درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 25 مهر 1397 - 07:58   

سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

  سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

پال الن از بنیانگذاران مایکروسافت درگذشت

  پال الن از بنیانگذاران مایکروسافت درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

خط مشی مدیریت انرژی بانک ملّی ایران ابلاغ شد

  خط مشی مدیریت انرژی بانک ملّی ایران ابلاغ شد


ادامه ادامه مطلب سه

از گسترش اخبار جعلی تا از بین رفتن اعتماد عمومی/ چالش‌های جهانی مرتبط با هوش مصنوعی

  از گسترش اخبار جعلی تا از بین رفتن اعتماد عمومی/ چالش‌های جهانی مرتبط با هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اردوغان: وسایل کنسولگری عربستان در استانبول از نو رنگ شده است
  پس از هلند و انگلیس، کانادا روسیه را به انجام حمله سایبری متهم کرد
  روابط عمومی فرمانداری بافق رتبه سوم گرامیداشت هفته دولت را کسب کرد
  رئیس گوگل برای اولین بار درباره موتور جستجوی سانسور کننده صحبت کرد
  معاونت حقوقی ریاست جمهوری مسابقه مقاله نویسی برگزار می کند
  گزارش برگزاری جلسه تخصصی آینده پژوهی روابط عمومی
  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد
  خط مشی مدیریت انرژی بانک ملّی ایران ابلاغ شد
  پال الن از بنیانگذاران مایکروسافت درگذشت
  معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تاکید کرد؛ بازخورد افکار عمومی و مطالبات مردمی مورد توجه روابط عمومی ها قرار گیرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32653صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 25 بهمن 1396 - 21:02
نجفی سولاری تاکید کرد: ضرورت آشنایی روابط عمومی‌ها با "وب معناگرا"
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: وب معناگرا کمک می‌کند که در هر لحظه بدانیم کدام مشتری در کدام نقطه از ایران چه ذائقه‌ای دارد، چه چیزی می‌خواهد و چه زمانی می‌توان به او بهترین سرویس را ارایه داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: وب معناگرا کمک می‌کند که در هر لحظه بدانیم کدام مشتری در کدام نقطه از ایران چه ذائقه‌ای دارد، چه چیزی می‌خواهد و چه زمانی می‌توان به او بهترین سرویس را ارایه داد.

به گزارش شارا به نقل از ایمنا، حسن نجفی سولاری در "کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران" که صبح امروز _چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه _ در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزاری شد، اظهار کرد: بر اساس مطالعاتی که در ۱۸۰ دانشگاه جهان انجام شده است، نخستین چالش آینده جهان معضل محیط زیست و دومین چالش فناوری اطلاعات است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که انرژی هایی همچون صنعت خودرو، غذا، امور رفاهی، امور نظامی و... جزء این چالش‌ها محسوب نمی‌شود، بلکه آلودگی محیط زیست به عنوان چالشی جدی مطرح است و این موضوع اهمیت آینده پژوهشی را مورد بحث قرار می‌دهد.

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد با بیان اینکه در آینده باید به نکات متفاوتی در حوزه روابط عمومی اندیشید، گفت: در این حوزه بسته بندی‌های فرهنگی متفاوتی داریم؛ جنس کار روابط عمومی‌ها در آینده متفاوت می‌شود و باید تعداد گویش ها، زبان ها، اقوام و طیف های مختف اقوام را آنالیز کرد.

نجفی هدف از این بحث را افزایش مهارت ادراکی نسبت به تحولات آینده و فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی و آشنایی با فناوری‌های نوین موثر بر روابط عمومی عنوان کرد و افزود: مشکل کشور در حوزه روابط عمومی در زمینه آموزش و پژوهش است.

وی تاکید کرد:روابط عمومی‌ها باید بتوانند خود را توانمند کنند، اگر آموزش، پژوهش و مهارت را در دستور کار روابط عمومی‌ها قرار دهیم این افراد می ‌توانند جایگاه خود را پیدا کنند و بهتر در این مسیر گام بردارند.

مشاور وزیر ارشاد گفت: روابط عمومی‌ها علاوه بر اینکه مشاور و راهبر هستند، می‌توانند به عنوان یک عنصر در سازمان‌های خود اثرگذار باشند، به شرط آن که آینده را خوب ببینند.

وی تصریح کرد: روابط عمومی خوب کسی نیست که تیر را به سمت هدف پرتاب کند، بلکه کسی است که هنگام پرتاب تیر، سرعت تغییر هدف خود را ببیند تا بتواند تیر را دقیق به سمت هدف بزند. در غیر این صورت روابط عمومی خوبی نخواهد بود.

نجفی با تاکید بر اینکه اگر روابط عمومی ها آینده پژوهی نداشته باشند تاثیرگذار نخواهند بود، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این مهم، تنها چاره موجود تقویت زمینه پژوهشی در این حوزه است.

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد با اشاره به مدل مفهومی در انقلاب پنجم تصریح کرد: انتصاب در زمینه فضاهای مجازی مبتنی بر ارتباطات است و باید در زمینه محتوای سرویس و فهم کاربر، قواعد و امنیت درستی اعمال شود. نخستین فرایندی که هدف گذاری شده و در دستور کار است، توسعه هوشمندسازی است که نه تنها در صنعت "آی سی تی" به کار می رود، بلکه موتور محرکه تمام حوزه ها از جمله ویدیو، نانو فولاد، لباس، صنایع سخت و سنگین و صنایع سبک و ... است که تماما در سیستم های خود به دنبال هوشمندسازی است.

نجفی با تاکید بر لزوم کوچک کردن ابعاد تکنولوژی ای سی تی، یادآور شد: در کشور از مسائل بسیاری غافل هستیم و همین موضوع باعث از دست دادن موفقیت شده است. با کوچک کردن ابعاد تکنولوژی آی تی سی می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد. فقدان جمع آوری اطلاعات باعث از دست دادن منابع می شود، نباید با ذخیره سازی اطلاعات منابع را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: باید در سازمان ها از تکنولوژی های روز استفاده کرد تا خطاها را کم و بهره وری سیستم را بالا ببریم. ابزارهای مناسب آموزش مانند تکنولوژی موتورهای گرافیکی و همچنین هدایت مدیران به روابط عمومی ها کمک خواهد کرد در مسیر صحیح گام بردارند. امروزه موتورهای گرافیکی بسیار قدرتمندی طراحی شده است که مطالب را سه بعدی می کند.

نجفی تاکید کرد: امروزه مخاطب رغبتی برای مطالعه متنی که بیش از پنج یا شش سطر باشد ندارد، اما اگر مطالب در قالب اینفوگرافی با در بر گرفتن تمام مفهوم‌ها تنظیم شود، بهتر مورد توجه قرار می گیرد تا خواننده را جلب کرده و او را از دست ندهیم.

وی با بیان اینکه عمر ساخت شبکه های اجتماعی پرتال، ویکی پدیا و ... به سرآمده است، یادآور شد: چاره ای نداریم غیر از اینکه روابط عمومی ها معنای وب معناگرا را متوجه شوند، وب معناگرا کمک می کند در هر لحظه بدانیم کدام مشتری در کدام نقطه از ایران چه ذائقه ای دارد، چه چیزی می خواهد و چه زمانی می توان به او بهترین سرویس را ارایه داد.

مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه رسانه های مکتوب باید فکری به حال خود کنند، تاکید کرد: باید بپذیریم رسانه های سنتی در حال فروکش کردن و رسانه های نوین در حال اوج گیری است. تبلیغات روزنامه ای به شدت کاهش پیدا کرده است، البته مجله ها هنوز جای خود را تا حدودی حفظ کرده اند. محتوا و مخاطب بسیار مهم است. در بسته بندی محتوایی باید مخاطب را در نظر گرفت.

نجفی با بیان اینکه در صنایع خلاق شاخه های متعددی وجود دارد که روابط عمومی ها می‌توانند در آنها فعالیت کنند، افزود: هوشمندسازی، تبدیل داشته های مفید به آرشیو، توجه به فناوری های شبیه سازی، جلوه های ویژه و یکپارچه سازی فرایندها از جمله این موارد است.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد


  رسانه ها، روابط عمومی ادارات نیستند


  اصول ۴۰گانه تریز (TRIZ)


  انواع خلاقیت و نوآوری سازمانی و فناورانه


  شماره جدید مجله بانک ملی ایران با محوریت بانکداری شبکه‌های اجتماعی منتشر شد


  افکار عمومی به‌عنوان فعل جامعه مدرن را چگونه مدیریت کنیم/ دکتر تقی آزاد ارمکی پاسخ می دهد


  مدیر روابط عمومی: اخبار و اطلاعات از اصول مهم افزایش قدرت رقابت هستند


  نمونه هایی از ارتباطات جمعی و برنامه های آن/ حمایت مالی


  انتصاب مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر


  گزارش برگزاری جلسه تخصصی آینده پژوهی روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران