درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 دی 1397 - 06:10   

"موسسه اعتباری کوثر" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "موسسه اعتباری کوثر" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب یک

گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶

  گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

"سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  با حضور استاندار مازندران؛ اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان شناخته شدند
  مدیرعامل بانک رفاه/ وجود روابط عمومی قدرتمند و فعال، زمینه ساز ایجاد توسعه سازمانی و مدیریت افکار عمومی است
  شش سفیر فرهنگی بانک صادرات ایران جوایز خود را دریافت کردند
  اطلاع رسانی در گیلان ناتوان، سنتی و دست به عصاست!
  مرگ خبرنگار غنایی که درباره فساد در فوتبال تحقیق می کرد
  قطع همکاری دانشگاه اکسفورد با هواوی
  سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: تدوین برنامه های نوین ارتباطی لازمه روابط عمومی راهبردی است
  آغاز به کار غرفه بانک ملی ایران در شهر مشاغل کودکان
  پرداخت 42 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری توسط بانک ملی ایران
  کارمند بانک باید مشاور مالی مشتری باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32467صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومییکشنبه، 8 بهمن 1396 - 13:14
راهکارهای ساده برای شناسایی دروغگو
تحقیقات جدید نشان می دهد برای فهمیدن دروغ گفتن طرف مقابل بهتر است به جای دقت در سخنان فرد به حرکات فیزیولوژیکی بدن و حالات چهره او توجه شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تحقیقات جدید نشان می دهد برای فهمیدن دروغ گفتن طرف مقابل بهتر است به جای دقت در سخنان فرد به حرکات فیزیولوژیکی بدن و حالات چهره او توجه شود.

دکتر الن هاندریکسن (Ellen Hendriksen) روانشناس بالینی از مرکز بیماری های اضطراب و اختلالات مرتبط از دانشگاه بوستون ایالت ماساچوست ایالات متحده آمریکا، در جدیدترین بررسی های خود، راه هایی را برای مواجه با افراد دروغگو نشان می دهد.

در تحقیقات جدید راه های متفاوتی ارائه شده است که تا حدودی دروغ گفتن طرف مقابل را فاش می کند. راه نخست نشانه های فیزیولوژیکی بدن هستند. خیره نگاه کردن یا دزدیدن نگاه یکی دیگر از نشانه های دروغگویی محسوب می شود. از دیگر نشانه های دروغگویی حرکات ناسازگار است که به طور معمول در حرکات بدن و حالات چهره فرد دروغگو دیده می شود.

به اعتقاد دکتر پل اکمن (Paul Ekman) محقق و روانشناس برجسته آمریکایی، دروغ گویی به دو صورت دیده می شود. یکی دروغ های کم خطر که تقریبا همه ما درگیر آن هستیم. همانند این که گفته می شود : «من هرگز پیام شما را دریافت نکردم» و دیگری که درست در مقابل نوع اول قرار می گیرد، دروغ های پر خطر هستند که خوشبختانه کمتر رایج هستند. مثال برای این نوع دروغ، جملاتی از قبیل «من هیچ رابطه ای با این شخص نداشتم» است.

در هر صورت، مساله مهم این است که آیا می توان در مواجه با افراد دروغگو، حقیقت را مدیریت کرد؟ تحقیقات می گویند که احتمالا داستان به این سادگی نیست. ما در شناسایی و ردیابی دروغ ها تقریبا ناتوان هستیم. حتی تکنولوژی و فن آوری های جدید نیز نمی توانند به ما کمکی کنند و شانس کار ما را بهبود ببخشند.

در سال 2009 میلادی تحقیقاتی انجام شد که در مجله علوم قانونی (Forensic Sciences) به چاپ رسیده و در ان توضیح داده شد که توسط تکنیکی با عنوان تکنیک تجزیه و تحلیل استرس صدا می توان تا حدودی به حقیقت یا دروغ گفتن فرد مورد نظر پی برد.

تحقیقاتی نیز در این رابطه در سال 2014 میلادی انجام شد که نشان می دهد، افراد هوشمند به راحتی توسط دروغگوها فریب می خورند البته این مساله بدان معنا نیست که ما نمی توانیم شانس خود را بهبود ببخشیم و بتوانیم جلوی این مساله را بگیریم. اما هیچ روش خاصی برای تشخیص این فریب وجود ندارد.

در تحقیقات جدید راه های متفاوتی ارائه شده است که تا حدودی دروغ گفتن طرف مقابل را فاش می کند. راه نخست نشانه های فیزیولوژیکی بدن هستند. خیره نگاه کردن یا دزدیدن نگاه یکی دیگر از نشانه های دروغگویی محسوب می شود. از دیگر نشانه های دروغگویی حرکات ناسازگار است که به طور معمول در حرکات بدن و حالات چهره فرد دروغگو دیده می شود.

میکرواکسپرین ها (Microexpressions) بیان مختصر و غیرمستقیم صورت هستند که برای نشان دادن حالات چهره به دو بخش تقسیم شده و باعث پنهان شدن عواطف و احساسات فرد می شوند. لازم است بدانید که سرکوب احساسات لزوما به معنی دروغ گفتن نیست. شما ممکن است اضطراب خود را پنهان کرده و یا در یک موقعیت ناگوار و ناخوشایند، شوک خود را مهار کنید. این موارد حاکی از دروغ نیستند.

در یک دروغ واقعی، ممکن است شما تغییرات حالات چهره فرد دروغگو را مشاهده کنید. این حالات می توانند یک لبخند یا یک بیقراری باشند که به واسطه آن بتوان دروغ فرد را پیش بینی کرد. خیره نگاه کردن یا دزدیدن نگاه یکی دیگر از نشانه های دروغگویی محسوب می شود. بیشتر دروغگوها می دانند که دروغ گفتن اشتباه است، بنابراین در لحظه ای که دروغ می گویند، تلاش می کنند تا ارتباط چشمی خود را با طرف مقابل کاهش دهند. علاوه بر این، دروغ گفتن عموما انرژی های شناختی و عاطفی زیادی را در بر می گیرد که ممکن است در فرد یک بهم ریختگی احساسی ایجاد کند بنابراین در این زمان فرد سعی می کند تا به دور دست بنگرد. از دیگر نشانه های دروغگویی حرکات ناسازگار است که به طور معمول در حرکات بدن و حالات چهره فرد دروغگو دیده نمی شود. می توان گفت کلمات دروغ می گویند اما بدن حقیقت را نشان می دهد. بنابراین توصیه می شود در مواجه با افراد دروغگو بیشتر به حرکات وی توجه شود تا سخنان او.

ترجمه: فاطمه کردی
منبع: - سیناپرسscientificamerican

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  رئیس روابط عمومی کیوکوشین کاراته کشور منصوب شد


  مشترکان نتفلیکس از ۱۳۹ میلیون نفر گذشت


  گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶


  ترکیه یک خبرنگار هلندی را اخراج کرد


  اولین دوره آموزشی طرح ملی «هر مسجد یک خبرنگار» در گرگان برگزار شد


  نت‌فلیکس


  معیارهای تصمیم‌گیری مجازی باید تغییر کند/ تقلب در رده‌بندی‌ها و ستاره‌های اینترنتی


  تحولات روزمره را چگونه انعکاس دهیم؟


  سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: تدوین برنامه های نوین ارتباطی لازمه روابط عمومی راهبردی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز