درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 04:21   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32993صفحه نخست » جمعه، 3 فروردین 1397 - 03:36
زاکربرگ به "خطای" فیس‌بوک در درز اطلاعات کاربران اعتراف کرد
مارک زاکربرگ، رئیس فیس بوک اعتراف کرد که این شبکه اجتماعی در رسوایی درز اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به سود ترامپ دچار "خطا" شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مارک زاکربرگ، رئیس فیس بوک اعتراف کرد که این شبکه اجتماعی در رسوایی درز اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به سود ترامپ دچار "خطا" شده است.
 
 در رسوایی سوء‌استفاده از اطلاعات بیش از ۵۰ میلیون کاربر فیس‌بوک، مارک زاکربرگ اعتراف کرد که این شبکه اجتماعی مرتکب "خطا" شده است.
 
 فیس‌بوک در رسوایی استفاده از داد‌ه‌های۵۰ میلیون کاربر خود توسط شرکت کمبریج آنالتیکا خود را فریب‌خورده و قربانی نامیده است.
 
 شرکت بریتانیایی فعال در داده‌کاوی و تحلیل کمبریج آنالتیکا متهم است که از این داده‌ها که از طریق فیس‌بوک به دست آورده از جمله برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا استفاده کرده است. فیس‌بوک نیز متهم است که از استفاده از این داده‌ها مطلع بوده اما آن را به اطلاع کاربران نرسانده و در عوض حساب کاربری کسانی که در این زمینه افشاگری کرده‌اند را مسدود کرده است.
 
 فیس‌بوک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، مارک زاکربرگ، مدیرعامل و سایر کارکنان این شرکت جدیت این رسوایی را دریافته‌اند و از این موضوع خشمگین‌اند. فیس‌بوک می‌گوید، هر چه در توان دارد را انجام خواهد داد تا مقررات این شرکت در جهت حفاظت از داده‌های کاربران اجرا شود.
 
 شرکت مناقشه‌برانگیز کمبریج آنالتیکا که الکساندر نیکس، مدیر تعلیق‌شده آن اتهام سوءاستفاده از داده‌ها به نفع پیروزی دونالد ترامپ را رد کرده ظاهرا به پروفایل ۵۰ میلیون از کاربران فیس‌بوک دسترسی پیدا کرده است.
 
 کریستوفر ویلی، از کارکنان سابق شرکت کمبریج آنالتیکا از کسانی است که در گفت‌وگو با رسانه‌ها از این ماجرا پرده برداشت. او می‌گوید: «تصور کنید من می‌گویم آیا در ازای یکی دو دلار در این نظرسنجی شرکت می‌کنید و شما برای شرکت در این نظرسنجی از اپلیکیشنی که من معرفی می‌کنم استفاده می‌کنید. من نه تنها از پاسخ‌ها مطلع می‌شوم بلکه با این اپ به داده‌های فیس‌بوک شما هم دسترسی پیدا می‌کنم. یعنی با یک نظرسنجی ساده از صدها پست و داده شما مطلع می‌شوم.»
 
 اقدام آمریکا، اتحادیه اروپا و بریتانیا
 روزنامه "واشنگتن‌ پست" خبر داده که کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) تحقیقاتی رسمی علیه فیس‌بوک آغاز کرده است.
 
 در پی این رسوایی فیس‌بوک از دوشنبه ۱۹ مارس (۲۸ اسفند) حدود ۵۰ میلیون دلار ارزش سهام خود در بازار بورس را از دست داد. در این بین مقام‌های آمریکایی اولین شکایت خود علیه فیس‌بوک را ارائه کرد‌‌ه‌اند. آن‌ها سه‌شنبه ۲۰ مارس در دادگاهی در سان فرانسیسکو مدیریت فیس‌بوک را به گمراه کردن اذهان عمومی در مورد توانایی‌های این شرکت در حفاظت از داده‌های شخصی کاربران متهم کردند.
 
 طبق گزارش روزنامه "لوس آنجلس تایمز"، فیس‌بوک همچنین متهم شده که مقررات خود در حفاظت از داد‌ه‌های کاربران را نیز نقض کرده است.
 
 آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا در توییتر از دعوت از مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل فیس‌بوک به پارلمان خبر داده است. او نوشته است، فیس‌بوک باید "در برابر ۵۰۰ میلیون اروپایی روشن سازد که داده‌های شخصی نباید برای دستکاری در دمکراسی استفاده شود."
 
 دامیان کالینز، رئیس کمیته دیجیتال و رسانه‌ها در پارلمان بریتانیا نیز از زاکربرگ خواسته است، در این کمیته حاضر شود و به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد.
 
 الکساندر نیکس، مدیر اجرایی شرکت کمبریج آنالتیکا که سه‌شنبه ۲۰ مارس تعلیق شد به کسی که خود را ارباب‌رجوع‌ این شرکت جا زده اما در حقیقت خبرنگار شبکه چهار تلویزیون بریتانیا بود اطلاعاتی درباره روابط شرکت خود با ترامپ داده است.
 
 نیکس می‌گوید، او فقط وارد این بازی شده و "بازی کرده است." کاخ سفید تا کنون در این مورد به صورت رسمی واکنش نشان نداده است. با این حال این مسئله مدت‌هاست که پیامدهای خود در واشنگتن را نشان داده است: اپوزیسیون خواستار روشنگری در این مورد شده که آیا درز احتمالی داده‌ها در فیس‌بوک به پیروزی ترامپ انجامیده است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد