درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:53   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32449صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 7 بهمن 1396 - 20:54
لزوم بازنگری در ساختار تشکیلاتی روابط عمومی
دکتر قربانعلی تنگ شیر عضو هیت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی و مدرس دانشگاه - روابط عمومی از جایگاه ویژه ای در سازمان اداری برخوردار است از این رو مدیران سازمان ها هم بیش از بیش توجیه شوند تا در گزینش کارکنان این بخش علاوه بر تخصص و تجربه مناسب به خصوصیات شخصیتی آنان نیز توجه کرد که بتوانند با بهره مندی از صفات مطلوب خود وظایف خود را شفاف تر و موثرتر نشان دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه روابط عمومی در سطح جهانی به یک پدیده مهم و اثر گذار در عرصه ارتباطات جمعی تبدیل شده است و دارای رویکرد ارتباطی مشارکتی و تعاملی با مخاطبان بوده و به یک واحد تحلیل‌گر و اتاق فکری مبدل شده است؛ واحدهایی که به دنبال راه های نوین ارتباط با مخاطبان سازمان و تعامل حداکثری و دافعه حداقلی می باشند.

 

 واحدی که با جلب مشارکت هم اندیشی، اقناع سازی و همراه کردن مخاطبان با سازمان موجبات پیشرفت و توسعه متوازن سازمانی را به ارمغان می آورند. توسعه ای که در آن در یک تعامل دو سویه سازمان با مخاطبان یک موقعیت برد برد حاصل آن می باشد.

 

در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی واحدهای روابط عمومی در وزارتخانه و سازمان های دولتی و غیر دولتی نبود یک ساختار تشکیلاتی ، منسجم ، استاندار و یکسان و کار آمد می باشد که این باعث بروز مشکلاتی مثل تعیین جایگاه مناسب ، کارکرد ها و ماموریت ها در روابط عمومی ها شده است.

 

در حالیکه روابط عمومی می تواند یکی از واحدهای تاثیر گذار در توسعه و پیشرفت یک سازمان باشد که باعث کارآیی و پذیرش و لزوم آن میگردد در شرایط کنونی نگاه به روابط عمومی یک نگاه سنتی و با رویکرد مراسم گرایی و تبلیغاتی و تشریفاتی است حتی در بعضی از موارد در حد یک واحد تدارکاتچی وامور خدماتی در سازمانها تنزل می یابد.

 

در دنیا ارتباطات یکی از معیارهای یک سازمان موفق را در نحوه عملکرد ارتباطی و روابط عمومی آن تعریف و تبیین کرده اند. نداشتن جایگاه مناسب سازمانی، کمبود نیروی انسانی متخصص و مجرب، استاندارد نبودن و یکسان و کارآمد نبودن تشکیلاتی آنها تا کنون ضربات جدی و محکمی به فعالیت های روابط عمومی ها وارد کرده است که با اصلاح زیر ساخت ها و بسترهای لازم برای ارتقاء و توسعه روابط عمومی ها بتوان باعث داشتن جایگاه سازمانی مناسب و نیروی انسانی متخصص به اندازه کافی بشونند زمان زیادی لازم است.

بحث دیگر استفاده ابزاری از عنوان روابط عمومی در سازمان ها وموسسات با عناوین مانند روابط عمومی واطلاعات ، روابط عمومی و امور بین الملل ، روابط عمومی و حوزه ریاست، روابط عمومی و انتشارات روابط عمومی و امور فرهنگی و... است.

 

قرار نداشتن برخی از واحدهای روابط عمومی زیر نظرمستقیم عالی ترین مقام سازمان و نبود تناسب بین وظایف ، نمودار سازمانی و نیروی انسانی از دیگر مشکلات بیان شده است.

 

نمودار تشکیلاتی عناوین پست ها وشرح وظایف روابط عمومی ها باید توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعیین تصویب و ابلاغ شود. زیرا کارکنان روابط عمومی در هر سازمانی به عنوان بخشی که بیشترین ارتباط را با مردم و سایر نهادها و سازمان را دارد لازم است از نیروی انسانی برگزیده و مجربی تشکیل شده باشد تا ضمن رعایت شان آن سازمان بهترین تاثیر را روی مخاطبان خود نیز بگذارد.

 

 از این رو کارکنان این بخش علاوه بر برخورداری از تخصص و تجربه کافی باید از توانایی های شخصیت برتری نیز بهره مند باشند و آنها را مستمراً در خود تقویت کنند. شخصیت ضرورت نخستین و خود پنداری و مثبت بودن ضرورت ثانویه در روابط عمومی است به هر حال داشتن ساختار تشکیلاتی مناسب و یکسان نیروی انسانی متخصص از نیازهای واقعی روابط عمومی ایران است که باید دولت به سرعت به این مهم بپردازد.

 

چون روابط عمومی از جایگاه ویژه ای در سازمان اداری برخوردار است از این رو مدیران سازمان ها هم بیش از بیش توجیه شوند تا در گزینش کارکنان این بخش علاوه بر تخصص و تجربه مناسب به خصوصیات شخصیتی آنان نیز توجه کرد که بتوانند با بهره مندی از صفات مطلوب خود وظایف خود را شفاف تر و موثرتر نشان دهند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد