درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 12 خرداد 1399 - 16:36   

امنیت؛ الزام بانکداری الکترونیکی

  امنیت؛ الزام بانکداری الکترونیکی


ادامه ادامه مطلب یک

جشنواره مجازی فیلم یوتیوب

  جشنواره مجازی فیلم یوتیوب


ادامه ادامه مطلب دو

کتاب الکترونیکی: نحوه‌ نگارش یک برنامه‎ روابط‌عمومی  (یک راهنمای جامع)/1

  کتاب الکترونیکی: نحوه‌ نگارش یک برنامه‎ روابط‌عمومی (یک راهنمای جامع)/1


ادامه ادامه مطلب سه

سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399

  سالنامه تخصصی روابط عمومی 1399


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی و نگارش: چطور خود را با آینده سازگار کنیم
  معیار تخصیص اعتبار و ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میزان اثرگذاری در حوزه فضای مجازی است
  مدیر روابط عمومی شهرداری کرمان؛ جای خالی آموزش فرهنگ شهروندی در رسانه‌ای کرمان
  کسب رتبه چهارم روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ارزیابی عملکرد 98
  نشست صمیمی رئیس اداره روابط عمومی سازمان با اصحاب رسانه در تایباد برگزار شد
  تسلیت اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان درپی درگذشت روزنامه‌نگار خبرورزشی
  پروژه نصب بزرگ‌ترین تلویزیون شهری یکپارچه استان در نیشابور آماده‌سازی شد
  مجمع روابط عمومی‌های صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، درگذشت رضا طاهری را تسلیت گفت
  اوبر قابلیت Hourly را معرفی کرد
  تقدیر مدیرعامل برق لرستان از کارکنان دفتر روابط‌عمومی به‌مناسب روزارتباطات و روابط عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32805صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 11 اسفند 1396 - 12:25
استراتژی کلان روابط عمومی
حمید شکری خانقاه - ون‌رولر برای گونه‌شناسی استراتژی های ارتباطات و مفاهیم مورد نظر خود در این مورد، از اصلاح تیپ ایده‌آل استفاده می‌کند. و چهار گونه الگوی ژنریک را معرفی می کند که هرکدام از آنها به استراتژی های ارتباطی گونه گونی تقسیم می شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- استراتژی، در واقع قلب فرایند برنامه ریزی است و در برگیرندة اتخاذ تصمیمات و تدابیر مربوط به اثرات مورد انتظار از فعالیتهای ارتباطی و نیز ماهیت فعالیتهای ارتباطی است.

 

ون‌رولر (2004) برای گونه‌شناسی استراتژی های ارتباطات و مفاهیم مورد نظر خود در این مورد، از اصلاح تیپ ایده‌آل استفاده می‌کند. و چهار گونه الگوی ژنریک را معرفی می کند که هرکدام از آنها به استراتژی های ارتباطی گونه گونی تقسیم می شوند:

دانش محور. این گونه برای زمانی مناسب است که عموم نسبت به نقش روابط عمومی و دریافت اطلاعات و ایجاد ارتباطات با روابط عمومی بی تفاوت می باشند. در این گونه برای بالابردن سطح دانش عموم درباره روابط عمومی تدابیری باید اخذ شود. برای همین به این گونه دانش محور گفته می شود.

ترویج محور. این گونه برای زمانی مناسب است که عموم به نقش روابط عمومی واقف هستند و نسبت به دریافت اطلاعات و ایجاد ارتباطات با روابط عمومی علاقه مند هستند ولی هنوز ایجاد ارتباط نکرده اند. برای ایجاد ارتباط با عموم باید تبلیغات وسیع در رسانه های عمومی انجام شود.

مشارکت محور. این گونه برای زمانی مناسب است که عموم نسبت به اطلاعات آگاه هستند ولی برای ایجاد ارتباطات منظم باید سازماندهی شوند. در اینجا برای برای جلب مشارکت و ایجاد ارتباطات بهتر و شفافتر با مدیران و کارکنان نشستها و میزگردهای داخلی برگزار می شود. برای همین به این گونه مشارکت محور گفته می شود.

تخصص محور. زمانی که اغلب گروههای عموم در قبال نحوه ارتباط با سازمان موضع گیریهای مختلفی دارند. این گونه استراتژی مناسب می باشد. در واقع زمانی که عموم ذینفعان فعال می باشند باید میزگردهای تخصصی برای ایجاد ارتباطات دوطرفه و گفتگو با گروههای مختلف عموم برگزار کرد.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بازنشر/ خوزستان خانه اول روابط عمومی ایران است


  چهره نام‌آشنای روابط عمومی صنعت نفت به دیار باقی شتافت


  دیپلماسی عمومی و سرمایه اجتماعی


  سیاست زندگی علیه سیاست مرگ


  نگاهی به اقدامات بانک سینا در بخش مسئولیت های اجتماعی/ زندگی با همدلی زیباست


  مایکروسافت خبرنگاران را اخراج و روبات جانشین‌شان می‌کند


  مدیرکل جدید روابط عمومی شورای عالی استان‌ها منصوب شد


  استعفای «حسن بشیر» از ریاست هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران


  انتصاب سرپرست روابط عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری


  استراتژی ساده برای تصمیمات سخت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب الکترونیکی: کنفرانس از راه دور (یک راهنمای جامع)/ 2