درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 11:22   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی

  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32835صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 14 اسفند 1396 - 03:17
شبکه های اجتماعی دنیای امروزی
پروین خدادادی حدادان/دانشجوی دکتری علوم ارتباطات - آگاهی رسانی یعنی دفاع از حقوق اجتماعی شهروندان جهان و در این میان فراموش نشود که شبکه های اجتماعی از جمله رادیو، سریعترین و آسانترین رسانه آگاهی رسانی به همه اقشار جامعه است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه شبکه های اجتماعی مجازی بیش از سه و نیم میلیارد کاربر در جهان دارند. کاربرانی که فارغ از جنسیت، ملیت، نژاد، زبان، عقیده، شغل و ثروت به واسطه این فناوری در ارتباط، تبادل علائق و تشریک مساعی با یکدیگرند. این شبکه های اجتماعی چنان در تاروپود زندگی ما تنیده شده اند که تصور جهانی بدون اینترنت، شبکه های اجتماعی و تلفن های هوشمند، ناممکن شده است.


همین واقعیت ها جامعه شناسان را به برداشت ها و تعابیر متفاوتی از ماهیت و کارکرد این پدیده فرامدرن کشانده است.


در حالی که شماری از جامعه شناسان این شبکه ها را فناوری جنبش عدم خشونت در جهان نامیده اند، گروهی دیگر نیز بر تاثیرات زیان بار ناشی از وابستگی همه جانبه کاربران به این شبکه ها و صرف انرژی در فعالیت ها و ارتباطات مجازی که جایگزین کنش ها و تماس های واقعی اجتماعی شده انگشت گذارده نسبت به رواج بیماری اعتیاد به این شبکه ها هشدار داده اند.

 

هرچند اندیشه ورزان اجتماعی همچون «آلیس مارویک» استادیار ارتباطات دانشگاه فوردهام نیویورک و نویسنده کتاب«روزآمدی شمار نخبگان، همگانی شدن شبکه های اجتماعی» بر وجه مثبت فرآیند دمکراتیک ابزارهای شبکه های اجتماعی همچون «فیس بوک» یا «یوتیوب» تاکید کرده و آن را به سود رشد آگاهی اجتماعی و توسعه خرد جمعی در جوامع بشری دانسته و بر شفافیت بخشیدن به خبررسانی و کارکرد دولتمردان و صاحبان صنایع تاکید کرده اند؛ با این همه، آنان نیز بر پیامدهای زیانبار افراط در وابستگی به این شبکه ها و گسترش بیماری های روحی و روانی کاربرانی هشدار داده اند.

 

 کاربرانی که همه تلاششان پیروی از الگوهای رفتاری و معیارهای ارزشی رایج در این شبکه هاست. در مقابل اندیشه ورزانی نیز هستند که این موج توفانی را پدیده ای گذرا و کوتاه مدت دانسته و بر این باورند که امواج توفانی این رشد بزودی فروکش کرده و تنوع فرهنگی و زیستی در جهان بیش از گذشته امکان حیات می یابد.

 

از شبکه های سنتی نیز نباید غافل شد، زیرا مثلا رادیو تا همین زمانه اخیر و بهتر گفته باشیم هنوز و همچنان، چونان رسانه ای تخیل برانگیز، همگانی و فراگیر، برخوردار از جایگاهی ویژه در میان بخش های بزرگی از مردم جهان (باسواد و بی سواد، فقیر و غنی، زندانی و زندانبان و ...) است.

 

کارشناسان ارتباطات می گویند: رادیو، چونان رسانه ای شنیداری، در دوران پسااینترنتی، از صفحه روزگار حذف نخواهد شد؛ بلکه تغییر شکل می دهد زیرا شهروندان جامعه هنوز به هنگام رانندگی، پیاده روی، کار در اداره و خانه و بیرون آن، نیازمند بهره مندی از وقت، برای ارتقای آگاهی، سرگرمی و نیرو گرفتن برای ادامه کار هستند و رادیو تنها رسانه ای ست که با پخش گزارش های خبری، موسیقی های دل انگیز و پیگیری مسابقات ورزشی، مخاطبان خود را در عالم خیال به سراسر جهان برده، با نشر دانش و آگاهی مخاطبانش را برای زندگی بهتر یاری می دهد. حالا گرچه جعبه های سنتی رادیو از بین رفته و جای آن را تلفن های هوشمند گرفته؛ اما این دستگاه های جادویی چونان شکل های مدرن همان جعبه های جادویی صدساله اخیر رادیو هستند.


آگاهی رسانی یعنی دفاع از حقوق اجتماعی شهروندان جهان و در این میان فراموش نشود که شبکه های اجتماعی از جمله رادیو، سریعترین و آسانترین رسانه آگاهی رسانی به همه اقشار جامعه است.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد