درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 09:31   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی
  حمله و دفاع ظالمانه
  جادوی روابط‌عمومی
  روانشناسی رنگ‌ها و کاربرد آن در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33140صفحه نخست » دوشنبه، 20 فروردین 1397 - 00:08
رسانه‌ها در مدیریت بحران‌های اجتماعی نقش بسزایی ایفا می‌کنند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمانه مدیران رسانه های مکتوب و مجازی با وزرای اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی: رسانه ها در مدیریت بحران های اجتماعی نقش بسزایی ایفا می کنند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمانه مدیران رسانه های مکتوب و مجازی با وزرای اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی: رسانه ها در مدیریت بحران های اجتماعی نقش بسزایی ایفا می کنند.


به گزارش شارا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی صبح امروز در نشستی با مدیران رسانه های مکتوب و مجازی که با حضور حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: مدیران مسئول رسانه ها نقش مهمی در فضای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارند و به عنوان یک جریان اثرگذار محسوب می شوند .


وی تصریح کرد: رسانه ها در ساخت و ساز و اصلاح افکار عمومی، کمک به نقد دولت ها یا نقد آن ها تاثیرگذار هستند و امروز باید بیش از گذشته شاهد این تاثیرگذاری باشیم .


صالحی ادامه داد: رسانه بخش مهمی از جامعه مدنی است و جامعه مدنی بدون رسانه ها بی محتوا و بی معنا می شود. بنابراین سهم رسانه ها در رویدادهای مختلف، قابل توجه، بنیادین و اساسی است .


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: گفت و گوی میان اصحاب رسانه و اصحاب دولت و نظام سیاسی و اجتماعی باید بیش از گذشته افزایش یابد تا به اصلاح و حل مشکلات اجتماعی و تبادل نظرات بیشتر دست بیابیم .


صالحی افزود: گفت و گوهای رو در روی دولت و مدیران رسانه ها به آشنا شدن دو طرف نسبت به دغدغه های افکار عمومی و نگاه آن ها به دولت و زاویه دید دولتمردان کمک می کند و منجر به کاهش فاصله و گسست رابطه ملت و دولت می شود. بر این اساس رسانه ها حلقه اصلی ارتباط افکار عمومی و دولتمردان و نظام سیاسی هستند .


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی اتفاقات طبیعی و اجتماعی در سال ٩٦ ادامه داد: موقعیت رسانه ها در ارتباط با بحران های طبیعی و اجتماعی مهم و ویژه است و می توانند با همگرایی، دولت و نظام سیاسی را در مسیر حل مسائل کمک کنند .


وی در عین حال تصریح کرد: رسانه ها علاوه بر نقد عملکرد دولتمردان باید در مدیریت بحران به آن ها کمک کنند تا گرفتار اختلال روانی و اجتماعی نشویم .


عضو کابینه دوازدهم افزود: رسانه ها در مدیریت شایعات در فضای بحران های اجتماعی و طبیعی و ... نقش مهمی را ایفا می کنند. رسانه ها همچنین در امید به زندگی در محیط بحران زده و تصویری که از محیط بحران زده به خارج از آن منعکس می شود نقش مهمی دارند .


صالحی با اشاره به اعتراضات اجتماعی در سال گذشته ادامه داد: بستر های اجتماعی اینگونه اعتراضات احساس نارضایتی و احساس ناامیدی است. دولتمردان معتقد نیستند که نارضایتی و ناامیدی وجود ندارد. همچنین اعتراض و انتقاد را حق اجتماعی می دانند اما آنچه مهم است این که نباید این نوع احساس مبالغه آمیز باشد و با واقعیت فاصله بسیاری داشته باشد و رسانه ها در رفع فاصله بین واقعیت و احساس وجود نارضایتی و ناامیدی می توانند نقش ویژه ای داشته باشند .


وی اظهار کرد: امروز به افزایش فضای امید اجتماعی نیازمندیم. رسانه ها در ایجاد امید آفرینی نقش بسزایی دارند. جامعه ناامید و بی نشاط به جامعه بی مسئولیت و کم تحرک تبدیل می شود. بنابراین نقش رسانه ها در ساخت جامعه با نشاط، پویا و خلاق کم نظیر است .


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به اتفاقات منطقه ای و جهانی ادامه داد: در شرایط بین المللی امروز همفکری و همکاری رسانه ها با دولت و نظام اجتماعی ضروری است و در گفت و گوهای دوطرفه میان دولتمردان و رسانه ها به سمت حفظ نظام اسلامی و انقلاب که در آستانه چهلمین سالگرد آن هستیم و همچنین برای حفاظت ایران که همگی به آن تعلق خاطر داریم در مسیری درست قدم برداریم .


در ابتدای این نشست محمد سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست ها گفت: پرداختن به حوزه های محتوایی رسانه ها یکی از دلایل برگزاری این جلسات است .


وی افزود: حمایت، نظارت و آموزش از اولویت های این معاونت در سال پیش رو است . سلطانی فر ادامه داد: حمایت بیشتر از رسانه های مکتوب و فضای مجازی دارای مجوز و هویت از دیگر اولویت های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری است .


وی کاهش وابستگی رسانه ها به یارانه های دولتی و حرکت به سمت حرفه ای شدن، حمایت از شکل گیری اتحادیه های مختلف رسانه ای و توجه ویژه به محتوای رسانه ها و زبان فارسی را از دیگر اولویت های معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای امسال برشمرد.


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راز رهبری مؤثر: الهام بخشیدن، توانمندسازی و ایجاد ارزش


  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جادوی روابط‌عمومی


  روانشناسی رنگ‌ها و کاربرد آن در روابط‌عمومی


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  بازی‌هایی برای ارتقای سطح سواد رسانه‌ای جوانان


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد