درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 03:01   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32666صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیجمعه، 27 بهمن 1396 - 14:48
لزوم داشتن بودجه بندی برای کسب موفقیت مالی
بودجه بندی به این معنی و مفهوم است، که انسان راهی جهت خرج کردن در محدوده درآمد خود را در اختیار دارد. همچنین راهی مطمئن و منطقی برای تعیین میزان پول مورد نیاز جهت خرید چیزهایی است، که انسان واقعا می خواهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- زندگی کردن بدون داشتن بودجه بندی، مانند سفر رفتن بدون نقشه است. چراکه هر دوی این موارد امکان پذیر می باشند. اما اگر کسی نقشه به همراه نداشته باشد، در راه سفر وقت و بنزین خود را هدر می دهد. بگونه ای مشابه نداشتن بودجه بندی هم، سبب به هدر رفتن پول می شود.


برغم تصور برخی، بودجه لغت زشت و ناپسندی نیست. بلکه برعکس قدرت خرید با پولی را تقویت می کند، که انسان با تلاش و سختی به دست می آورد. همچنین سبب راحتی خیال می شود. چراکه روشی عالی جهت ردگیری جریان نقدینگی برای کمک به دستیابی به اهداف آینده می شود. زیرا کار اصلی اش این است، که تعیین کند پول باید صرف چه مخارجی شود. در حالی که بدون بودجه بندی انسان در آخر ماه نمی داند، پولش دقیقا برای پرداخت چه هزینه هایی استفاده شده است.

فواید و مزیت های بودجه بندی
بودجه بندی فواید و مزیت های زیادی به همراه دارد. از جمله اینکه کمک می کند:
از هزینه کردن بیش از اندازه پیشگیری شود.
میزان مخارج پرداخت شده با کارت های اعتباری زیر کنترل باقی بماند.
از افتادن به دور باطل قرض داشتن پیشگیری شود.
کنترل زندگی به دست انسان باشد.
بتوان پس انداز کردن را آغاز نمود، و ادامه داد.


به عبارت ساده تر بودجه بندی به این معنی و مفهوم است، که انسان راهی جهت خرج کردن در محدوده درآمد خود را در اختیار دارد. همچنین راهی مطمئن و منطقی برای تعیین میزان پول مورد نیاز جهت خرید چیزهایی است، که انسان واقعا می خواهد.


داشتن درکی درست از درآمد و هزینه ها
اگر انسان بخواهد بداند صرفا برای رفع نیازهایش به چه میزان پول احتیاج دارد، باید تمامی مخارج سال گذشته خود از جمله هزینه های اجاره/ قسط وام مسکن، بنزین، خورد و خوراک، و بهره ای که برای کارت/های اعتباری خود پرداخته را، جمع بزند.

 

سپس مبلغ به دست آمده را بر 52 تقسیم کند. خارج قسمت این تقسیم مخارج هر هفته او می شود. به عبارت دیگر هر هفته باید درآمدی به اندازه این خارج قسمت داشته باشد، تا بتواند امورات خود را بگذراند.

 

 البته با چنین میزانی دیگر نمی توان، به پس انداز و یا سایر اهداف مالی فکر کرد. در حالی که چنین اهدافی باید جزئی از بودجه بندی باشند. مثلا اگر کسی می خواهد تا چهار سال دیگر 20 هزار دلار جهت پیش قسط مسکن پس انداز کرده باشد، باید بداند لازم است هر هفته چقدر کنار بگذارد. در واقع باید 20 هزار را به 208 هفته تقسیم کند، که معادل هفته ای 96 دلار می شود.


شفافیت مالی
داشتن برداشتی شفاف از وضعیت مالی، امری لازم به شمار می رود. چراکه از ضروریات هر تصمیم گیری مالی در زندگی می باشد. همچنین سبب می شود، پول انسان زیر کنترل خودش قرار بگیرد. در عین حال از فشار روانی ناشی از امورات مالی پیشگیری می نماید. بودجه بندی داشتن چنین شفافیت مالی را، ممکن می سازد.


از دیگر سو پس از داشتن آگاهی شفاف از وضعیت مالی، لازم است هر سه ماه یک بار آن را پیگیری نمود، و هزینه های غیرضروری را کاهش داد. تا اینکه سرانجام خود را با این روند درست مطابقت داد، که پولی صرف اینگونه هزینه ها نکرد.


رسیدن به مرحله مهم داشتن پس انداز و سرمایه گذاری
در انتها به یک نکته مهم دیگر اشاره می شود. انسان باید بتواند به تدریج مخارج خود را از میزان بودجه بندی کمتر، آغاز به پس انداز نمودن، و یا افزایش میزان در نظرگرفته شده برای پس انداز، کند. در ادامه می تواند پس اندازش را سرمایه گذاری نموده، و از پیامدهای این اقدام خود بهره مند شود. مهم ترین پیامد نیز، دستیابی به رویاهای مالی است.

 

منبع: iranjavan
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد