درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 26 مهر 1397 - 14:15   

جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد

  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فرخی یزدی شاعری آزادیخواه و روزنامه نگاری نواندیش

  فرخی یزدی شاعری آزادیخواه و روزنامه نگاری نواندیش


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر ارتباطات ایران خودرودیزل منصوب شد

  مدیر ارتباطات ایران خودرودیزل منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرایند خلاقیت
  مدیریت خلاقیت با استفاده از عناصر اصلی
  رونمایی هشت کتاب در پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
  نوآوری
  اصلاح ساختار بانکی؛ در بیست و ششمین شماره ماهنامه شمیم کوثر بررسی شد
  سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شد
  برای رفع کمبودها و مشکلات کارشناسان روابط عمومی، اقداماتی در دست انجام است
  مدیر ارتباطات ایران خودرودیزل منصوب شد
  اولین گردهمایی و نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه های کلان منطقه ۱ سلامت کشور
  کتاب "رویکردهای نوین کاربردی خلاقیت در روابط‌عمومی" منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32969صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 28 اسفند 1396 - 13:38
نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی آنلاین
شبکه های اجتماعی از سال 2014 رشد وسیعی پیدا کرده اند و با توجه به نفوذ بالا در افراد، می توانند راهکار بسیار خوبی برای بازاریابی آنلاین باشند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شبکه های اجتماعی از سال 2014 رشد وسیعی پیدا کرده اند و با توجه به نفوذ بالا در افراد، می توانند راهکار بسیار خوبی برای بازاریابی آنلاین باشند.


درسال های گذشته، افزایش رقابت و فضای شلوغ شبکه های اجتماعی همچنین موج الگوریتمی شدن این شبکه ها، باعث شده است که تمام کسب وکارها از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی فعالیت های شان استفاده کنند. تحقیقی که در مورد کسب وکار و شبکه های اجتماعی در سال 2014 انجام شد، نشان می داد 81درصد کسب وکارهای کوچک و متوسط از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی استفاده می کنند. ممکن است در حال حاضر این میزان بسیار بیشتر باشد. همچنین یافته ها نشان می دهد که استفاده شبکه های اجتماعی در افراد از 7درصد در سال 2005 به 65درصد در سال 2015 رسیده که نشان دهنده این حقیقت است که رقابت در شبکه های اجتماعی به بالاترین میزان رسیده است.


اگر شما در سال 2011 در اینستاگرام یا پینترست حساب کاربری داشتید، ممکن بود جزو افراد نادری بودید که از این شبکه ها استفاده می کنند، یا اگر شرکت شما در سال در 2013 از فیس بوک برای تبلیغات اینترنتی خود استفاده می کرد، از خیلی از شرکت های دیگر جلو بود. امروزه تبلیغات در فیس بوک، چارچوبی استاندارد برای برندها است و سازمان ها، شبکه سازی در شبکه های اجتماعی را بسیار جدی گرفته اند. در حال حاضر به دلیل افزایش رقابت، خلاقیت، استراتژی سازی و ایده پروری مناسب، بازاریابی در شبکه های اجتماعی بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد.


فیس بوک در سال 2010 تلاش کرد راهکارهایی را برای نظم دادن به بازاریابی شبکه های اجتماعی ایجاد کند. این راهکار یک لینک اخبار (news feed) آپدیت شده بود و محتوایی را که عموما توسط یک کاربر دیده یا جست وجو می شود بدون در نظر گرفتن ترتیب زمان انتشار آن، پخش می کرد. با این کار فیس بوک اطمینان می داد که اثربخش ترین کیفیت محتوا را به کاربران نشان می دهد. از آن زمان به بعد، اکثر شبکه های اجتماعی از همین مدل برای بازاریابی محتوا استفاده کردند.


اینستاگرام، مدیوم (Medium)، توییتر (twitter) و لینکدین (LinkedIn) شبکه های اجتماعی هستند که از همین مدل استفاده کرده اند. در نتیجه، دسترسی طبیعی کاربران به این شبکه ها که از طریق موتورهای جست وجو صورت می گیرد، کاهش یافت. مطالعه هایی در این خصوص انجام شده که نشان می دهد دسترسی طبیعی فیس بوک در بازه زمانی ژانویه 2016 تا ژوئن 2016، 52درصد کاهش داشته است. در سایر شبکه های اجتماعی نیز چنین اتفافی افتاده است.


با تغییر رویکرد ذهنی نسبت به شبکه های اجتماعی و استراتژی های مشخص، شما می توانید از این رسانه جدید استفاده کنید، ولی باید روی آن سرمایه گذاری کنید که بتوانید از آن بهره ببرید. در اینجا قصد داریم راه هایی را برای استفاده از شبکه های اجتماعی در کسب و کار به شما نشان دهیم:


از نسخه های پولی شبکه های اجتماعی استفاده کنید
واقعیت این است که مخاطبان شما، محتوای باکیفیتی را که عرضه می کنید دوست دارند و وقت شان را برای آن می گذارند، ولی باید بدانید که راحت ترین کار برای کاهش نرخ دسترسی طبیعی به شبکه های اجتماعی و افزایش بازدید از طریق لینک اخبار این است که در شبکه های اجتماعی از سرویس های پولی استفاده کنید. بعضی از این سرویس ها شامل سرویس های تبلیغات تقویت شده فیس بوک و توییتر هستند.


هاب اسپات (Hobspot) که شرکتی در آمریکاست و راهکارهای جامع بازاریابی و فروش را روی نرم افزارهایش ارائه می دهد، متوجه شد که از سال 2014 تا 2015، شرکت ها بودجه تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی خود را از 17.7 میلیارد دلار به 23.6 میلیارد دلار تغییر داده اند. از آنجا که پلتفرم های شبکه های اجتماعی تمام تلاش خود را برای گرفتن توجه مخاطبان به کار می برند، استفاده از سرویس های پولی که شبکه های اجتماعی عرضه می کنند، راه حیاتی برای رشد محتوای عرضه شده است. متأسفانه افراد به منفعتی که از استفاده از شبکه های پولی می برند نگاه نمی کنند و حاضر نیستند چنین سرمایه گذاری داشته باشند که در نهایت باعث عقب ماندن آنها از رقابت می شود.
 

روی آموزش خودتان کار کنید
برای اینکه در یک صنعت، مخصوصا رسانه اجتماعی به روز باشید باید از کارشناسان این حوزه بخواهید که به شما آموزش دهند. مهم نیست که کسب وکار شما چقدر بزرگ یا کوچک است. می توانید هر سه ماه یک بار در دوره های آموزشی آنلاین یا کلاس های حضوری شرکت و از اطلاعات آنها استفاده کنید و آن را به کارمندان خود نیز انتقال دهید.


بر روی سرویس های طرف سوم (Third Party) سرمایه گذاری کنید


باید از ابزارهای تحلیلی یا سرویس های مشاوره ای که متخصص در این زمینه هستند استفاده کنید. مطمئن باشید که شرکت شما از بابت این سرمایه گذاری، سود خوبی کسب خواهد کرد. برای اینکه برای خودتان زمان بخرید، باید نزد مشاوران بروید که این مشاور می تواند یک شخص یا یک نرم افزار باشد. به یاد داشته باشید که اکثر چیزهایی که در زندگی به دست آورده اید، چیزهایی است که بهای آن را پرداخته اید.


تنها روی چند شبکه، به صورت عمیق کار کنید

در حال حاضر و با توجه به ارتقای الگوریتم شبکه های اجتماعی، کیفیت محتوا و درگیر کردن مخاطب با آن، در دیده شدن شما بسیار مهم است. الگوریتم فیس بوک، صفحه هایی را که نرخ دیده شدن آنها از طریق جست وجوی عادی از طریق موتورهای جست وجو پایین می آید، جریمه می کند. سایر شبکه های اجتماعی هم همین کار را انجام می دهند.


با این دید، شما باید زمان خود را روی آن دسته از شبکه های اجتماعی بگذارید که بهترین کارکرد را برای شرکت شما دارند. نباید هر پلتفرم شبکه اجتماعی را که می شناسید به کار بگیرید. اگر شبکه اجتماعی شما در پینترست خیلی خوب کار می کند و از توییتر هیچ نتیجه ای نگرفته اید، باید استراتژی فعالیت تان را در توییتر مجددا بازسازی کنید یا پینترست را در اولویت قرار دهید. اگر محتوایی که عرضه می کنید هیچ ارتباطی با لینکدین ندارد، می توانید آن را در شبکه های اجتماعی دیگری عرضه کنید. می بینید که این قانون خیلی صریح و ساده است.


در دنیای پر تغییر دیجیتال، ممکن است افراد در این دام بیفتند که باید در همه جا دیده شوند. این طرز فکر باعث می شود کیفیت محتوای تان را در پلتفرم های اجتماعی نادیده بگیرید که شما را از رسیدن به هدف دور می کند. باید دقت کنید که اکثر اوقات تصمیم گیری صحیح این است که از یک شبکه اجتماعی به خاطر کم اثر بودن، خارج شوید.
منبع: inc/zoomit

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد


  نشست شورای اطلاع رسانی شرکت شهرک های صنعتی سمنان برگزار شد


  شهردار هشتگرد: نقش روابط عمومی در جلب نظر شهروندان بی تاثیر نیست


  کتاب "رویکردهای نوین کاربردی خلاقیت در روابط‌عمومی" منتشر شد


  مدیر ارتباطات ایران خودرودیزل منصوب شد


  اولین گردهمایی و نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه های کلان منطقه ۱ سلامت کشور


  سرپرست روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منصوب شد


  گزارش برگزاری جلسه تخصصی آینده پژوهی روابط عمومی


  پس از هلند و انگلیس، کانادا روسیه را به انجام حمله سایبری متهم کرد


  معاونت حقوقی ریاست جمهوری مسابقه مقاله نویسی برگزار می کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد