درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 22 آذر 1397 - 02:12   

آرش ظفری سرپرست معاونت فروشگاهی شرکت شهروند شد

  آرش ظفری سرپرست معاونت فروشگاهی شرکت شهروند شد


ادامه ادامه مطلب یک

تغییر مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی

  تغییر مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی


ادامه ادامه مطلب دو

بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۱۸

  بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۱۸


ادامه ادامه مطلب سه

گوگل طراحی جستجوگر سانسور‌شده برای چین را تکذیب کرد

  گوگل طراحی جستجوگر سانسور‌شده برای چین را تکذیب کرد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سر خط خبرهای مهم روابط عمومی
  پنج راهکار آسان برای مدیریت استرس روزانه
  گوگل طراحی جستجوگر سانسور‌شده برای چین را تکذیب کرد
  فروش تلفن‌های آیفون در چین ممنوع شد
  اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی هیئت‌های ورزشی استان یزد معرفی شد
  زمستان سرد، راه های فرسوده و راهداران گمنام
  نحوه برداشت بدون کارت از «مسکن‌کارت»
  در هشت ماه اول امسال؛ بانک صادرات ایران ٨٦ هزار نفر را روانه خانه‌بخت کرد
  بانک ملی ایران: پرداخت عوارض خروج از کشور الکترونیک شد
  پرداخت خسارت پلنگ توسط بیمه “ما”
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32878صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومییکشنبه، 20 اسفند 1396 - 00:30
آیا پول می تواند شما را واقعا خوشبخت کند؟
هدف برنامه‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیونی این است که به ما بفهمانند به چه چیزهایی احتیاج داریم و به ما القا می‌کنند که مقدار پولی که برای احساس خوشبختی و رضایت از زندگی لازم است حد و حدودی ندارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آیا پول می‌تواند شما را واقعا خوشبخت کند؟پژوهشگران دانشگاه آمریکایی پوردو، به این سئوال پاسخ مثبت داده‌اند.

ولی هشدارهایی هم داده شده: هزینه خوشبختی در نقاط مختلف جهان متفاوت است و پول شما هم باید در حد متعادل باشد؛ اگر درآمدتان بیش از حد زیاد باشد باید انتظار "عوارض جانبی" آن را نیز داشته باشید.

در ارتباط با این موضوع، موسسه نظرسنجی گالوپ جهانی، تحت سرپرستی اندرو جب، زندگی یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در ۱۶۴ کشور جهان، بررسی کرده است.

 

حاصل این بررسی‌ها این است که با درآمد سالانه ۹۵ هزار دلار باید احساس خوشبختی کنید.

 

هزینه خوشبختی در مناطق مختلف دنیا (بر اساس دستمزد سالانه به دلار آمریکا) منبع : Jebb et al ۲۰۱۸

منطقه

دستمزد به دلار

جهان

۹۵,۰۰۰

اروپای غربی/اسکاندیناوی

۱۰۰,۰۰۰

اروپای شرقی/بالکان

۴۵,۰۰۰

استرالیا و نیوزیلند

۱۲۵,۰۰۰

جنوب شرقی آسیا

۷۰,۰۰۰

شرق آسیا

۱۱۰,۰۰۰

آمریکای لاتین/کارائیب

۳۵,۰۰۰

آمریکای شمالی

۱۰۵,۰۰۰

خاورمیانه/شمال آفریقا

۱۱۵,۰۰۰

کشورهای جنوب صحرای آفریقا

۴۰,۰۰۰

 

این پژوهشگران نتیجه‌گیری کردند که رقم ۹۵ هزار دلار حد متوسط یک درآمد سالانه جهانی است که موجب رضایت از زندگی می‌شود.

 

ارزیابی رضایت از زندگی، به معنی سنجش کلی کیفیت زندگی شخص است و این که چطور احتمال دارد او بیشتر تحت تاثیر هدف‌های عالی‌تر و مقایسه موقعیت اجتماعی خودش با دیگران قرار بگیرد.

 

وقتی ثروت شما از حد معینی بیشتر می‌شود، نگرانی و اضطراب شروع می‌شود.

 

اندرو جب، و گروه تحت نظر او دریافتند که زمانی که ثروت شخص به حد معینی می‌رسد، افزایش بیشتر درآمد با کاهش رضایت از زندگی و خوشحالی و سلامت شخص ارتباط پیدا می‌کند.

گروه بررسی کننده، در توجیه این نتیجه گیری می‌گویند وقتی نیازهای مالی شخص برآورده شد ممکن است به فکر مقایسه اجتماعی بیافتد و این امر می تواند در سلامت او اثر منفی بگذارد.

اندرو جب، می‌گوید: "چیزی که از این داده ها دستگیرمان شد این بود که وقتی ثروت شخص به حد معینی رسید می‌تواند در خوشحالی و سلامت او تاثیر بگذارد."

او می‌افزاید افراد به مرحله‌ای می‌رسند که از خودشان می‌پرسند تا چه حد موفقند و در مقایسه با دیگران خودشان را چگونه می‌بینند.

اندرو جب، خاطر نشان می‌سازد که هدف برنامه‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیونی این است که به ما بفهمانند به چه چیزهایی احتیاج داریم و به ما القا می‌کنند که مقدار پولی که برای احساس خوشبختی و رضایت از زندگی لازم است حد و حدودی ندارد.

اندرو جب، همچنین به "عوارض جانبی" درآمد بیشتر اشاره می‌کند.

"افزایش درآمد اغلب با صرف وقت و کار و مسئولیت بیشتر همراه است که ممکن است فرصت برای تجربه‌های مثبت -به طور مثال فعالیت‌های تفریحی را محدود کند.

گروه تحقیقاتی دانشگاه پوردو، همچنین دریافتند که مقدار درآمدی که برای احساس خوشبختی و رضایت از زندگی لازم است، در نقاط مختلف جهان فرق می‌کند.

در کشورهایی که مردم مرفه ترند، حداقل درآمدی که موجب احساس رضایت از زندگی می‌شود، بیشتر است. در اروپای غربی و کشورهای اسکاندیناوی این مبلغ ۱۰۰ هزار دلار در سال و در آمریکای شمالی ۱۰۵ هزار دلار است.

ولی در استرالیا و نیوزیلند و خاورمیانه، حداقل درآمد لازم برای احساس خوشبختی ورفاه، بیشتر از سایر کشورهای جهان است: ۱۲۵هزار دلار برای استرالیا و نیوزیلند و ۱۱۵ هزار دلار برای خاورمیانه.

در کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب این رقم، در پایین ترین سطح است یعنی معادل ۳۵ هزار دلار.

اندرو جب، می گوید این الگو نشان می دهد عامل خوشبختی در همه جا یکسان نیست و چگونه سایر عوامل در آن نقش دارد. او به اهمیت این نکته تاکید می‌کند که خوشحالی و سلامت شخص تنها به دلیل دارایی‌اش نیست و ارزش‌ها هم نقش دارند.

پژوهشگران همچنین دریافتند که سقف تعیین کننده میزان درآمد مطلوب بر حسب درجه سواد و جنسیت فرق می‌کند. به این معنی که حد متوسط جهانی "درآمد مطلوب" برای زنان۱۰۰ هزار دلار در سال است در حالی که میزان درآمد ایده‌ال برای مردان ۹۰ هزار دلار برآورد شده است.

 

 

 


 

 

 

 



 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سر خط خبرهای مهم روابط عمومی


  تغییر مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی


  اولین همایش علمی پژوهشی "اخلاق و رسانه" فردا برگزار می شود


  بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۱۸


  آنچه باید بدانیم؟/ روابط عمومی‌ داخلی‌


  مشارکت روابط عمومی دانشگاه لرستان در جشنواره رسانه ای ابوذر


  آنچه باید بدانیم؟/ داشتن‌ برنامه‌ عمل‌


  نگرانی سفارت‌های کشورهای غربی از بسته شدن سامانه‌های خبری در تاجیکستان


  رسانه‌های اجتماعی


  چهار روند پایدار در رسانه‌های اجتماعی سال 2019


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری