درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:06   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33136صفحه نخست » یکشنبه، 19 فروردین 1397 - 15:48
چرا پیام‌رسان داخلی پاسخگوی نیاز جامعه نیستند
پیام‌رسان‌های خارجی موردنقدمقامات قضایی و قانونی کشور ما قرارگرفته‌اند و مبحث پالایه شدن آن‌ها و مهاجرت به پیام‌رسان‌های داخلی مطرح‌شده است ولی چرا پیام‌رسان‌های داخلی نمی‌توانند جایگزینی برای پیام‌رسان‌های بین‌المللی باشند؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیام‌رسان‌های خارجی موردنقدمقامات قضایی و قانونی کشور ما قرارگرفته‌اند و مبحث پالایه شدن آن‌ها و مهاجرت به پیام‌رسان‌های داخلی مطرح‌شده است ولی چرا پیام‌رسان‌های داخلی نمی‌توانند جایگزینی برای پیام‌رسان‌های بین‌المللی باشند؟

پیام‌رسان‌ها بخش مهمی از تعاملات روزانه انسان‌های امروزی را به خودشان اختصاص داده‌اند. این نرم‌افزارها بر روی تلفن‌های همراه و کامپیوترهای همه ما نصب هستند و بخش مهمی از ارتباطات ما را تشکیل می‌دهند. بااین‌وجود به نظر می‌رسد که فضای دولتی ما علیه پیام‌رسان‌های خارجی تعیین‌شده است و مقامات ما تأکیددارند که باید در این زمینه بومی‌سازی شود.

در ادامه به دلایلی اشاره خواهیم داشت که نشان می‌دهد این رویکرد به‌هیچ‌عنوان درست پایه‌ریزی نشده است و چرا پیامم رسان‌های داخلی نمی‌توانند جایگزینی برای پیام‌رسان‌های بین‌المللی باشند.

اعتمادسازی، حلقه گمشده
نخستین مبحثی که در این زمینه به چشم می‌خورد، بستر اعتمادسازی است. در طول چند سال گذشته هر بار که مقامات کشور ما با اطمینان از گران نشدن یک کالا یا خدمات حرف زدند، دقیقا عکس آن رخ داد و به همین دلیل نیز وقتی‌که مقامات ما با اعتماد کامل از نرم‌افزارهای داخلی و امنیت آن‌ها سخن می‌گویند، عکس این موضوع در ذهن مخاطب ایرانی شکل می‌گیرد.

این امر به‌سادگی نشان می‌دهد که حلقه گمشده این ارتباط، اعتمادسازی است. مردم نیاز دارند تا بتوانند به چیزی اعتماد کرده و سپس به سراغ استفاده از آن بروند. از سوی دیگر مسئولان کشور ما انتظار دارند که مردم بدون اعتماد و به‌صورت مستقیم به پیشنهاد آن‌ها تن بدهند که این امر موجب ایجاد حس دوری بیشتر بین مقامات و مردم خواهد شد.

اعتمادسازی امری دشوار نیست و تنها می‌توان بازمان و انرژی مناسب، خیریت نیت را به مردم ثابت کرد. با این حال عجله برای تعویض پیام‌رسان‌های خارجی با ایرانی موجب می‌شود که این حلقه شکل نگیرد. خدماتی از قبیل ترافیک رایگان برای پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر شبیه به مشوق‌های پرزرق‌وبرق به نظر می‌رسند تا اعتمادسازی. مردم باید بتوانند با این نرم‌افزارها ارتباط برقرار کرده و سپس خودشان آن را به یکدیگر انتقال بدهند. تجربه اثبات کرده است که اجبار می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد.

از اختیار تا اجبار
نزدیک به صد سال پیش، کشف حجاب به‌صورت اجباری انجام شد ولی مردم ما نشان دادند که با اجبار مخالف هستند و دین و حجاب خود را حفظ کردند. همین موضوع در ابعاد به‌مراتب کوچک‌تر درزمینهٔ پیام‌رسان‌ها به چشم می‌خورد. مردم باید حق انتخاب داشته باشند و در این میان نرم‌افزارهای داخلی باید به‌قدری تقویت شده و امکانات مناسب ارائه کنند که مردم به‌صورت خودجوش به‌سوی آن‌ها روانه شوند.

اختیار نصب و انتخاب یک برنامه موجب می‌شود که انتخاب، به‌صورت عاقلانه انجام شود و درگیری کاربر نیز در سطحی بالا با برنامه شکل‌گرفته و جدایی از برنامه برای او سخت خواهد شد. بااین‌وجود انتخاب اجباری با حس دائمی تلاش برای فرار همراه خواهد بود و به‌این‌ترتیب ریزش کاربر پس از انتخاب اجباری به امری قابل پیش‌بینی بدل خواهد شد.

در تمامی جهان نرم‌افزارهای پیام‌رسان به‌دلخواه قابل انتخاب هستند، تقریبا در کمتر کشوری پیام‌رسان تولیدی آن کشور محبوب‌ترین است که سرآمد این موارد، آمریکا و چین هستند که نرم‌افزارهای فیس‌بوک مسنجر و وی چت در آن‌ها محبوبیت بالایی دارند. بااین‌وجود سایر کشورها حتی روسیه نیز اختیار انتخاب را به مردم داده‌اند و این اختیار موجب تبلور نرم‌افزارهای بومی شده است. نرم‌افزار جنجالی تلگرام، در دل روسیه رشد داده‌شده است و تنها با تکیه‌بر امکانات خود به محبوبیت فعلی دست پیداکرده است.

فناوری و آزمون‌وخطایی که پس داده نشده
در ساخت نرم‌افزار و تحلیل بازار، مبحثی به نام تحلیل قله‌های خالی وجود دارد. نرم‌افزارهای امروزی ایران بدن تحلیل این مورد به کپی کردن امکانات دیگران می‌پردازند. نرم‌افزارهای پیام‌رسان داخلی باید ابتدا ببیند که نیاز کاربران چیست و سپس ببیند که در کدام بخش، نرم‌افزارهای دیگر به این نیاز رسیدگی نکرده‌اند. نتیجه این امر نیز این خواهد بود که کاربران برای رفع نیاز یادشده به نرم‌افزار بومی‌ روی خواهند آورد.

به‌این‌ترتیب باید گفت که نرم‌افزارهای بومی می‌توانند به این نیازها رسیدگی کرده و به عناصری محبوب بدل شوند ولی بدون انجام این کار، شانسی برای رقابت با دیگر نرم‌افزارها نخواهند داشت، حتی با حمایت شدید دولتی.

احمد محمدحسینی
منبع: سیناپرس

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1397/1/20 - 13:07 |     0     0     |
انتظار می رود مقالات و اظهار نظر های این سایت خارج از اظهار نظر های ژورنالیست های سیاسی باشد. اول باید دید که آیا نیازی به این کار وجود دارد یا خیر. بنابر مسائل سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و اامنیتی نیاز وجود دارد. پس اول باید اذعان به ضرورت انتقال را پذیرفت.
در رابطه با مسائل فنی نیز باید متخصصین اظهار نظر کنند، اینجانب به عنوان یک کارشناس فعال در عرصه تولید و پیاده ساری نرم افزار عرض می کنم که توانایی فنی به روش های مهندسی وجود دارد و پیام رسان های تولید شده به روش مهندسی و با رعایت اصول علمی و فنی و رعایت مسائل امنیتی تولید شده اند. فقط اشکار ار متوان در نقشه راه انتقال دانست. یعنی باید این انتقال اقناعی و با حوصله با یک طرح و مشخص انجام شود. در جمعبندی به متن مقاله شما معترض هستم.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد