درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 - 02:22   

حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی

  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب یک

پاسخگویی تلفنی حوزه طرح و برنامه بانک رفاه به مشتریان

  پاسخگویی تلفنی حوزه طرح و برنامه بانک رفاه به مشتریان


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»

  داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اعتماد سنج ادلمن: در دو دهه گذشته یک روند ویرانگر از اعتماد به نهادهای اجتماعی دیده می شود
  لزوم مردمی بودن روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف سازمانی
  استراتژی بانک مهر اقتصاد بر مبنای ارزش های انسانی قرار دارد
  رییس روابط عمومی گروه صنعتی بارز منصوب شد
  کارنامه موفق بانک ملت در جذب سپرده/ جذب سپرده فقط در گروی افزایش سود بانکی نیست
  استعفای معاون مطبوعاتی پذیرفته شد
  داووس ۲۰۱۹: کشاکش «جهانی شدن» و «پوپولیسم»
  یک روزنامه ‌نگار در مکزیک به قتل رسید
  پرزیدنت ترامپ: به دلیل رفتار زشت رسانه‌های جعلی جلسات خبری کاخ سفید را کاهش دادیم
  کارگاه خبرنویسی با حضور مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در کرمان برگزارشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32978صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 29 اسفند 1396 - 16:45
جریمه همراه اول و ایرانسل به‌دلیل «افشای اطلاعات مشترکین»
همراه اول و ایرانسل به دلیل «عدم امانتداری» در اطلاعات مشترکان خود، به چهار میلیارد تومان جریمه متهم شدند. این اپراتورها شماره مشترکان خود را در اختیار سایت‌هایی قرار داده بودند که از سوی مشترک بازدید شده بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- همراه اول و ایرانسل به دلیل «عدم امانتداری» در اطلاعات مشترکان خود، به چهار میلیارد تومان جریمه متهم شدند. این اپراتورها شماره مشترکان خود را در اختیار سایت‌هایی قرار داده بودند که از سوی مشترک بازدید شده بود.
 
 حدود سه هفته پیش، محمد جواد آذری جهرمی از بروز یک تخلف بزرگ از سوی اپراتورهای تلفن همراه خبر داد. او گفته بود « ظاهراً اپراتورهای تلفن همراه از طریق آی‌پی آدرس، شماره مشترکان را استخراج و برای آنها تبلیغات ارسال می‌کنند که دستور جلوگیری و توقف این کار را دادم».
 
 او در اظهار نظری تند افزوده بود « اپراتور بی‌جا می‌کند اطلاعات مشتریانش را در اختیار دیگران می‌گذارد…ادله حقوقی را برای برخورد قضایی به دادستانی ابلاغ می‌کنیم».
 
 اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر «عدم رعایت اصل امانت‌داری از سوی اپراتورها» در حالی صورت گرفت که حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نظر دیگری داشت. او گفته «چندین مورد شاهد لو رفتن برخی از اطلاعات بودیم که اعلام شد این اتفاق به صورت سهوی از طرف اپراتورها رخ داده است».
 
 پس از گذشت چند روز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: «اپراتورها با برخی از شرکت‌ها به منظور تسهیل در فرایند پرداخت برخط و ورود کاربران به سامانه‌های موردنیاز، شماره مشترکین را… در اختیار برخی شرکت‌های طرف قرارداد می‌گذاشتند، اما در این بین به دلیل اشتباه در تنظیمات امنیتی بعضی از شرکت‌های طرف قرارداد با اپراتور، موجبات سوءاستفاده از شماره مشترکین در راستای ارسال پیامک تبلیغاتی فراهم شده بود».
 
 پس از انتشار اخبار اولیه و تایید این تخلف توسط وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات حالا دو اپراتور متخلف، یعنی «همراه اول» و «ایرانسل» به پرداخت جریمه محکوم شده‌اند. بنابراعلام سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی «هریک مشمول جریمه و به میزان حداکثر ۲۰ میلیارد ریال شدند».
 
 رعایت حقوق مشترکین و حفظ اطلاعات آنها از اصول مصرح در پروانه اپراتورهاست. اما آیا قانون در این باره به اندازه کافی بازدارنده و یا در صورت تخلف مجازات‌کننده است؟
 
 وزیر ارتباطات می‌گوید «خلا قانونی» وجود دارد برخوردهای فعلی هم «با نظام سلیقه» صورت می‌گیرد.
 
 شماری از ناظران بر این عقیده‌اند که با گسترش و افزایش استفاده از اینترنت و تلفن همراه در میان شهروندان ایرانی، رسیدگی به این موارد باید خیلی زودتر از این‌ها آغاز می‌شد. این در حالی‌ست که در «حقوق شهروندی» که در دولت دوازدهم تدوین و اعلام شد، حتی به این بخش از حقوق مردم اشاره‌ای هم نشده‌است.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه نگاری که اعلامیه استقلال آرژانتین را نوشت


  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


  شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید


  مقاله/ چالش های سازمان های رادیو و تلویزیون داخلی و بین المللی


  روز بسیار غم‌انگیز روزنامه‌نگاری


  یحیایی، معاون روابط عمومی استانداری سمنان شد


  توکلی کجانی: شفاف سازی و امید بخشی به مردم از وظایف کلیدی روابط عمومی هاست


  سیمان کرمان برترین شرکت در شفافیت اطلاع رسانی مالی دربین شرکت‌های سیمانی کشور


  تقدیر مدیران روابط عمومی و تبلیغات فیلم‌های سینمایی از یک ادغام داروغه زاده


  آی‌بی‌ام


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز