درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 اسفند 1397 - 00:49   

طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی کلید خورد

  طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی کلید خورد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

"روابط عمومی اختاپوسی" در صدر مطالب پربازدید این هفته شارا

  "روابط عمومی اختاپوسی" در صدر مطالب پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر روابط عمومی محیط زیست همدان در جمع 5 مدیر روابط عمومی برتر محیط زیست کشور
  تقدیر قوه قضاییه از دکتر کاردگر و خدمات بیمه دانا
  اقدامات شاخص اداره‌کل روابط ‌عمومی استانداری‌ همدان در سال ۱۳۹۷
  تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها تقویت شود
  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: فعالیت روابط عمومی ها فرهنگی و جهت دار باشد
  انتشار ویژه نامه نوروزی بانک ملی ایران
  نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی
  موزه بانک ملی ایران در ایام نوروز میزبان گردشگران است
  برداشت تا سقف پنج میلیون ریال از خودپردازهای بانک صادرات ایران امکان‌پذیر شد
  محمدرضا پارسیان سرپرست روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32936صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 24 اسفند 1397 - 10:02
پیدایش اصطلاح نشریه زرد
15 مارس سال 1906 تئودور روزولت رئیس جمهوری وقت آمریکا در باشگاه «گریدیرون» شهر واشنگتن به انتقاد شدید از پاره ای از روزنامه های این کشور پرداخت
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 15 مارس سال 1906 تئودور روزولت رئیس جمهوری وقت آمریکا در باشگاه «گریدیرون» شهر واشنگتن به انتقاد شدید از پاره ای از روزنامه های این کشور پرداخت وگفت که این روزنامه ها به جای خبر رسانی سالم و بالابردن سطح معلومات و فرهنگ عمومی، عمیقا در گیر تبلیغات سیاسی احزاب و اشخاص شده اند و بعضی افشاگری های آنها را که با نیت خاص صورت می گیرد «ماکریک Muckrake به معنای به هم زدن کود» خواند.

 

 وی گفت که افشاءگری با تبلیغات سیاسی یکطرفه فرق بسیار دارد. وی از سردبیران نشریات خواست که میان خود یک انجمن تاسیس کنند، مطالب یک سویه و مغایر حرفه روزنامه نگاری را بیابند و به عنوان «تبلیغات سیاسی» اعلام دارند تا مردم فریب نخورند. ضمنا خود را جدا از این نشریات نشان دهند تا مردم از هرچه روزنامه است بیزار نشوند.


این قبیل نشریات مدتها «روزنامه نگاری زرد» خوانده می شدند. (هدف از "زرد" در این عبارت؛ رنگ کود است).


# درهمین روز، ولی هفت سال بعد (سال 1913) وودرو ویلسون رئیس جمهوری وقت آمریکا که قبلا یک دانشگاهی بود نخستین مصاحبه مطبوعاتی عمومی، آزاد و باز را انجام داد. قبلا مصاحبه های سران کشورها با نشریات عمدتا اختصاصی بود و نماینده یک روزنامه و ندرتا چند روزنامه مشخص شرکت می کردند و اصطلاح «مصاحبه عمومی» که به روی همه روزنامه نگاران باز است بکار نمی رفت.

 

هدف از مصاحبه آزاد این است که روزنامه نگاران از قبل سئوالات خود را به مصاحبه شونده نمی دهند و مراد از مصاحبه باز (اپن اند) این است که تا پایان یافتن همه پرسشها ادامه خواهد داشت و محدود به وقت معین نخواهد بود که در مصاحبه 15 مارس 1913 هر سه عامل جمع بود و از آن پس عمومیت یافت و جهانی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  «نوروز» کهنسال ترین آیین ملی در جهان


  چهارمین دوره جشنواره نشریات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از امروز آغاز می‌شود


  نوروز؛ نمایش قدرت اُمید در انسان


  انتقال مطالعه از نوشتار به آنلاین ـ کشف یک خطر بزرگ برای اطلاع رسانی منصفانه - کنترل سرچ انجین ها با اعلان


  چگونه فرآیند نشان دار کردن یک ملت را آغاز کنیم؟


  انتصاب اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مازندران


  روابط عمومی‌ها باید نخستین مطالبه گران گفتمان سازمانی باشند


  طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی کلید خورد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود/ چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی