شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک مشاور روابط عمومی دارای مسئولیت های کلیدی زیر است:
1. تدوین و اجرای استراتژی های ارتباطی
یک مشاور روابط عمومی با روابط عمومی های مختلف به منظور ایجاد و اجرای استراتژی های ارتباطی همکاری می کند. این استراتژی ها بر مبنای هسته اصلی کسب و کار و خدماتی که آنها ارائه می کنند شکل می گیرند. یک مشاور می تواند کمک کند که طرح روابط عمومی با جزئیات کامل برای شرکت تدوین شود، پیام روابط عمومی را تهیه کند و آمیخته روابط عمومی مناسب را برای انتشار آن پیام تشخیص دهد. آنها سپس طرح روابط عمومی تهیه شده را دنبال میکنند و برای اجرای عملی استراتژی روابط عمومی تعیین شده در آن پیام تلاش می کنند.
آنها بر نتایجی که بدست می آید بطور مستمر نظارت دارند، در صورت نیاز بخش هایی را تغییر می دهند تا اطمینان حاصل کنند که شرکت مربوطه از تلاش ها و فعالیت های روابط عمومی خود بهترین نتایج بدست می آورد.
2. اطلاعات تخصصی زیاد
یک مشاور روابط عمومی اطلاعات بسیار زیادی داشته و در حرفه خودش کاملا مهارت دارد. این دانش و مهارت شامل توانایی در تشخیص اهداف و جایگاهیابی خدمات سازمانها یا شرکت ها به صورتی است که مورد توجه و علاقه مخاطبان قرار گیرید.
3. تفکر خلاقانه
یک مشاور روابط عمومی متبحر و خوب قادر به تفکر خلاقانه است. آنها نه تنها باید بتوانند خلاق باشند، بلکه باید از این خلاقیت نتیجه های خوبی هم بگیرند.
4. قدرت کار تیمی
مشاوران روابط عمومی اغلب کار خودشان را بصورت یا در کنار و با همکاری تیم روابط عمومی شرکت یا سازمان شما پیش می برند، چرا که یکی دیگر از حوزه هایی که مشاوران روابط عمومی در آنها تخصص دارند روانشناسی و برقراری ارتباط موثر با مخاطبین است.
با توجه به موارد مطرح شده انتخاب یک مشاور روابط عمومی برای عموم شرکت ها امری حیاتی به شمار می آید. یک مشاور باید بخوبی نیازهای روابط عمومی شما و همچنین اهداف مبتنی بر رشد شما را درک کند. همچنین باید موفقیت های کوچک و بزرگ مرتبط با اهداف شما را که به موفقیت های بزرگتر شما کمک می کند را به شما یادآوری کند.
|