درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 14:47   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32734صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیشنبه، 5 اسفند 1396 - 07:57
خصوصیات مدیر روابط عمومی
تهیه و تدوین: احمد امیر صالحی - مدیر روابط عمومی باید تمامی مسایل درون سازمانی و مرتبط با سازمان را زیر ذره بین خود داشته باشد و با نکته سنجی آن ها را رصد کند تا بتواند واکنش های به موقعی را از خود بروز دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیران روابط عمومی باید استعداد رهبری داشته باشند. وظیفه آنها ایجاب می کند که راهنما و راهبر مردمی که با آن مؤسسه سروکار دارند باشند.

 

علاوه بر این، مدیر روابط عمومی باید بتواند امور اداری قسمت خود را به خوبی اداره کند و باید لیاقت و کفایت لازم را داشته باشد تا کلیه افراد و امکانات مؤسسه را برای اجرای برنامه خاصی تجهیز کند و از نظرات و امکانات موجود بهترین نتایج را به نفع مؤسسه به دست آورد.


به طور کلی ویژگیهای ذیل را می توان برای یک مدیر روابط عمومی موفق نام برد:
ارتباطات: مدیر روابط عمومی بعد از شناخت کافی از سازمان، اهداف سازمان و کارکنان باید از دانش و قدرت کافی در ارتباطات برخوردار باشد. مدیر روابط عمومی باید بتواند ارتباط خوب با همه برقرار کند و این ارتباط را به مرور زمان تعمیق نماید.


بی طرفی: مدیر روابط عمومی ضمن این که باید هم مانند سایر افراد سازمان به آن علاقه داشته باشد و به عنوان مجرای ارتباطی داخلی و برون سازمانی، باید اصل بی طرفی را حفظ کرده و برای شنیدن نقدها، گوش شنوا داشته باشد همان طوری که باید برای بیان دردها و درمان ها در درون سازمان زبان گویایی داشته باشد.


اقتدار: یک مدیر روابط عمومی زمانی می تواند مسئولیت بزرگ روابط عمومی را بر دوش گرفته و آن را به سرمنزل مقصود برساند که اقتدار لازم را در پس یک چهره کاریزماتیک و در عین حال صادق و دلنشین داشته باشد و با برجای گذاری اثربخشی مطلوب، سهم واحد تحت مدیریت خود را از سازمان گرفته و بتواند نقش پررنگی در تصمیم گیری مدیریت ارشد داشته باشد.


ابتکار: چون ارتباط، تابعی از اندیشه است مدیر روابط عمومی ای را می توان لایق دانست که برای هدایت سازمان خود به اهداف تعالی، توسعه، رشد و ایفای نقش حساس ارتباطات درون و برون سازمانی دارای خصلت نوآوری و ابتکار باشد.


صداقت و امانت داری: مدیر روابط عمومی از آنجایی که با به عنوان پل ارتباطی بایستی در جریان بسیاری از مسایل ریز و درشت یک سازمان و در دل¬های پرسنل و تفکرات مدیریتی قرار گیرد. باید شخصی امین و صادق باشد.


مدیریت: مدیر روابط عمومی همانند سایر مدیران دیگر یک سازمان باید با قواعد علوم و فنون مدیریتی خصوصاً مدیریت کیفیت در (تعریف عام آن) آشنا بوده و بتواند علاوه بر این که واحد تحت امر خود را مدیریت می کند، به عنوان چشم ناظر در سازمان، خلاء مدیریتی را به طور کامل ارزیابی کرده و به مدیریت ارشد گوشزد کند.


نظم و دقت: مدیر روابط عمومی به دلیل این که گستره فعالیت وی کل سازمان است و شرح وظایف زیادی دارد و از سوی دیگر ویترین سازمان محسوب می شود، باید دارای نظمی فوق العاده در کار باشد که صد البته این نظم باید با رنگ دقت نیز رنگ آمیزی شود.

 

مدیر روابط عمومی باید تمامی مسایل درون سازمانی و مرتبط با سازمان را زیر ذره بین خود داشته باشد و با نکته سنجی آن ها را رصد کند تا بتواند واکنش های به موقعی را از خود بروز دهد.


آگاهی: مدیر روابط عمومی علاوه بر داشتن نظم، دقت، رصد جریان ها و اتفاقات درون سازمانی، داشتن علم و دانش از سازمان و شرح وظایف و اهداف، باید در هر زمینه ای که سازمان در آن فعالیت می کند. اطلاعات به روزی جمع آوری کرده و آن ها را در رده های مختلف دسته بندی نموده و در اختیار مدیران بخش های مختلف سازمان ها قرار دهد.


پشت کار: مدیر روابط عمومی باید خستگی ناپذیر باشد چرا که بالاترین و وسیع ترین حیطه مسوؤلیت های یک سازمان بر دوش وی است.

 

منبع: شارا- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد