درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 2 اسفند 1397 - 23:04   

علم و دنیای دیجیتال در گفتگو با سیامک هاشمی

  علم و دنیای دیجیتال در گفتگو با سیامک هاشمی


ادامه ادامه مطلب یک

سامسونگ از تلفن هوشمند جدیدش با قیمتی غیرمنتظره پرده برداشت

  سامسونگ از تلفن هوشمند جدیدش با قیمتی غیرمنتظره پرده برداشت


ادامه ادامه مطلب دو

سوپر کامپیوترها و پیشگویی آینده

  سوپر کامپیوترها و پیشگویی آینده


ادامه ادامه مطلب سه

درسی از مدیر عامل آمازون؛ چطور بر آبروریزی چیره شویم

  درسی از مدیر عامل آمازون؛ چطور بر آبروریزی چیره شویم


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شاهکار روابط عمومی‌ پپسی در سال ۲۰۰۰
  جلسه آموزشی «ارتباط مؤثر با رسانه‌ها» در بنیاد شهید برگزار شد
  سوپر کامپیوترها و پیشگویی آینده
  درسی از مدیر عامل آمازون؛ چطور بر آبروریزی چیره شویم
  سال 2040 در بریتانیا کشاورزی توسط رباتها انجام خواهد شد
  سامسونگ از تلفن هوشمند جدیدش با قیمتی غیرمنتظره پرده برداشت
  آیا "بیت‌کوین" و یا پول‌های دیجیتالی، دلار را از اریکه رهبری نظام پولی جهان پائین خواهند کشید؟
  با پول‌هایمان چه کنیم؟
  بشیر: «ژورنالیسم علمی» در ایران ناشناخته باقی مانده است
  مشاور روابط عمومی انجمن صنایع خوراک دام ایران منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32881صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 20 اسفند 1396 - 00:46
اخبار جعلی سریع‌تر از اخبار واقعی پخش می‌شوند
دانشمندان در تحقیقات جدید خود دریافته‌اند که اخبار جعلی تقریبا 70 درصد سریع‌تر از اخبار واقعی در دنیای دیجیتالی منتشر می‌شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دانشمندان در تحقیقات جدید خود دریافته‌اند که اخبار جعلی تقریبا 70 درصد سریع‌تر از اخبار واقعی در دنیای دیجیتالی منتشر می‌شوند.
 
 نوع انتشار اخبار در دنیای امروزی ما به‌شدت متفاوت شده است. استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی موجب شده است که بسیاری از ما به خواندن سرفصل اخبار از روی تلفن‌های همراه هوشمندمان عادت کرده باشیم. در این میان شبکه‌هایی مانند توییتر توانسته‌اند تا باقابلیت‌هایی مانند توییت مجدد یک خبر، نقش عمده‌ای در انتشار اخبار ایفا کنند ولی تحقیقات جدید دانشمندان نشان از این دارد که این نقش، چندان جنبه مثبتی نداشته است.
 
 بر اساس تحقیقات جدید مجله علوم، اخبار جعلی به‌شدت سریع‌تر از اخبار واقعی در دنیای مجازی منتشر می‌شوند. این مرکز با بررسی اخبار و توییت‌ها در بازه زمانی بین سال‌های 2006 تا 2017 توانست تا به این نتیجه‌گیری برسد که اخبار جعلی به‌مراتب بیشتر از اخبار واقعی با نشر مجدد روبرو می‌شوند.
 
 این پژوهش بر روی اخباری تمرکز داشت که به‌صورت متوسط به 3 میلیون بازدید می‌رسیدند. این بررسی نشان داد که نشر مجدد اخبار واقعی معمولا به‌ندرت به جمعیتی بیش از 1000 نفر می‌رسیدند درحالی‌که اخبار جعلی با آماری بین 1000 تا 100 هزار نفر روبرو بودند.
 
 از جمله نکات جالب این تحقیق این بود که در آن اخبار منتشر شده توسط روبات‌ها و انسان‌ها تفکیک شده بودند. این تفکیک نشان داده بود که روبات‌ها با اخبار به‌صورت یکسان برخورد کرده و اخبار جعلی و واقعی را به یک اندازه منتشر می‌کنند ولی انسان‌ها تمایل عجیبی به نشر اخبار جعلی دارند.
 
 دلیل اصلی انتشار اخبار علی نیز عنصر غافلگیری بوده است. این اخبار معمولا با رفتارهایی ماند نفرت، ترس و ... همراه بوده‌اند و به همین دلیل نیز توییت مجدد آن‌ها انجام شده است. شایان ذکر است که تلاش برای تماس با توییتر در این زمینه با عدم اظهارنظر مسئولان این شبکه اجتماعی همراه بود.
 
 منبع:سیناپرس- Cnet
 ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «مدیریت دولتی» در ایران دوران ساسانیان


  ساخت دوربین عکس فوری (پولاروید)


  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه قم


  آمازون در 2 سال گذشته هیچ مالیاتی در آمریکا پرداخت نکرده است


  دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی: روابط عمومی ها منعکس کننده خواسته های مردم به مسئولان باشند


  بازوند در دیدار با مجموعه روابط عمومی استانداری کرمانشاه: اطلاع‌رسانی دستاوردها موجب امیدواری مردم می‌شود


  مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی: برای برقراری ارتباط موثرتر با جامعه هدف نیازمند یاری هنرمندان هستیم


  اعتقاد اکثر کانادایی‌ها بر تاثیرات منفی فیس بوک در انتخابات فدرال


  چگونه عوامل اجتماعی بر خلاقیت تاثیر می گذارد؟


  شیوه ارتباطی جالب و جدید استاندار یزد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی