درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 مرداد 1398 - 21:12   

امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد

  امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد


ادامه ادامه مطلب یک

داوود ریواز انسانی شریف و ارتباط گری حرفه‌ای بود

  داوود ریواز انسانی شریف و ارتباط گری حرفه‌ای بود


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟

  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم: روابط عمومی‌ها، اتاق فکر دستگاه‌های اجرایی قم شوند
  معاون بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد
  بحث‌های درونی استقلال با ضعف روابط‌عمومی رسانه‌ای شد
  تشویق خلاقیت
  درس اخلاق روابط عمومی، احترام به "هک بزرگ"
  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟
  آمازون کالاهای به فروش نرفته را به خیریه اهدا خواهد کرد
  ۷۰ درصد توان خود را باید برای شنیدن حرف مردم بگذاریم
  نظرات مردمی را به گوش روسای سازمان می رسانیم تا در تصمیم سازی ها مدنظر قرار گیرد
  نشست روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی با خبرنگاران لرستان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33118صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 18 فروردین 1397 - 12:54
گوگل و آمازون به دنبال سلطه دیجیتالی بر فضای داخل خانه های مردم!    
آمازون و گوگل در رقابت با یکدیگر برای اشغال و دیجیتالی کردن خانه های ما، پتنت ها یا ابتکارات و اختراعاتی را طراحی کرده و در حال ثبت آنها هستند. پیش بینی می شود که 75 درصد از خانه ها در آمریکا تا سال 2020، دارای باشند. اما این اسپیکرها دقیقا چه کاری انجام می دهند؟ آیا امن هستند؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آمازون و گوگل در رقابت با یکدیگر برای اشغال و دیجیتالی کردن خانه های ما، پتنت ها یا ابتکارات و  اختراعاتی را طراحی کرده و در حال ثبت آنها هستند. پیش بینی می شود که 75 درصد از خانه ها در آمریکا تا سال 2020، دارای <اسپیکر هوشمند> باشند. اما این اسپیکرها دقیقا چه کاری انجام می دهند؟ آیا امن هستند؟


با مرور این ابتکارات و اختراعات، می بینیم که دو غول فن آوری در صدد مجهز کردن دستگاه های خانگی هوشمند خود به آخرین امکانات و فن آوری ها می باشند تا توسط آنها به آنچه در خانه می گذرد گوش بدهند. این نوآوری ها، اولین بار آخر هفته گذشته از سوی نیویورک تایمز فاش شدند.


آمازون و گوگل، دو عرضه کننده پیشرو دستگاه های خانگی هوشمند هستند که ادعا می کنند محصولات شان تنها هنگامی که کاربران آنها را فعال کنند (با فشار دادن دکمه یا استفاده از عبارات Hey, Alexa  یا Okay Google)، به مکالمه گوش داده و دستور داده شده را انجام می دهند.

اما گوگل که یکی از ابداعات اش در مرحله ثبت اختراع می باشد، ادعا می کند که سیستم شنود می تواند شیطنت یا سوءرفتار کودک در غیاب والدین را تشخیص بدهد. نرم افزار جدید می تواند الگوهای گفتاری را تجزیه و تحلیل کند، حضور کودک را شناسایی کند و به والدین اجازه بدهد که اسپیکر هوشمند را برای دادن هشدار کلامی، برنامه ریزی کنند.

 

از نکات جالب دیگر اینکه با نوآوری های جدید می توان حالت روحی ساکنان خانه را از روی صدا تشخیص داد. مثلا صدای گریه، ناراحتی و صدای خنده و شادی را نشان می دهد.


فن آوری ها و ابداعات نوین باعث شده بسیاری از کارشناسان و مردم در مورد نقض حریم خصوصی خود ابراز نگرانی کنند. اما آمازون ادعا می کند که حفظ حریم خصوصی کاربران را جدی گرفته و استفاده از صدای مشتری برای تبلیغات هدفمند را انکار می نماید.


با اینکه آمازون و گوگل تاکید می کنند که به ثبت رساندن این ابداعات و اختراعات چند سال طول می کشد، اما آیا تلاش این شرکت ها برای ورود و سلطه بر فضای داخل خانه، شما را نگران نمی کند؟

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۶ گام ساده برای ایراد یک سخنرانی عالی


  درس اخلاق روابط عمومی، احترام به "هک بزرگ"


  گوناگونی کماکان یک عامل تاثیرگذار اقتصادی در صنعت نشر خواهد بود


  امروزه روابط عمومی بیش از هر چیز، نیاز به تفکر دارد


  مدیران روابط عمومی های استان موظف به اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه خود هستند


  آمازون کالاهای به فروش نرفته را به خیریه اهدا خواهد کرد


  فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟


  محکومیت معاون سابق روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند


  تشویق خلاقیت


  خبرنگاران مردم را با فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی آشنا کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: 20 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی