یک فاجعه تمام عیار فرهنگی – اجتماعی به شمار می آید.

 

باید خواندن مطبوعات یک فریضه واجب تلقی شود. باید راه های یافتن به خانه های مردم را پیدا کنند با افزایش تیراژ

 

– کاهش وابستگی به یارانه های دولتی و جدی تر گرفته شدن از سوی مدیران اجرایی کشور در سال جدید باید به یک کمپین فکری و اجرایی تبدیل شود.

 

رسانه‌ها در مدیریت بحران‌های اجتماعی نقش بسزایی ایفا می‌کنند ارتباطات و رسانه
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد