درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 2 تیر 1397 - 03:18   

فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد

  مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد

  گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد


ادامه ادامه مطلب سه

تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد

  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر ورزش بلاروس: مارادونا در نقش روابط عمومی دینامو برست نیست
  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد: مسئولیت پذیری، پاسخگویی و شفافیت با اهتمام روابط عمومی ها تحقق می یابد
  در رابطه با انواع مختلف کمیسیون یا حق العمل بیاموزیم
  مصاحبه شغلی
  صاحبان این تلفن‌های همراه با واتساپ خداحافظی کنند
  آغاز «ژورنال نویسی» و ایجاد چنین ستون هایی در رسانه های چاپی ـ ژورنال نویسی در ایران
  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد
  همایش آموزشی مدیران روابط عمومی ادارات استان یزد
  بستر سازی ارتباطی در روابط عمومی ها
  نشست هم‌اندیشی هیات موسس خانه روابط عمومی استان آذربایجان‌شرقی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32881صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 20 اسفند 1396 - 00:46
اخبار جعلی سریع‌تر از اخبار واقعی پخش می‌شوند
دانشمندان در تحقیقات جدید خود دریافته‌اند که اخبار جعلی تقریبا 70 درصد سریع‌تر از اخبار واقعی در دنیای دیجیتالی منتشر می‌شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دانشمندان در تحقیقات جدید خود دریافته‌اند که اخبار جعلی تقریبا 70 درصد سریع‌تر از اخبار واقعی در دنیای دیجیتالی منتشر می‌شوند.
 
 نوع انتشار اخبار در دنیای امروزی ما به‌شدت متفاوت شده است. استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی موجب شده است که بسیاری از ما به خواندن سرفصل اخبار از روی تلفن‌های همراه هوشمندمان عادت کرده باشیم. در این میان شبکه‌هایی مانند توییتر توانسته‌اند تا باقابلیت‌هایی مانند توییت مجدد یک خبر، نقش عمده‌ای در انتشار اخبار ایفا کنند ولی تحقیقات جدید دانشمندان نشان از این دارد که این نقش، چندان جنبه مثبتی نداشته است.
 
 بر اساس تحقیقات جدید مجله علوم، اخبار جعلی به‌شدت سریع‌تر از اخبار واقعی در دنیای مجازی منتشر می‌شوند. این مرکز با بررسی اخبار و توییت‌ها در بازه زمانی بین سال‌های 2006 تا 2017 توانست تا به این نتیجه‌گیری برسد که اخبار جعلی به‌مراتب بیشتر از اخبار واقعی با نشر مجدد روبرو می‌شوند.
 
 این پژوهش بر روی اخباری تمرکز داشت که به‌صورت متوسط به 3 میلیون بازدید می‌رسیدند. این بررسی نشان داد که نشر مجدد اخبار واقعی معمولا به‌ندرت به جمعیتی بیش از 1000 نفر می‌رسیدند درحالی‌که اخبار جعلی با آماری بین 1000 تا 100 هزار نفر روبرو بودند.
 
 از جمله نکات جالب این تحقیق این بود که در آن اخبار منتشر شده توسط روبات‌ها و انسان‌ها تفکیک شده بودند. این تفکیک نشان داده بود که روبات‌ها با اخبار به‌صورت یکسان برخورد کرده و اخبار جعلی و واقعی را به یک اندازه منتشر می‌کنند ولی انسان‌ها تمایل عجیبی به نشر اخبار جعلی دارند.
 
 دلیل اصلی انتشار اخبار علی نیز عنصر غافلگیری بوده است. این اخبار معمولا با رفتارهایی ماند نفرت، ترس و ... همراه بوده‌اند و به همین دلیل نیز توییت مجدد آن‌ها انجام شده است. شایان ذکر است که تلاش برای تماس با توییتر در این زمینه با عدم اظهارنظر مسئولان این شبکه اجتماعی همراه بود.
 
 منبع:سیناپرس- Cnet
 ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استقراض پول برای راه اندازی روزنامه اطلاعات


  تقویم روز ارتباطات/ تاسیس خبرگزاری پارس در ایران


  قطع اینترنت در الجزایر برای جلوگیری از تقلب در امتحان‌های مدرسه


  تلویزیون اینستاگرام به راه افتاد


  صاحبان این تلفن‌های همراه با واتساپ خداحافظی کنند


  افکار عمومی و پاسخگویی


    اطلاع‌رسانی مؤثر و دو سویه با ایثارگران در دستور کار روابط عمومی‌های بنیاد است


  آغاز «ژورنال نویسی» و ایجاد چنین ستون هایی در رسانه های چاپی ـ ژورنال نویسی در ایران


  گزارش نهایی کمیته پارلمانی رسانه‌های عامه سوئد به وزیر فرهنگ سپرده شد


  بستر سازی ارتباطی در روابط عمومی ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان چهارمین همایش تخصصی تولید محتوا در روابط عمومی