درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 26 مهر 1397 - 14:34   

جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد

  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فرخی یزدی شاعری آزادیخواه و روزنامه نگاری نواندیش

  فرخی یزدی شاعری آزادیخواه و روزنامه نگاری نواندیش


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر ارتباطات ایران خودرودیزل منصوب شد

  مدیر ارتباطات ایران خودرودیزل منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرایند خلاقیت
  مدیریت خلاقیت با استفاده از عناصر اصلی
  رونمایی هشت کتاب در پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  نوآوری
  اصلاح ساختار بانکی؛ در بیست و ششمین شماره ماهنامه شمیم کوثر بررسی شد
  سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شد
  برای رفع کمبودها و مشکلات کارشناسان روابط عمومی، اقداماتی در دست انجام است
  مدیر ارتباطات ایران خودرودیزل منصوب شد
  اولین گردهمایی و نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه های کلان منطقه ۱ سلامت کشور
  کتاب "رویکردهای نوین کاربردی خلاقیت در روابط‌عمومی" منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33024صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 6 فروردین 1397 - 22:46
مُدل نوردیک
پروین خدادادی حدادان/ دانشجوی دکتری علوم ارتباطات - سیستمی که دولت‌های اسکاندیناوی برای اداره کشورهای‌شان به کار می‌برند چیزی است که به “مدل نوردیک” معروف است که خودشان از آن به عنوان ”سیستم رفاقتی” نام می‌برند. بارزترین خصوصیتی که در این سیستم وجود دارد این است که نفع عمومی بر نفع فردی ترجیح داده می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در شمال اروپا منطقه‌ای به نام اسکاندیناوی وجود دارد که کشورهای این منطقه عبارتند از سوئد، نروژ، دانمارک، فنلاند، ایسلند و جزایر فارو می باشند. زبان مردم این سرزمین‌ها از ریشه زبان آلمانی است. مردم اسکاندیناوی از نسل جنگجویان وایکینگ‌ هستند که در زمان‌های قدیم، با کشتی به سرزمین‌های مختلف حمله می‌کردند و مایملک مردم را غارت می‌کردند.


گنده لات های شمال اروپا بسیار خرافاتی بودند و خدایان وایکینگی نظیر اودین و گرگ غول آسا فنریر را ستایش می‌کردند. وایکینگ‌ها اعتقاد داشتند که اگر در جنگ کشته می‌شدند روح‌شان به والهالا (بهشت وایکینگ‌ها) وارد می‌شد و همراه با سایر جنگجویان افسانه‌ای بر سر یک میز بزرگ چوبی می‌نشستند و شراب ناب والهالایی می‌نوشیدند و می‌خندیدند.


اما اینک نوادگان‌ آنان تفاوت‌های فاحشی با آنان دارند. مردم اسکاندیناوی که به نوردیک‌ها معروف هستند به عنوان آدم‌هایی آرام و صلح طلب و در عین حال متفکر شناخته می‌شوند که نه تنها مثل وایکینگ‌‌ها نان کسی را از چنگش در نمی‌آورند، بلکه با تکیه بر نظام اقتصادی منحصر به فردشان، کاری کرده‌اند که تمام اتباع آن‌ها بدون چشمداشت به مال بقیه، در رفاه کامل زندگی کنند.


مؤسسه لگاتوم هر سال با بررسی عواملی مانند اقتصاد، کارآفرینی، سیستم حکومتی، تحصیلات، بهداشت و سلامت، امنیت فردی و اجتماعی، آزادی‌های فردی و سرمایه‌ اجتماعی در بین تمام کشورهای دنیا، لیستی منتشر می‌کند که خوشحال‌ترین کشورهای دنیا را به ترتیب معرفی می‌کند. با نگاهی به این لیست متوجه می‌شویم از ۶ کشور دنوردیک که نام بردیم، در سال ۲۰۱۴، نروژ عنوان اول را دارد، دانمارک چهارم است، سوئد ششم، فنلاند هشتم و ایسلند یازدهم است.
اما چگونه مردمی که گرز و شمشیر به دست بودند، به سطحی رسیده‌اند که می‌توانند کشورهای سردسیر خود را به این خوبی اداره کنند؟


اگر بخواهید کشوری داشته باشید که فقر، تبعیض و جهل باعث نشود مردمش دائم به جان هم بیفتند، باید در تمام سطوح اجتماعی، اقتصادی و سیاسی عدالت برقرار کنید، اگر می‌خواهید اندیشه‌های پوسیده از سر مردم کشورتان بپرد باید به تقویت علم روز و دانشگاه‌ها بپردازید، اگر می‌خواهید شیوع یک بیماری مردم را به وحشت نیندازد، باید زیر ساخت‌های نظام سلامت و بهداشت را به خوبی در کشور پیاده کنید، اگر می‌خواهید مردم کشورتان رفتار بالغانه‌ای داشته باشند باید به آزادی‌های فردی بها بدهید و در نهایت اداره تمام این امور نیازمند دولتی با ثبات است که بدون شعار دادن، به مردم کشورش خدمت کند.


سیستمی که دولت‌های اسکاندیناوی برای اداره کشورهای‌شان به کار می‌برند چیزی است که به “مدل نوردیک” معروف است که خودشان از آن به عنوان ”سیستم رفاقتی” نام می‌برند. بارزترین خصوصیتی که در این سیستم وجود دارد این است که نفع عمومی بر نفع فردی ترجیح داده می‌شود.


در این کشورها، دولت ۴۰ درصد تا ۶۰ درصد از درآمد را مشمول مالیات می‌کند و البته مردم این کشورها بدون هیچ گونه کارشکنی و اعتراضی این مبلغ را دو دستی به دولت تقدیم می‌کنند، چون می‌دانند که اگر کارشان به بیمارستان کشید یا به دانشگاه رفتند نیازی نیست پول پرداخت کنند.


اگر شما پول بیشتری در بیاورید، باید مالیات بیشتری هم بدهید، بنابراین در این نظام، فاصله طبقاتی ایجاد نمی‌شود و اگر امشب به عنوان مثال برای شام دارید مرغ تناول می کنید، خیال‌تان راحت است که بقیه هموطنان‌تان مثل گربه تا کمر در سطل آشغال فرو نرفته‌اند. فقر که نباشد و هر کسی دستش در جیب خودش باشد، بخش بسیار زیادی از جرم و جنایت هم خود به خود محو می‌شود و جامعه به امنیت می‌رسد و مردم فرصت می‌کنند وقت‌شان را صرف کارهای مهم‌تری کنند.


البته فراموش نشود که آگاهی یک شبه اتفاق نمی اُفتد، یا باید تجربه کرد تا درونی بشود یا با تفکر عمیق و برنامه ریزی بگونه ای باید جلو رفت، تا این موضوع حادث شود.


وقتی یکی نفر در بانک سپرده می گذارد این یعنی توانمند است و کسی که از بانک وام میگیرد، نیازمند...


در سوئیس، بانک ها ماهیانه یک درصد جهت حق نگهدارى پول از مشتری می گیرند، ولی سود بانکی از وام گیرنده ها نمی گیرد.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد


  نشست شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی سمنان برگزار شد


  شهردار هشتگرد: نقش روابط عمومی در جلب نظر شهروندان بی تاثیر نیست


  کتاب "رویکردهای نوین کاربردی خلاقیت در روابط‌عمومی" منتشر شد


  مدیر ارتباطات ایران خودرودیزل منصوب شد


  اولین گردهمایی و نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه های کلان منطقه ۱ سلامت کشور


  سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شد


  گزارش برگزاری جلسه تخصصی آینده پژوهی روابط عمومی


  پس از هلند و انگلیس، کانادا روسیه را به انجام حمله سایبری متهم کرد


  معاونت حقوقی ریاست جمهوری مسابقه مقاله نویسی برگزار می کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد