درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 02:57   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3310صفحه نخست » یکشنبه، 29 اردیبهشت 1392 - 09:11
یادداشت/ روابط عمومی و حقوق شهروندی
احسان میراب‌زاده اردکانی
  

در این یادداشت کوتاه، انگشت اشاره متوجه همه روابط عمومی‌های وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، شهرداری‌ها و در یک کلام، همه مراکز دولتی، شبه دولتی و خصوصی خدمت رسان است البته معمولاً روابط عمومی‌های مراکزی که کالا یا خدمتی را می‌فروشند از متخصصان روابط‌عمومی و کمپین‌های مشتری محور به خوبی استفاده می‌کنند چرا که خوب می‌دانند روابط عمومی کارآمد، برایشان یک مزیت نسبت به رقبا در عرصه تجارت محسوب می‌شود و قدر این مزیت را می‌شناسند اما در مراکز خدمت رسان چطور؟ آنجا که دیگر رقابت چندان معنی ندارد. آیا دسترسی آسان به خدمات اداری یا فرصت‌های مورد نیاز هر فرد برای زندگی از حیث اقتصادی یا اجتماعی، در زمره حقوق شهروندی نیست؟ مثلاً آیا فرصت‌های شغلی که شهرداری می‌تواند برای شهروندان در عرصه مدیریت شهری ایجادکند، نباید از طریق یک بسته اطلاع‌رسانی شایسته یا یک کمپین روابط عمومی و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین مانند پرتال، روزنامه همشهری، بیلبوردها، فضای مجازی، پیامک و... همواره در دسترس همگان باشد و مدام به روز شود تا توانمندها به میدان بیایند و رانت خواری از بین برود و رقابت بهتری شکل بگیرد و در نتیجه خدمات بهتر و حتی شاید ارزان‌تر و بی‌واسطه تری به شهروندان ارائه شود؟ بگذارید مثالی بزنم. به عنوان یک نمونه کوچک، نیمکت پارک‌ها برای شهرداری‌ها یک نیاز اما برای شهروندان تولیدکننده یا شهروندان سرمایه گذار، می‌تواند یک فرصت شغلی باشد یا ساخت مجسمه‌های شهری در پارک‌ها و میادین یا پیمانکاران ریز و درشت عمرانی یا تدوین دانشنامه‌ها و پژوهش‌های شهری یا صدها مورد دیگر. شهرداری که تولیدکننده همه اینها نیست و نمی‌تواند باشد، او هم یک خریدار و درواقع تامین کننده این نیازها از بخش خصوصی(شهروندان) برای شهروندان است. پس آیا اطلاع شهروندان از این نیازهای شهرداری تهران، یک نمونه از حقوق شهروندی نیست؟ آیا این حق شهروندی نیست تا بهترین‌ها به میدان خدمت‌رسانی بیایند و شهروندان به کمک روابط عمومی و در یک فضای شفاف، بهترین خدمات را دریافت کنند؟ آیا این خواسته، دور از دسترس است؟ مقوله «شهروندی» به‌طور ویژه‌ای به برابری و عدالت توجه دارد. پس همه افراد یک جامعه باید به فرصت‌های مورد نظر زندگی از حیث اقتصادی و اجتماعی دسترسی آسان داشته باشند. در این صورت «اعتماد»، به سادگی شکل می‌گیرد؛ یعنی در یک کلام، مردم به مدیران‌شان «اعتماد» می‌کنند و این اعتماد از درک توأمان مدیران کلان نسبت به روابط عمومی و حقوق شهروندی متولد می‌شود.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد