درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 07:32   

نشست روابط عمومی‌های مجموعه مدیریت شهری کرج

  نشست روابط عمومی‌های مجموعه مدیریت شهری کرج


ادامه ادامه مطلب یک

"روابط عمومی" و مسئولیت اجتماعی سازمان

  "روابط عمومی" و مسئولیت اجتماعی سازمان


ادامه ادامه مطلب دو

پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی

  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی

  بی توجهی اتاق اصناف به جایگاه روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش برگزاری آیین چهاردهمین جشنواره روابط عمومی های اصفهان
  گزارش برگزاری گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات در سنندج
  بانک شهر در میان ۵ بانک محبوب کشور
  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر
  مژده برای عاشقان بازی‌های کامپیوتری: لپ‌تاپ جدید HP دو صفحه نمایش دارد
  «ویوا تک» و گردهمایی اندیشه‌های خلاق و نوین در پاریس
  پیام مدیرعامل شرکت راه آهن به مناسبت روز روابط عمومی
  روابط عمومی ها در اقناع افکارعمومی و اعتلای نظام ارتباطی نقش کلیدی دارند
  حسینی شاهرودی: حذف بازخورد‌ها از سیستم مدیریتی مجموعه را تنبل و خرفت می کند
  "روابط عمومی" و مسئولیت اجتماعی سازمان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3310صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 29 اردیبهشت 1392 - 09:11
یادداشت/ روابط عمومی و حقوق شهروندی
احسان میراب‌زاده اردکانی
  

در این یادداشت کوتاه، انگشت اشاره متوجه همه روابط عمومی‌های وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، شهرداری‌ها و در یک کلام، همه مراکز دولتی، شبه دولتی و خصوصی خدمت رسان است البته معمولاً روابط عمومی‌های مراکزی که کالا یا خدمتی را می‌فروشند از متخصصان روابط‌عمومی و کمپین‌های مشتری محور به خوبی استفاده می‌کنند چرا که خوب می‌دانند روابط عمومی کارآمد، برایشان یک مزیت نسبت به رقبا در عرصه تجارت محسوب می‌شود و قدر این مزیت را می‌شناسند اما در مراکز خدمت رسان چطور؟ آنجا که دیگر رقابت چندان معنی ندارد. آیا دسترسی آسان به خدمات اداری یا فرصت‌های مورد نیاز هر فرد برای زندگی از حیث اقتصادی یا اجتماعی، در زمره حقوق شهروندی نیست؟ مثلاً آیا فرصت‌های شغلی که شهرداری می‌تواند برای شهروندان در عرصه مدیریت شهری ایجادکند، نباید از طریق یک بسته اطلاع‌رسانی شایسته یا یک کمپین روابط عمومی و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین مانند پرتال، روزنامه همشهری، بیلبوردها، فضای مجازی، پیامک و... همواره در دسترس همگان باشد و مدام به روز شود تا توانمندها به میدان بیایند و رانت خواری از بین برود و رقابت بهتری شکل بگیرد و در نتیجه خدمات بهتر و حتی شاید ارزان‌تر و بی‌واسطه تری به شهروندان ارائه شود؟ بگذارید مثالی بزنم. به عنوان یک نمونه کوچک، نیمکت پارک‌ها برای شهرداری‌ها یک نیاز اما برای شهروندان تولیدکننده یا شهروندان سرمایه گذار، می‌تواند یک فرصت شغلی باشد یا ساخت مجسمه‌های شهری در پارک‌ها و میادین یا پیمانکاران ریز و درشت عمرانی یا تدوین دانشنامه‌ها و پژوهش‌های شهری یا صدها مورد دیگر. شهرداری که تولیدکننده همه اینها نیست و نمی‌تواند باشد، او هم یک خریدار و درواقع تامین کننده این نیازها از بخش خصوصی(شهروندان) برای شهروندان است. پس آیا اطلاع شهروندان از این نیازهای شهرداری تهران، یک نمونه از حقوق شهروندی نیست؟ آیا این حق شهروندی نیست تا بهترین‌ها به میدان خدمت‌رسانی بیایند و شهروندان به کمک روابط عمومی و در یک فضای شفاف، بهترین خدمات را دریافت کنند؟ آیا این خواسته، دور از دسترس است؟ مقوله «شهروندی» به‌طور ویژه‌ای به برابری و عدالت توجه دارد. پس همه افراد یک جامعه باید به فرصت‌های مورد نظر زندگی از حیث اقتصادی و اجتماعی دسترسی آسان داشته باشند. در این صورت «اعتماد»، به سادگی شکل می‌گیرد؛ یعنی در یک کلام، مردم به مدیران‌شان «اعتماد» می‌کنند و این اعتماد از درک توأمان مدیران کلان نسبت به روابط عمومی و حقوق شهروندی متولد می‌شود.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پیام معاون پارلمانی رییس جمهور به مناسبت روز روابط عمومیروابط عمومی


  آینده روابط عمومی ها با اثبات نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی رقم می خورد


  جایگاه روابط عمومی‌ها در سطح استان کرمان در حد متوسط است


  گزارش/ حقوق و وظایف شهروندی از موضوعات مهم قابل پیگیری توسط حوزه روابط عمومی


  گزارش/ حقوق و وظایف شهروندی از موضوعات مهم قابل پیگیری توسط حوزه روابط عمومی


  مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان: روابط عمومی ها فرهنگ آرامش را در استان حاکم کنند


  روابط عمومی ها رسانه را بازوی قدرتمند خود بدانند


  تعامل; فصل بلامنازع موفقیت در عرصه روابط عمومی


  روابط عمومی های خبر نویس


  روابط عمومی‌ها ملزم به دعوت از خبرنگاران هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی