درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 19:50   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32732صفحه نخست » جمعه، 4 اسفند 1396 - 23:10
پنج عامل ترغیبی در سوپرمارکت ها برای خرید بیشتر
وقتی نوبت انجام خرید های هفتگی شما در حوزه خوراکی و مواد غذایی می شود، یا یک لیست تهیه می کنید یا اینکه خیلی دقیق در ذهن خودتان می دانید که برای برقرار نگه داشتن روند فعلی زندگی خود به چه مواد غذایی و مواد و لوازم حیاتی نیاز دارید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وقتی نوبت انجام خرید های هفتگی شما در حوزه خوراکی و مواد غذایی می شود، یا یک لیست تهیه می کنید یا اینکه خیلی دقیق در ذهن خودتان می دانید که برای برقرار نگه داشتن روند فعلی زندگی خود به چه مواد غذایی و مواد و لوازم حیاتی نیاز دارید.

 

رفتن خیلی سریع و کوتاه به یک نقطه مثلا فروشگاه و برداشتن مایحتاج خودتان و سپس برگشتن یا ترک کردن آنجا، خیلی ساده و آسان است، درسته؟ اما اغلب اوقات وقتی از سوپرمارکت برمیگردیم می بینیم اقلام بیشتری نسبت به چیزی که نیاز داریم را خریده ایم و این لحظه است که باید فکر کنیم که چرا این اتفاق افتاده است.

در ادامه این مطلب با 5 رفتار موذیانه ای آشنا می شویم که سوپرمارکت ها برای مجاب کردن شما به خرید چیزی بیشتر از نیاز خودتان انجام می دهند.


موزیک آرامش بخش
آیا تا حالا شده که به یک سوپرمارکت وارد شده و موزیکی آرام و دلنشین را شنیده باشید؟ این حقه ای است که توسط سوپرمارکت های زنجیره ای استفاده می شود و البته باید بپذیریم که اغلب هم اثربخش است.

 

موضوع این است که این موزیک ها اغلب ریتمی آرام تر از ضربان قلب شما دارند. این کار موجب می شود تا مشتری با سرعت کمتری در سوپرمارکت حرکت کند و در نتیجه زمان بیشتری را در آنجا صرف کنند و در ادامه خرید بیشتری را داشته باشند. یک راهکار در این رابطه استفاده از هدفون و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خودتان است تا خیلی سریع خرید خود را بکنید و از فروشگاه خارج شوید.


نمونه های رایگان
هیچ چیزی بهتر از نمونه غذاهای رایگان نیست، خوب طبیعیه!!! کیست که غذای رایگان و آماده را رد می کند؟ اما با وجود اینکه این نمونه ها رایگان هستند، اما باز هم قیمتی برای خود دارند.


اغلب سوپرمارکت ها نمونه رایگانی به مشتری می دهند تا وی را مجاب به خرید محصول معرفی شده به عنوان نمونه را بکنند. دانشگاه کورنل Cornell University در تحقیقی به این نتیجه رسیده است که ارتباطی قطعی بین خریدهای انجام شده و ارائه این نمونه های رایگان و آماده برای تست شدن وجود دارد. اما اگر گرسنه باشید، رد کردن غذای رایگان و آماده خیلی منطقی به نظر نمی رسد.  

 

بنابراین نکته اخلاقی در این بین این است که هرگز گرسنه به سوپرمارکت ها وارد نشوید، تا کمتر وسوسه به تست کردن این نمونه و سپس خرید شوید و در پول خود صرفه‌جویی کرده باشید.

غذاهای آماده و در دسترس
وقتی در حال قدم زدن در راهروهای سوپرمارکت ها هستید، تعداد زیادی از یخچال ها را می‌بینید که غذاهای آماده مصرف در آنها قرار دارد و در حالی که درب آنها باز است، دسترسی شما به این مواد غذایی بسیار ساده می شود.

 

سوپرمارکت ها از این روش برای افزایش خریدهای یکباره و هیجانی شما استفاده می کنند، چرا که وقتی شما از ظاهر غذایی خوشتان بیاید و در دسترس شما هم قرار داشته باشد، خیلی راحت تمایل به بدست آوردن آن داشته و به سمت آن کشیده می شوید.

 

اگر یک وقت خریدی یکباره و هیجانی داشتید، سعی کنید در فروشگاه مسیر خود را تغییر داده و در ردیف های دیگر بصورت منطقی به نیاز خود به آن مواد غذایی فکر کنید که آیا واقعا به آن نیاز دارید یا خیر. علوم اعصاب نشان داده است که معمولا مغز به مدت زمانی در حدود 20 دقیقه برای کسب آرامش و تشخیص اولویت های شما نیاز دارد.


بوهای اغوا کننده
از لحظه ای که وارد سوپرمارکت می شوید، اغلب با بوی وسوسه انگیز نان پخته شده، کلوچه‌های پخته شده و تازه یا حتی کیک از شما استقبال می شود. دقیقا مانند هر بوی لذت بخش دیگری، غده های ترشح بذاق در دهان ما قادر به تحمل کردن این جریان نیستند و بلافاصله خواهان استفاده کردن از آن مواد و محصولات هستند.

 

سوپرمارکت ها در این مواقع هوشمندانه برخورد می کنند. این بوها مقاومت در برابر خرید این غذاهای خوشمزه را به شدت سخت و دشوار می کنند و نتیجه این می شود که چرخ دستی خود را در حای هل می دهید که مملوء از این محصولات از خانواده نان هستند. برای مقابله با این موضوع، سعی کنید یک قرص نعناع در حین حرکت کردن در بین ردیف های مواد غذایی در دهان داشته باشید.

نورپردازی خلاقانه
این اصطلاح که “یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید” موقع انتخاب مواد غذایی خودتان در سوپرمارکت ها اصولا کاربردی ندارد. شما همیشه بهترین، دلنشین ترین و تازه ترین مواد موجود در یک فروشگاه را می خواهید. اما گاهی اوقات، زمانی که میوه و سبزی خریداری شده را به خانه می بیرید، متوجه شکل و ظاهر متفاوت آن می شوید.

 

این موضوع به این دلیل است که سوپرمارکت ها از نورپردازی خلاقانه برای بهتر جلوه دادن محصولات خود استفاده می کنند. آنها اغلب از نورهای روشن سفید برای نشان دادن سبزیجات و میوه ها و همچنین نوری با سایه قرمز رنگ برای نشان دادن قسمت گوشت و … استفاده می کنند. پس حتما توجه کنید که محصول را با دقت و در محیط خارج از یخچال فروشگاه و زیر نور معمولی بررسی کرده و در مورد آن تصمیم بگیرید.

 

منبع: www.ibazaryabi.com

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد