درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 24 مرداد 1397 - 13:30   

پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

  پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود


ادامه ادامه مطلب یک

یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای

  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


ادامه ادامه مطلب دو

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است

  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و تشریفات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اطلاعیه روابط عمومی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان
  شوخی روابط عمومی با دیپلماسی عمومی
  گام جدید ایساکو در راستای افزایش رضایت مشتریان خودرو
  همراهی با دولت دوازدهم در یک سالگی /7/ نقش آفرینی بانک ملّی ایران در بازار مسکن با طرح ویژه مسکن
  کتاب برتر جدید در زمینه روابط عمومی که باید مطالعه شان کرد/ مهارت کسب‌وکار برای ارتباطات استراتژیک
  سه راه برای پخش مقاله های خبری در تلویزیون
  ضعف روابط عمومی ادارات رانت اطلاعاتی ایجاد می کند
  گزارش برگزاری نشست شورای هماهنگی روسای مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی
  سیاست‌های کلان اطلاع‌رسانی برای مبارزه با جنگ روانی و مسائل اقتصادی تصویب شد
  چه بخواهید چه نخواهید گوگل همه جا دنبال شماست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32526صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 18 بهمن 1396 - 10:54
رهبری، توانمندسازی و هدایت منابع انسانی با رویکرد روابط عمومی
دکتر علیرضا آزمندیان بنیانگذار تکنولوژی فکر در ایران - اگر کارگزاران روابط عمومی که کار عمده آنان ارتباط گری است خود را در پارادایم و قالب رهبری قرار دهند بنظر می رسد که این خود یک میان بر باشد برای رسیدن به موفقیت های بزرگ در این حرفۀ خطیر که منحصراً مبادله احساس و اندیشه با انسان هاست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در دنیای امروز مدیریت و هدایت منابع انسانی در جهت خلق هدف ها در سازمان ها، کارخانجات و ارگانها از مهمترین ارکان اداره سازمان ها بشمار می رود.


در بسیاری از سازمان های پیشرو بحث مدیریت منابع انسانی جای خود را به رهبری منابع انسانی داده است و اصولاً ویژگی های رهبری، بمراتب از خصوصیات مدیران، شاخص تر و کارآمد تر دیده شده است.


مهمترین تفاوت بین رهبر و مدیر در این است که مدیر مقامش را صرفاً از طریق یک تفویض حکم بدست آورده است لکن رهبری مقامی است که انسانی در راستای لیاقت های خود بدست آورده است. لذا رهبری یک باور است یک شخصیت است یک عادت است یک نگاه است ویک عشق به خود و عشق به انسان هاست. لذا یک رهبر توانمند لزوماً یک مدیر لایق است لکن یک مدیر ممکن است ویژگی های یک رهبر را نداشته باشد.


در این مقاله ما به بحث پیرامون ویژگی های یک رهبر توانمند الهی می پردازیم و اینکه چگونه می توانیم با قرار گرفتن در این جایگاه با ارتقاء توانمندی های خود به یک رهبر قدرتمند و لایق تبدیل شویم تا بتوانیم نه تنها بعنوان یک انسان موفق به رهبری و زعامت زندگی خود، خانواده خود و سازمان خود بپردازیم بلکه بتوانیم با ارتباطات درست که از ویژگی های یک رهبر مقتدر است، با انسان ها، سازمانها، و مراجع مختلف ارتباط برقرار کرده و از این رهگذر، اندیشه ها را در جهت خلق هدف هایمان بسیج کنیم که این خود از ویژگی های ارتباط گری در صحنه های روابط عمومی است.


سخن را از این جا آغاز می کنیم که چگونه یک رهبر توانمند الهی شویم و چگونه در امر خطیر روابط عمومی موفق شویم. قبل ازهر چیز باید بدانیم که رهبران زاده نمی شوند، بلکه ساخته می شوند. پس حکایت ساخته شدن یک انسان است بکمک آموزش ها و تعلیم و تربیت زیرا که رهبری یک پارادایم(مدل فکری و ذهنی) و یک برچسب باورساز و شخصیت ساز است. رهبری مصداق بارز یک انسان موفق خود ساخته بالیاقت است.


آری رهبران بزرگ، زندگی را از دنیای درون خود آغاز کرده اند. زیرا آنها موفقیت، سعادت، ثروت و معنویت را مقوله های درونی می دانند نه پدیده های بیرونی. لذا تمام توجه یک رهبر بالقوه به خودِ موجود است تا خود را به یک خودِ مطلوب برساند. لذا فرایند رهبری که یک مقوله شخصیت سازی است یک حرکت جوهری و درونی است در جهت یک تحول بنیادی برای تغییر در یک پارادایم ذهنی وفکری و رسیدن به یک انسان متعالی خودساخته دردنیائی از لیاقت ها، جسارتها، شجاعت ها، متانت ها، صبوری ها، عشق ها، انگیزه ها و تلاش ها.


لذا، زندگی رهبران موفق الهی، بازتاب دنیای زیبای درونشان است که بصورت کسب دستاوردها، موفقیت ها و خدمت به انسان ها در دنیای بیرون تجلی پیدا کرده است. و در نهایت می توان گفت که یک رهبر الهی یک خدمتگذار است و انسانی است منشأ اثر در زندگی انسان های دیگر. به بیانی دیگر رهبران الهی انسان های هنرمند و عاشقی هستند که دل ها را حول محور خداوند جمع می کنند زیرا که زیباترین هنرها پیوند دل به دلهاست.


از دیگر ویژگی های رهبران بزرگ الهی این است که آنها به مردم بسیار بها می دهند و مردم را ولینعمت خود می دانند. و لذا سعی می کنند که در زندگی آنها منشأ اثر باشند. آنها خدمت به مردم را عبادت تلقی می کنند. لذا در مفهوم رهبری شکست و ناکامی معنی ندارد. وهر خدمتی که یک رهبر می کند یک موفقیت است. آنها به وظیفه خود عمل می کنند و به حاصل آن کاری ندارند.


رهبران الهی ذهن خود را از هر پیش قضاوتی خالی می کنند و دل خود را معطوف به انسان ها می کنند و برای خلق هدف های الهی و انسانی خود آنچنان در خود ایجاد اشتیاق سوزان می کنند که نه تنها دل تمام اطرافیان خود را با این آتش عشق گرم می کنند بلکه با شعلۀ آن تمام موانع مسیر را می سوزانند واز زندگی خود و اطرافیان شاهکار می سازند.


رهبران الهی مرتب آموزش می بینند و بدینسان خود را می سازند و در عین حال دیگران را آموزش می دهند و بدانسان خود را در فضای جامعه تکثیر می کنند.


رهبران بزرگ همواره از کودکی رؤیاهای بزرگ در سر داشته اند و یکی از این مصادیق رویا ها خدمت به انسان ها و جامعه وبشریت بوده است. رهبران بر این باورند که مهم نیست که چه پیشینه ای داشته اند و از کجا آمده اند بلکه آنها به این می اندیشند که: که می خواهند بشوند و به کجا می خواهند بروند. آنها فقط ازگذشته های خود تجربه کسب می کنند و فقط به آینده می اندیشند.


رهبران همواره از مدل ها و الگوها استفاده می کنند و افراد بزرگ را الگوی زندگی خود قرار می دهند زیرا آنها خوب می دانند که اگر کارهائی که موفق ها کرده اند بکنند آنها هم به همان نتایجی میرسندکه موفق ها رسیدند و این قانون آهنین جهان هستی نام دارد.


آری رهبران بزرگ رؤیاهای بزرگ در سر داشته اند وبینش ونگرش آنها زیباترین افق را در عرصه زندگی برایشان تصویر می کرده است. آنها خلق رویاهای خود را باور کرده بودند زیرا انسان است و باورهایش. و لذا باورهای بزرگ وعالی از مهمترین سرمایه های رهبران جهان است.


رهبران بزرگ با اندیشه های مثبت و بزرگشان کائنات را جذب می کنند. زیرا کائنات به اندیشه های بزرگ انسان ها عکس العمل نشان می دهد. آری انسان است و اندیشه هایش.


رهبران بزرگ جهان، انسان های جذاب و محبوبی هستند و انسان های دیگر، سرمایه های زندگی آنان بوده که بخوبی از این سرمایه ها استفاده می کنند. زیرا که رهبری یعنی بسیج اندیشه ها، باورها، احساس ها، و قلب ها بسوی خلق هدف هاست.


رهبران بزرگ انسان های صبوری هستند و در مقابل تغییر و پذیرش دیگران متانت دارند. رهبران بزرگ آینده را در لحظه حال می بینند و فردای زیبای خود را امروز زندگی می کنند. آنها به عشق فرداهای زیبا وپر حاصلشان، امروز را عالی زندگی می کنند و طعم خوشبختی را که فقط یک احساس زیباست کاملا حس می کنند وخوشبخت و سعادتمند زندگی می کنند.


رهبران بزرگ هدف ها، آرمانها و آرزوهای بزرگ در سر دارند از جمله نجات واحیاء دیگران. آنها نه تنها باورهای عالی دارند بلکه روحیه خوب، شادمانه و امیدوارانه آنها سرمایه آنهاست که به کمک آن همه چیز را با نگرش مثبت قابل خلق می بینند.


از دیگر ویژگی های رهبران بزرگ، احساس تعهد آنهاست. تعهد به خود، تعهد به کار و حرفه خود و تعهد به انسان ها و دیگران. زیرا که تعهد، موتور محرکه حرکت موفقیت آمیز (آفرین) رهبران است که در دنیائی از جدیت وتاثیر گذاری، انسان ها را بسوی خود جذب می کنند. زیرا که آنها بشارت دهنده زندگی بهتر و خلق دنیائی زیبا برای دیگران می باشند.


آنها آنچنان زیرکانه و هوشمندانه به دعوت می پردازند و آنچنان با شخصیت جذاب خود، در دل دیگران نفوذ می کنند که دیگران هم با دل و جان دعوت آنان را لبیک می گویند. آری آنان با عشق، صداقت و مهربانی دیگران را فرا می خوانند و در دنیائی از باور و ایمان به انسان ها اشتیاق می فروشند آنقدر به کار و دعوتشان ایمان دارند که احترام همگان را برمی انگیزند و بهمین دلیل در دعوت خود بسیار موفق هستند.


حال اگر کارگزاران روابط عمومی که کار عمده آنان ارتباط گری است خود را در پارادایم و قالب رهبری قرار دهند بنظر می رسد که این خود یک میان بر باشد برای رسیدن به موفقیت های بزرگ در این حرفۀ خطیر که منحصراً مبادله احساس و اندیشه با انسان هاست. همان انسان هایی که می توان با برقراری یک رابطه زیبا با آنها هدف های متعالی روابط عمومی را تحقق بخشید و به توفیقات بزرگی دست یافت.
 

منبع: آرشیو سومین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی‌ ایران
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله/ دریافت کامل پیام: رویکرد اصلاح شده برای ارزیابی روابط عمومی


  تبلیغات سیاسی در آمریکا


  معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: روابط‌عمومی باید زبان گویای کاربران حرفه‌ای باشد


  گزارش برگزاری گردهمایی مسئولان روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور


  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: نقد منصفانه سازنده است


  سیاست‌های کلان اطلاع‌رسانی برای مبارزه با جنگ روانی و مسائل اقتصادی تصویب شد


  یک انحراف در فهم واقعی سواد رسانه‌ای


  سرپرست روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان منصوب شد


  افزایش اعتماد عمومی و رشد سرمایه‌گذاری در بانک شهر


  سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان: ارتباط سازنده میان روابط عمومی ها و رسانه ها هرمزگان برای اطلاع رسانی ایجاد شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله و ثبت نام پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران