درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:01   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32514صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 14 بهمن 1396 - 08:21
روابط عمومی بحران و بانکداری
تیم هلفورد (Tim Halford)- ترجمه: الهام رحمانی - روابط عمومی نقشی را در اجرای تمامی اصول ایفا می کند، به گونه ای که آن تنها از طریق ارتباطاتی که بانک می تواند پیام خود را به مشتریان و مشتریان اساسی بفهماند که یک سازمان قابل اعتماد برای سپردن پول یا وام گرفتن است، ایفای نقش می کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این سخنرانی شرح مختصری از مسئولیتها و موضوعات گوناگونی است که «استاندارد چارترد» با آن مواجه بود،‌ جائیکه اینجانب به مدت 8 سال رئیس روابط عمومی و عضو کمیتة‌ اجرایی آن از سال 1994 تا سال 2002 بودم. حدود 100 نفر در روابط عمومی برای من کار می کردند که عملکرد آنان در شش ادارة‌ منطقه ای در دبی ، هرنگ کرنگ، سنگاپور ، مومبایی و لندن و اروپا و نیز آفریقا را به من گزارش می دادند.


”استاندارد چارترد“ یکی از قدیمی ترین بانک های بین المللی است. این بانک در سال 1852 تأسیس شد و مراقب علایق بریتانیائیها بود. هنگامیکه بریتانیا، امپراطوری داشت به عنوان نتیجة مستقیم فروپاشی شرکت هند شرقی در سال 1849 ،‌ شکل گرفت.


سالها این بانک بی رونق شد اما در دهة‌ 1990 حیاتی دوباره یافت و اکنون اولین یا دومین بانک خارجی مهم به شمار می رود که خدمات بانکداری مصرف کننده و مشترک را در هند ،‌ امارات، پاکستان ، چین ، سنگاپور ،‌ مالزی ، کره جنوبی ،‌ کنیا ، و زیمباوه ارائه می دهد.


آن فعالیتهایی را در بیش از 50 کشور دارد جائیکه بسیاری از شرکتهای عمدة‌ جهانی را معرفی می‌کند. بنابراین بانک مجبور است تا استاندارد بسیار بالایی از نظارت مشترک را حفظ کند و همه جنبه‌های روابط خود را در سطح نمونه نگه دارد.


بانکداری بر اساس اعتماد است. اعتماد نیز بر اساس شهرت بانک ، میزان شناخت نقاط قوت آن و درک ضوابط و اصول اخلاقی ، تجربة‌شخصی از ارتباط با بانک و ثبت مسیر در چهار چوب عملکرد امور مالی و درجات آینده نگری است.


روابط عمومی نقشی را در اجرای تمامی اصول ایفا می کند، به گونه ای که آن تنها از طریق ارتباطاتی که بانک می تواند پیام خود را به مشتریان و مشتریان اساسی بفهماند که یک سازمان قابل اعتماد برای سپردن پول یا وام گرفتن است، ایفای نقش می کند.


بانکهای بسیاری وجود دارند که برای مشتریان به طور همانند رقابت می کنند، بنابراین تاسیس یک شعبه همانند مشخص برای سازمانی که آن را در رقابت متمایز می کند، ضروری است. امروزه در مرکز تجارت بین المللی این تمایز به اندازة مسئولیت بانکها برای حفظ ارزشها- حقوق بشر، اصول اخلاقی، گزارش و نظارت بر کالاها و خدمات آن فراهم می کند.


در دنیای کنونی انتظار می رود بانک ها به مشتریان خود باید اطمینان دهند که از استاندارد حمایتی یکسانی برخوردارند.


اخیراً یک خرده فروشی زنجیره ای عمده در بریتانیا برای استفاده کارگران در بنگلادش که به سن قانونی نرسیده اند، برای تولید لباس تاسیس شد. آن نه فقط یک خرده فروش بود که مسئولیت داشت، بلکه بانک، آن مشتریان را برای عملکردهای تجاری بهتر کنترل نمی کرد و این امر به شهرت بانک آسیب می رساند.


عامل دیگر این است که چگونه یک بانک مسائلی را که با آن مواجه است، مدیریت کند. بانک‌ها به خاطر ماهیت تجاری خود، تقریباً با تمامی جنبه های زندگی پیشرفته درگیر هستند. آنها اغلب به مسائل و بحرانهایی کشیده می شوند که گاهی اوقات کار خود آنها نیست. اگر آنها می خواهند اعتبار خود را حفظ کنند، باید مسئولانه پاسخگو باشند.


تمامی این نکات به راههای موثر ارتباط با سهامداران گوناگون بانک چه از طریق رسانه ها، اینترنت یا از طریق رابطة رودر روی مدیران، متکی است.


بانکها از دو طریق، از گروههای مشخص، که مصرف کننده خدمات بانکداری، وام ها، کارت های اعتباری و بانکداری مشترک برای شرکتها، مؤسسات و دولتها هستند، حمایت می کنند که در اصطلاح روابط عمومی، آنان نیازمندیهایی، متفاوتی دارند.


خدمات بانکداری مصرف کننده معمولاً برای افراد در یک کشور خاص در نظر گرفته شده اند، این خدمات در محل تنظیم شده و به طور قابل ملاحظه ای متوجه گروه خاصی است. مثلاً، در هونگ کونگ، ”استاندارد چارتزد“ یکی از بزرگترین صادر کنندگان کارت اعتباری است. آن کارتهای خود را برای افراد زیر 40 سال در نظر گرفته‌اند، کسانی که خود مالک دارائیهایی هستند. توسعة تجاری از طریق تبلیغات وسیع شیوة زندگی، پیشرفته ترین خدمات بانکداری آنلاین و تبلیغات دائمی برای نگه داشتن مشریان موجود و جذب مشتریان جدید حمایت می شود.


سطوح بسیار بالای خدمات شخصی اکنون توسط مشریان در هونگ کونگ بسیار بیش از بریتانیا تقاضا می شود و هر گونه عدم دسترسی فوری، نگرانیهایی را در مورد اعتبار و امنیت موجب می شود تا مشتریان بانک خود را تغییر دهند.

 

هونگ کونگ بخش وسیعی از مشتریانی را دارد که بانکها را تغییر داده اند که این میزان سالانه در حدود 30 درصد بوده و یکی از بالاترین میزان در جهان است. این بازتابها در حمایت از روابط عمومی ضرورت دارد تا این بخش از تجارت حمایت شود. این امر برگرفته از ضرورت بازار همیشگی خدمات در مورد ارائه از طریق رسانه ها به منظور حفظ شرح عمومی متمایز است.


در بانکداری مشترک، تمرکز متفاوت است. بسیاری از این روابط بر اساس اعتماد شخصی بین افراد خاص در بانک و مشتری خود توسعه می یابد.


کالاها در امور مالی، تجارت، سرپرستی، واسطه گری، خدمات خزانه داری و نیاز به تبلیغات از طریق تجارت و سایر رسانه ها اهمیت دارند. بانکهای بین المللی ضرورت دارد تا خدماتی را که مشتریان می خواهند و جائیکه آنها بر مبنای آن قرار دارند، فراهم کنند.

 

اکنون بسیاری از بانکهای بین المللی برای مثال، خدمات بانکداری اسلامی و تسهیلات خود را با پیروی از فقه اسلامی ارائه می دهند. از دیدگاه روابط عمومی، تبلیغ شهرت بانک برای تحویل و اعتبار با شرح مختصر رسانه ای و سمینارها، ارائه به عنوان یک مبدع و راهنما در زمینه خود اهمیت دارد. تمامی این عملکرد خوب هنگامیکه بحرانی وجود دارد می تواند سریعاً نا تمام بماند چرا که شهرت بانک را مورد تردید قرار می‌دهد.


در اینجا قولی وجود دارد که در هر جایی و در بریتانیا به کار می رود «پول ریشة هر فسادی است». قطعاً بانکهای امروزی نقشی را در بسیاری از مسائل دارند که آن مشروع کردن پول، حمایت از سازمانهای غیر اخلاقی، تقلب، طمع و رشوه خواری یا ادارة سرمایه های مربوط به مواد مخدر، مافیا یا تروریسم است. هنگامیکه حمله به مرکز تجارت جهانی در نیویورک رخ داد، برخی از تروریست‌ها، حساب های بانکی با استاندارد چارترد داشتند و بلیتهای خود را با کارتهای اعتباری استاندارد چارتر خردیداری کردند.

 

 همانگونه که در هر صندوق استاندارد چارتر توجه دارد. اکنون از شما هنگامی برداشت پول عکس گرفته می شود و تنها بانک از عکسهایی از تروریستها دارد، تصمیم گرفته شد برای روشن شدن هویت عکسها برای مقامات در شرایطی انجام شود که آنها نام بانک را به خاطر لطمه‌ای که می تواند به شهرت ما وارد کند، منتشر نکنیم.


نمونه های بسیاری ازموارد عمده ای که با صنعت بانکداری مواجه می شود، وجود دارد. ماه گذشته، زانگ اینزائو (Zhang Enzhao) رئیس اسبق بانک ساختاری چین یکی از 4 بانک برتر چین که بیش از یک میلیون نفر کارمند دارد، به خاطر رشوه دادن و دادن پول و دارایی به جای کمک به مردم و گرفتن بهره به مدت 15 سال به زندان افتاد.


این امر رشته ای از موارد اختلاس و وامهای کلاهبرداری بسیاری از بانکهای چین را در هم شکست و به شهرت سیستم بانکداری چین لطمه وارد کرد.


درست قبل از اینکه من به بانک قدیمی استاندارد چارترد ملحق شوم با مشارکت در یک واسطة سهام هندی هارشاد مهاتا (Harshad Mehta) درگیر یک تلة وصل به تجارت غیر معمول شد. آن برای بانک 343 میلیون یورو هزینه داشت و در سال 2004 بانک هنوز تیمی در هندوستان داشت که سعی می کرد تا مشکل را رفع کند. بحران ها به طور ویژه در بانکداری می تواند سالها بطول انجامد.


چالش گروه روابط عمومی، داشتن اعتماد و اطمینان به مدیریت است. بنابراین مدیر روابط عمومی کاملاً به برنامه ریزی بانک و هر مسئله ای که با آن مواجه و واقف است. وی نیاز دارد تا به مدیر ارشد نزدیک باشد و اگر ممکن باشد جایگاهی در جمع مدیریت داشته باشد.

 

 این به معنی آن است که آن فرد، مسئول نیازهای روابط عمومی است تا خود را با قابلیت همانند برای آنهایی که سایر سازمانهای عمده را اداره می کنند، خطر، منابع انسانی و امور مالی را نشان دهد. گاهی اوقات در شرکتهای بریتانیایی، روابط عمومی به عنوان دامنة دید در رأس در نظر گرفته می‌شود که به تصحیح این امر کمک خواهد کرد.

 

برای کسب منابع مالی، انجام دادن صحیح امور روابط عمومی در زمینه های خاص تخصصی خود، روابط رسانه ای، روابط کنترل کننده و دولتی، روابط سرمایه گذار، ارتباطات داخلی، مسئولیت مشترک اجتماعی و روابط اجتماعی، چاپ و تبلیغات و ارتباطات داخلی، مسئولیت مشترک اجتماعی و روابط اجتماعی، چاپ و تبلیغات و ارتباطات اینترنتی ضروری است و تمام کسانی که با آنها کار می کنند، همگی باید حرفه ای باشند. این افراد مجرب ضرورت دارد تا با سیستمهای مناسبی برای مدیریت سازمان و آنچه آن انجام می دهد، حمایت شوند.


یک برتری عمدة کسب و حفظ، شرح حال برتر در میان بانک این است که مدیریت درک بهتری از روابط عمومی و مزیتهای آن داشته باشد.


توسعة خطی مشی روابط عمومی در ”استاندارد چارترد“ که خط مشی سه ساله دارد، ابزار مفیدی برای ایجاد تغییر محسوب می شود.


در سال 2000 ، برای اولین بار من قادر بودم تا هیأت مدیره ای را برای ارائه یک خط مشی پیدا کنم تا در مورد هر امور مالی که با هر مشتری در ارتباطات، شرکت یا دولت که می تواند به شهرت بانک لطمه وارد کند، اطمینان دهم و روابط عمومی مورد نیاز قبل از اینکه داد و ستدی صورت گیرد، پایان می یافت. نمونه های قبلی این خط مشی کاری شامل :


الف) بررس مدت وام به شرکتی که موجب غارت چوب جنگلی مناطق استوایی شد، تا اطمینان دهد جنگلها به خوبی اداره می شوند.


ب) بررسی وام دولت آنگولا (Angolan) به طور ظاهری برای توسعة نفت و بنابراین اطمینان از اینکه وجوهی که بانک در اختیار آنها گذاشته است، برای خرید اسلحه برای جنگ نظامی نیست.


علاوه بر این، تشخیص اینکه روابط عمومی، نقش مدیریتی دارد که ارزیابی بهتری از نیازهای سهامداران عمده برای سود بردن را ممکن خواهد ساخت. اینها شامل هیأت مدیره، یا مالکان بانک، تنظیم کنندگان، دولتها به ویژه آنهایی که خارج از قلمرو کشور هستند. با همة سهامداران یا مشتریانی که در جوامعی زندگی می کنند که بانک فعالیت دارد یا کارمندان، ضرورت دارد تا به طور متفاوتی رفتار شود.


به هر حال لازم است انسجامی وجود داشته باشد. روش شرکت برای ارتباطاتی که به ابزارها و کانالهای ارتباطاتی وابسته برای هر مخاطبی به کار می رود. محدودة نامه های قانونمند، سخنرانیها توسط افراد ارشد و خط مشی های اینترنت و اینترانت برای پروژه هایی که برای شرح دادن در نظر گرفته شده اند که بانک راهنما در حوزة خود و مسئول شهروندان است.


مشتریان و همة مردم نیاز دارند تا به اطلاعات به موقع و اصولی دسترسی داشته باشند تا درک روشنی از خط مشی ها ارائه شود تا قابل اعتماد در نظر گرفته شود. در اینجا همچنین، تحقیق قانونمند برای پذیرش و دریافت یک دید هدفمند برای اینکه چگونه بانک مشاهده می شود و چگونه با رقبای خود هماهنگ می شود، ضرورت دارد.


سه گروه سهامدار وجود دارد: دولتها و تنظم کنندگان، کارمندان و رسانه ها که نیاز به یادآوری ویژه دارند.بانکها بر اساس یک سیستم با مجوز کار می کنند. در هر تحلیلی، بزرگترین خطری که بانک با آن مواجه است اختلاس یا کاهش یک مشتری مهم نیست، بلکه پایان مجوز برای عملکرد توسط یک تنظیم کننده بانکداری دولتی است. بنابراین، حفظ روابط مناسب با دولتها و تنظم کنندگان ضروری است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد