درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:26   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33121صفحه نخست » شنبه، 18 فروردین 1397 - 13:02
فیسبوک صفحات "مشهور" را ممیزی می‌کند
فیس بوک که مدیرعامل آن، مارک زاکربرگ قرار است هفته آینده برای پاسخ‌گویی به کنگره آمریکا برود اعلام کرده برای مقابله با انتشار اخبار جعلی و سوء‌استفاده از اطلاعات کاربران خود، راه‌کارهای جدیدی به کار می‌گیرد؛ از جمله تایید هویت صاحبان صفحات بزرگ و پرطرفدار.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فیس بوک که مدیرعامل آن، مارک زاکربرگ قرار است هفته آینده برای پاسخ‌گویی به کنگره آمریکا برود اعلام کرده برای مقابله با انتشار اخبار جعلی و سوء‌استفاده از اطلاعات کاربران خود، راه‌کارهای جدیدی به کار می‌گیرد؛ از جمله تایید هویت صاحبان صفحات بزرگ و پرطرفدار.

به گزارش شارا، زاکربرگ روز جمعه (ششم آوریل - ۱۷ فروردین) اعلام کرد از همه "صفحات بزرگ" بازرسی خواهد شد و آنهایی که از این ممیزی عبور نکنند اجازه ادامه انتشار محتوای جدید نخواهند یافت.

فیسبوک می‌گوید هدف از این اقدام جلوگیری از سوء‌استفاده حساب‌های کاربری است که در پشت آنها افراد بدون علنی کردن هویت واقعی‌شان به انتشار اخبار می‌پردازند و یا از این صفحات برای به راه انداختن کمپین‌های اینترنتی سود می‌برند.

 زاکربرگ همچنین گفته از پیشنهاد نظام‌مند شدن فرآیند انتشار تبلیغات‌های سیاسی هم استقبال می‌کند.

فیسبوک که تا پیش از این همواره تلاش می‌کرد خود را تنها یک پلتفرم اجتماعی معرفی کند و از گردن نهادن به مسئولیت‌های مرسوم برای بررسی صحت و سقم محتوای منتشر شده نظیر آنچه تحت عنوان سردبیری در رسانه‌های جمعی روی می‌دهد سر باز می‌زد، پس از انتخابات سال ۲۰۱۶ که بسیاری فیسبوک را به علت فضا دادن به انتشار اخبار جعلی محکوم کردند و همچنین دردسر تازه این شرکت که با علنی شدن سوء‌استفاده یک شرکت تحلیل داده‌ها (کمبریج آنالتیکا) از اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر این شبکه روی داد، با انتقادهای شدید و سقوط چندین میلیارد دلاری ارزش خود روبرو شده است.

برای همین هم زاکربرگ که به همراه مدیران ارشد دیگر فیسبوک از حدود ۲ میلیارد کاربر این شبکه عذرخواهی کرده، امروز تاکید کرده که هدف اصلی سیاست‌های نظارتی جدید پیشگیری از دخالت در سرنوشت انتخابات‌های سراسری است.

او گفته: "تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات معضلی است که از هر پلتفرم و جایگاهی بزرگتر است. برای همین هم ما از لایحه "تبلیغ با صداقت" حمایت می‌کنیم. چرا که این قانون می‌تواند معیار ممیزی برای تبلیغات سیاسی در فضای مجازی را ارتقاء دهد."

"واضح است که این تدابیر به طور کامل جلوی آنهایی که قصد سوء استفاده و دور زدن سیستم را دارند نمی‌گیرد اما کار را برای آنهایی که همچون روس‌ها در جریان انتخابات ۲۰۱۶ قصد ایجاد صفحات جعلی و انتشار اخبار کذب و تبلیغات هدفمند برای دروغ پراکنی داشتند را به مراتب سخت‌تر خواهد کرد."

مدیرعامل فیسبوک گفته از این پس شرکت‌های سفارش‌دهنده آگهی باید پروانه‌های شناسایی صادر شده از سوی دولت آمریکا ارایه کنند و همچنین یک آدرس واقعی در برگه تقاضای خود درج کنند و فیسبوک هم تنها پس از تایید و بررسی این مدارک با انتشار آگهی آنها موافقت خواهد کرد.

فیسبوک امیدوار است این تدابیر تازه مانع از به کارگیری تاکتیک‌هایی شود که موسساتی مانند "آژانس تحقیق اینترنت" (یک شرکت روسی که بازرس ویژه، رابرت مولر، آن را به دادگاه کشاند) بتوانند با ترول کردن کاربران دیگر و یا دستکاری کردن امکانات این شبکه اجتماعی، اذهان رای دهندگان آمریکایی را هدف بگیرند.

یکی از تاکتیک‌های ویژه موسسه روسی "آژانس تحقیق اینترنت" این بود که با ایجاد صفحاتی که به نظر فعالان سیاسی آمریکایی صاحب آنها بودند به انتشار اخبار و راه انداختن مباحث انتخاباتی اقدام می‌کرد.

یک سخنگوی فیسبوک به بی‌بی‌سی گفته متغیرهایی که فیسبوک بر اساس آن "صفحات بزرگ" را تعریف و ممیزی خواهد کرد هنوز نهایی نشده اما بی‌تردید تعداد دوستان و یا طرفداران یک صفحه یکی از متغیرهای اصلی خواهد بود.

همزمان فیسبوک گفته از این پس برای کاربران اسامی قبلی یک صفحه نمایان خواهد شد. آن طور که گزارش شده ترول‌های روسی اسامی و عناوین "بی‌ضرر" استفاده می‌کردند تا کاربران عادی آنها را به عنوان "افراد عادی" بپذیرند و سپس با تغییر عنوان صفحه به تبلیغ عقاید و کارزارهای سیاسی خود را منتشر می‌کردند.

فیسبوک پیش از این هم هویت سلبریتی‌ها و چهره‌های سرشناس را بررسی و پس از تایید در کنار نام صفحه آنها یک نشان آبی قرار می‌داد و به گفته سخنگوی این شرکت احتمال می‌رود برای شناسایی و تایید صفحات ممیزی شده جدید هم از روشی مشابه استفاده کند.

این رشته تصمیم‌های جدید بعد از آن گرفته شد که فیسبوک تایید کرد داده‌های حداقل ۸۷ میلیون کاربر این شبکه - که ۷۰ میلیون نفر آنها در آمریکا هستند - به طور غیرمجاز به دست یک شرکت مشاور ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ به نام کمبریج آنالیتیکا افتاده است؛ کریستوفر وایلی، از کارمندان سابق کمبریج آنالیتیکا که در این باره افشاگری کرده، پیش‌تر از نقض حریم خصوصی ۵۰ میلیون کاربر خبر داده بود.

کمبریج آنالیتیکا متهم است که بعد از کسب و اجازه غیر مجاز از داده‌های دیجیتال، آن داده‌ها را پاک نکرده است؛ کمبریج آنالیتیکا و فیسبوک در این خصوص با تحقیقات دولت فدرال آمریکا مواجه هستند.

چند کمیته مجالس نمایندگان و سنای آمریکا هم بنیان‌گذار فیس بوک را برای ارائه توضیحات علنی در هفته آینده به واشنگتن فراخوانده‌اند.

به گزارش سی بی،مارک زاکربرگ - که به ندرت به رسانه‌ها مصاحبه می‌دهد - روز گذشته در گفتگویی تلفنی با خبرنگاران اذعان کرد اظهاراتش در سال ۲۰۱۶ میلادی در احمقانه خواندن خطر گسترش اخبار جعلی در جریان انتخابات آمریکا، یک اشتباه بوده است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد