درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 19:15   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32765صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 8 اسفند 1396 - 03:20
چگونگی نوشتن یک رزومه عالی و تاثیرگذار
آنچه در پی می آید ده توصیه است، که توجه به آنها سبب نوشتن یک رزومه عالی و تاثیرگذارمی شود.
  

 

آنچه در پی می آید ده توصیه است، که توجه به آنها سبب نوشتن یک رزومه عالی و تاثیرگذارمی شود.

فهرست کردن دستاوردها، نه وظایف
یکی از نکات مهم مربوطه این است که رزومه به جای نشان دادن وظایف انجام شده، نمایانگر دستاوردهای صاحب خود باشد. بهترین روش انجام این کار، خلاصه کردن حرفه ای وظایف انجام شده در مشاغل پیشین است. مثلا به جای اینکه نوشته شود این وظایف شامل جارو کردن و پاسخ به پرسش مشتریان بوده، باید نوشت احراز اطمینان از تمیز و امن بودن محیط، و رضایت مشتریان از طریق رفع ابهامات احتمالی!

استفاده از کلمات کلیدی درست
باید دانست، که اکثر مدیران کارگزینی ها به ندرت کل رزومه ها را می خوانند. بلکه در واقع به این توجه می کنند که مثلا فرد کارجو پیشترها در کدام شرکت ها اشتغال داشته، و یا در کدام مراکز تحصیلی درس خوانده است. در عین حال همواره در پی مشاهده کلمات کلیدی مربوطه می باشند. کلماتی که آشکار می کئند، صاحب رزومه از تجربه و شرایط لازم جهت احراز سمت مربوطه برخوردارست.

راحت بودن خواندن رزومه
هر کارجویی باید بداند که امکان دارد همزمان با ارسال درخواست خودش برای احراز سمت مورد نظر، خیلی های دیگر هم همین کار را انجام می دهند. بنابراین مسئولان استخدام ناچارند، رزومه های گاه پرشماری را بخوانند. پس بهتر است رزومه با حروف ساده و نه کش و قوس دار، با فاصله مناسب بین دو بند، پررنگ تر و برجسته تر کردن/ bold فرازهای مهم، و دوری از حاشیه های غیرلازم و طولانی، نوشته شود.

نشان دادن تجربیات واقعی کاری
کلی گویی یکی از آفت های رزومه نویسی است. پس به جای چنین کاری، باید در پی نشان دادن تجربیات واقعی در حوزه کاری مربوطه بود. مثلا به جای نوشتن اینکه حضور من در فلان سمت سبب افزایش فروش شد، ذکر شود از تاریخ فلان تا فلان حضور من سبب افزایش… درصدی فروش گردید. همچنین در صورتی که کارجو در مشاغل پیشین جایزه و یا تقدیرنامه گرفته، نوشتن نوع آنها و سازمان ارائه کننده شان، کار درست و تاثیرگذاری است. همچنین اگر مثلا در پی احراز سمت هایی مانند روزنامه نگاری می باشد، نام نشریاتی را ذکر کند که نوشتارهای پیشینش در آنها منتشر شده اند.

تدوین عالی و حرفه ای
هرگز نباید رزومه را سرسری و بدون تدوین عالی و حرفه ای ارسال کرد. یکی از اشتباهات رایج، اطمینان داشتن از درست بودن روش های تدوین، و غلط دیکته ای گرفتن های نرم افزاری است. کارجو باید به جای چنین اطمینانی، به سراغ منابع موثق دستور زبانی و املایی برود، تا از درست بودن املای کلمات و دستور زبان رزومه خود احراز اطمینان کند. برای این کار ضمن استفاده از منابع موثق موجود، باید از دوست و یا آشنای وارد به کاری هم بخواهد نگاهی به رزومه اش بیندازد، و اشتباهات احتمالی را گوشزد کند.

خودداری از فرستادن رزومه یک شکل برای همه درخواست ها
هرگز نباید یک رزومه ثابت را برای درخواست سمت های گوناگون فرستاد. زیرا باید در هر درخواستی به نکات مورد نظر کارفرمای بالقوه نیز، پرداخت. برای این منظور باید به دقت آگهی استخدام مربوطه را مطالعه کرد و در مورد سازمان مربوطه تحقیق نمود، تا دریافت برای احراز سمت مورد نظر خواهان چه شرایط و تجربیاتی هستند. در صورتی که کارجو واجد این شرایط و تجربیات باشد، مناسب است در رزومه اش اشاره کند، که چنین پیشینه ای دارد.

به خاطر داشتن نخستین و واپسین تاثیرات
مردم معمولا نخستین و واپسین چیزی را که در مورد فردی جدید شاهدش بوده اند، بهتر از سایر نکات مربوط به وی به خاطر می سپرند. بنابراین کار درست و موثر این است، که رزومه با مواردی موثر و معنی دار آغاز شود و خاتمه پیدا کند. این روش برای بخش های مجزای رزومه نیز، مفید می باشد. مثلا در هنگام اشاره به تجربیات پیشین، باید مهم ترین سمت های مربوطه را در ابتدا و انتها قرار داد.

دور انداختن بخش اهداف
معمولا در ابتدای رزومه ها اهداف درخواست برای سمت مربوطه ذکر می گردد. مثلا نوشته می شود، هدف از احراز این سمت و کسب تجربه در آن، رسیدن به فلان جایگاه است. باید دانست، که این بخش هیچ پیامد و تاثیر مثبتی ندارد. بنابراین می توان به جای جمله مورد اشاره نوشت: می خواهم با احراز این سمت و کسب تجربه در آن، به جایی برسم که برای نهاد و یا سازمان متبوعم مفیدتر و کاراتر شوم. تفاوت بین این دو فراز ساده و آشکار است. در اولی کارجو در پی منافع خود، و در دومی به دنبال پیشرفت سطح کار و جایگاه نهاد و یا سازمان مربوطه می باشد.

خودداری از ذکر تجربیات بی ربط
از جوانانی که برای نخستین بار وارد بازار کار جدی می شوند، انتظار نمی رود تجربیات زیادی داشته باشند. این گروه سنی باید در رزومه خود به کارهای نیمه وقت و پاره وقت پیشین، تجربیات دوران کارآموزی در دانشگاه، و مسایلی از این دست، اشاره کنند.
اما سن و سال دارترها نیز باید بدانند، لزومی ندارد همه تجربیات پیشین شغلی خود را در رزومه بنویسند. به ویژه اگر این تجربیات ربطی به کاری نداشته باشد، که دارند برایش درخواست می دهند. بنابراین بهتر است تجربیات پیشینی را ذکر کنند، که دارا بودن آنها سبب افزایش کیفیت انجام وظیفه در سمت مربوطه می شود.

ذکر حساب های کاربری شبکه های اجتماعی دنیای مجازی مربوط به سمت
در بسیاری از اوقات به کارجو پیشنهاد و توصیه می شود پیش از ارسال رزومه و فرم درخواست، حساب های کاربری شبکه های اجتماعی دنیای مجازی خود را پنهان و… کند. در حالی که عمل به چنین توصیه ای معمولا و در مجموع مفید است، اما در همه موارد اینگونه نیست.

 

مثلا اگر کارجویی در یک شبکه مجازی حرفه ای عضویت دارد که به سمت مورد نظر مربوط می شود، و یا دارای چنین وبلاگستان یا تارنمایی برای خودش است، ذکر پیوند/ لینک آنها در رزومه می تواند، بر کارفرمایان بالقوه تاثیری مثبت برجا بگذارد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد