درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 24 مرداد 1397 - 09:15   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای

  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


ادامه ادامه مطلب دو

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است

  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب برتر جدید در زمینه روابط عمومی که باید مطالعه شان کرد/ مهارت کسب‌وکار برای ارتباطات استراتژیک
  سه راه برای پخش مقاله های خبری در تلویزیون
  ضعف روابط عمومی ادارات رانت اطلاعاتی ایجاد می کند
  گزارش برگزاری نشست شورای هماهنگی روسای مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی
  سیاست‌های کلان اطلاع‌رسانی برای مبارزه با جنگ روانی و مسائل اقتصادی تصویب شد
  چه بخواهید چه نخواهید گوگل همه جا دنبال شماست
  تجلیل از روابط عمومی های خبرنگارهیئت های ورزشی لرستان
  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد
  یزدانیان: شفافیت در روابط عمومی باعث اعتماد می شود
  مشتریان بانک مسکن دیده می شوند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32659صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 25 بهمن 1396 - 22:29
چرا به بعضی ها اعتماد می کنیم و به بعضی ها خیر؟!
آیا لطفا چند دقیقه حواس تان به کیسه خرید من هست؟ این یک سوال ساده است، اما آن را از چه کسی می توان پرسید؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آیا لطفا چند دقیقه حواس تان به کیسه خرید من هست؟ این یک سوال ساده است، اما آن را از چه کسی می توان پرسید؟


اعتماد به غریبه می تواند ریسکی باشد، پس چگونه می توانیم در مورد اینکه به چه کسی باید اعتماد کنیم، تصمیم بگیریم؟


بر اساس مطالعات جدیدی که نتیجه آن در نشریه علمی Proceedings of the National Academy of Science  منتشر شده است، ما بیشتر به افرادی اعتماد می کنیم که از نظر ظاهر شبیه افراد معتمد ما هستند. در مقابل کمتر به کسی که شبیه فردی است که قبلا به ما خیانت کرده، اعتماد می کنیم.


محققین دانشگاه های براون و نیویورک، می خواستند بدانند ما چگونه در مورد فردی که باید به او اعتماد کنیم یا خیر، تصمیم می گیریم. آنها از 29 داوطلب خواستند که در یک بازی اعتماد، با عکس سه مرد ناشناس شرکت کنند. به هر کدام از آنها 10 دلار داده شد و خواسته شد که آن را بر روی یکی از سه نفر سرمایه گذاری کنند.

 

 آنها این الگو را 15 بار بر روی هر عکس تکرار کردند. در خاتمه به آنها گفته شد که یکی از سه مرد، تقریبا همه سود حاصل از سرمایه گذاری را با داوطلب شریک شده، دیگری 60 درصد از سود را شریک می شود و نفر سوم همه سود را برای خود بر می دارد. داوطلبان بر اساس این اطلاعات تصمیم گرفتند که نفر اول بسیار قابل اعتماد، نفر دوم تا حدودی قابل اعتماد و نفر سوم غیر قابل اعتماد بود.


در آزمون دوم، از 29 دوطلب خواسته شد که شریک خود را از میان 58 عکس پیدا کنند. 54 عدد از عکس ها طوری دستکاری شده بودند که فرد درون آن اندکی شبیه یکی از سه مرد آزمون اول به نظر برسد. با اینکه شباهت حداقل بود، اما داوطلبان افرادی را انتخاب کردند که شبیه مرد اول یعنی فرد بسیار قابل اعتماد به نظر می رسید.


به گزارش iranjavan، دکتر الیزابت فلپس، از دانشگاه نیویورک می گوید: این آزمایش نشان داد که مغز ما از یک مکانیسم یادگیری استفاده می کند که در آن اطلاعات اخلاقی از تجارب گذشته کدگذاری شده و انتخاب های آینده را هدایت می کند.  
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تبلیغات سیاسی در آمریکا


  مقاله/ دریافت کامل پیام: رویکرد اصلاح شده برای ارزیابی روابط عمومی


  معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: روابط‌عمومی باید زبان گویای کاربران حرفه‌ای باشد


  گزارش برگزاری گردهمایی مسئولان روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور


  انتقاد فرماندار تالش از کم‌تحرکی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی


  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


  سیاست‌های کلان اطلاع‌رسانی برای مبارزه با جنگ روانی و مسائل اقتصادی تصویب شد


  سرپرست روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان منصوب شد


  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


  چهارمین کلاس آموزش روزنامه نگاری پایان یافت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران