درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 - 00:39   

آیا رسانه های اجتماعی مکانی مناسب برای گزارش جرم و جنایت است؟!

  آیا رسانه های اجتماعی مکانی مناسب برای گزارش جرم و جنایت است؟!


ادامه ادامه مطلب یک

دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست

  دیوان عالی آلمان فیلتر کردن تبلیغات اینترنتی را مجاز دانست


ادامه ادامه مطلب دو

مسدود شدن گوگل در روسیه

  مسدود شدن گوگل در روسیه


ادامه ادامه مطلب سه

  فیسبوک در افغانستان بازار فروشگاه‌ها‌ را گرم کرده است؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیش از آن که دیر شود، صدای مخاطبان را باید شنید
  جشن روز روابط عمومی در هند برگزار شد
  سخنی در باب گردشگری و صنعت توریسم - نگاهی تطبیقی با محوریت ایران
  ایمیل محرمانه شما با پایان تاریخ انقضاء از بین می‌رود، در قابلیت جدید جی میل
  از قانون 90 روز پیروی کنید
  فیسبوک در افغانستان بازار فروشگاه‌ها‌ را گرم کرده است؟
  مسدود شدن گوگل در روسیه
  بهره مندی 673 هزار میلیارد ریالی بخش های مختلف اقتصادی از تسهیلات بانک ملی ایران
  قدردانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از خدمات بانک ملی ایران
  تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر حمایت از کالای ایرانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33024صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 6 فروردین 1397 - 22:46
مُدل نوردیک
پروین خدادادی حدادان/ دانشجوی دکتری علوم ارتباطات - سیستمی که دولت‌های اسکاندیناوی برای اداره کشورهای‌شان به کار می‌برند چیزی است که به “مدل نوردیک” معروف است که خودشان از آن به عنوان ”سیستم رفاقتی” نام می‌برند. بارزترین خصوصیتی که در این سیستم وجود دارد این است که نفع عمومی بر نفع فردی ترجیح داده می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در شمال اروپا منطقه‌ای به نام اسکاندیناوی وجود دارد که کشورهای این منطقه عبارتند از سوئد، نروژ، دانمارک، فنلاند، ایسلند و جزایر فارو می باشند. زبان مردم این سرزمین‌ها از ریشه زبان آلمانی است. مردم اسکاندیناوی از نسل جنگجویان وایکینگ‌ هستند که در زمان‌های قدیم، با کشتی به سرزمین‌های مختلف حمله می‌کردند و مایملک مردم را غارت می‌کردند.


گنده لات های شمال اروپا بسیار خرافاتی بودند و خدایان وایکینگی نظیر اودین و گرگ غول آسا فنریر را ستایش می‌کردند. وایکینگ‌ها اعتقاد داشتند که اگر در جنگ کشته می‌شدند روح‌شان به والهالا (بهشت وایکینگ‌ها) وارد می‌شد و همراه با سایر جنگجویان افسانه‌ای بر سر یک میز بزرگ چوبی می‌نشستند و شراب ناب والهالایی می‌نوشیدند و می‌خندیدند.


اما اینک نوادگان‌ آنان تفاوت‌های فاحشی با آنان دارند. مردم اسکاندیناوی که به نوردیک‌ها معروف هستند به عنوان آدم‌هایی آرام و صلح طلب و در عین حال متفکر شناخته می‌شوند که نه تنها مثل وایکینگ‌‌ها نان کسی را از چنگش در نمی‌آورند، بلکه با تکیه بر نظام اقتصادی منحصر به فردشان، کاری کرده‌اند که تمام اتباع آن‌ها بدون چشمداشت به مال بقیه، در رفاه کامل زندگی کنند.


مؤسسه لگاتوم هر سال با بررسی عواملی مانند اقتصاد، کارآفرینی، سیستم حکومتی، تحصیلات، بهداشت و سلامت، امنیت فردی و اجتماعی، آزادی‌های فردی و سرمایه‌ اجتماعی در بین تمام کشورهای دنیا، لیستی منتشر می‌کند که خوشحال‌ترین کشورهای دنیا را به ترتیب معرفی می‌کند. با نگاهی به این لیست متوجه می‌شویم از ۶ کشور دنوردیک که نام بردیم، در سال ۲۰۱۴، نروژ عنوان اول را دارد، دانمارک چهارم است، سوئد ششم، فنلاند هشتم و ایسلند یازدهم است.
اما چگونه مردمی که گرز و شمشیر به دست بودند، به سطحی رسیده‌اند که می‌توانند کشورهای سردسیر خود را به این خوبی اداره کنند؟


اگر بخواهید کشوری داشته باشید که فقر، تبعیض و جهل باعث نشود مردمش دائم به جان هم بیفتند، باید در تمام سطوح اجتماعی، اقتصادی و سیاسی عدالت برقرار کنید، اگر می‌خواهید اندیشه‌های پوسیده از سر مردم کشورتان بپرد باید به تقویت علم روز و دانشگاه‌ها بپردازید، اگر می‌خواهید شیوع یک بیماری مردم را به وحشت نیندازد، باید زیر ساخت‌های نظام سلامت و بهداشت را به خوبی در کشور پیاده کنید، اگر می‌خواهید مردم کشورتان رفتار بالغانه‌ای داشته باشند باید به آزادی‌های فردی بها بدهید و در نهایت اداره تمام این امور نیازمند دولتی با ثبات است که بدون شعار دادن، به مردم کشورش خدمت کند.


سیستمی که دولت‌های اسکاندیناوی برای اداره کشورهای‌شان به کار می‌برند چیزی است که به “مدل نوردیک” معروف است که خودشان از آن به عنوان ”سیستم رفاقتی” نام می‌برند. بارزترین خصوصیتی که در این سیستم وجود دارد این است که نفع عمومی بر نفع فردی ترجیح داده می‌شود.


در این کشورها، دولت ۴۰ درصد تا ۶۰ درصد از درآمد را مشمول مالیات می‌کند و البته مردم این کشورها بدون هیچ گونه کارشکنی و اعتراضی این مبلغ را دو دستی به دولت تقدیم می‌کنند، چون می‌دانند که اگر کارشان به بیمارستان کشید یا به دانشگاه رفتند نیازی نیست پول پرداخت کنند.


اگر شما پول بیشتری در بیاورید، باید مالیات بیشتری هم بدهید، بنابراین در این نظام، فاصله طبقاتی ایجاد نمی‌شود و اگر امشب به عنوان مثال برای شام دارید مرغ تناول می کنید، خیال‌تان راحت است که بقیه هموطنان‌تان مثل گربه تا کمر در سطل آشغال فرو نرفته‌اند. فقر که نباشد و هر کسی دستش در جیب خودش باشد، بخش بسیار زیادی از جرم و جنایت هم خود به خود محو می‌شود و جامعه به امنیت می‌رسد و مردم فرصت می‌کنند وقت‌شان را صرف کارهای مهم‌تری کنند.


البته فراموش نشود که آگاهی یک شبه اتفاق نمی اُفتد، یا باید تجربه کرد تا درونی بشود یا با تفکر عمیق و برنامه ریزی بگونه ای باید جلو رفت، تا این موضوع حادث شود.


وقتی یکی نفر در بانک سپرده می گذارد این یعنی توانمند است و کسی که از بانک وام میگیرد، نیازمند...


در سوئیس، بانک ها ماهیانه یک درصد جهت حق نگهدارى پول از مشتری می گیرند، ولی سود بانکی از وام گیرنده ها نمی گیرد.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران


  مخاطب قرن 21 چه انتظاری از نشریه دارد؟


  فوت یک روزنامه نگار اینوستیگیتیو معروف


  گزارش جهانی ارتباطات 2018 منتشر شد/ خط بین اخبار و تبلیغات تار است


  همایش روز روابط عمومی


  هفت عامل مهم موفقیت در کار روابط عمومی


  علی ربیعی: مطبوعات سخنگوی فقرا باشند


  اصول روابط عمومی: اطلاعات تماس


  کورپوریت ویدیو گروه صنعتی پاکشو تاریخ ساز شد


  شورای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان قم برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی