درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 اسفند 1396 - 06:23   

سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

پنج باور غلط در مورد تنهایی

  پنج باور غلط در مورد تنهایی


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین فرستنده عادی تلویزیونی

  نخستین فرستنده عادی تلویزیونی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند

  مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل ایلنا: روابط عمومی‌ها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند
  ضرورت اقدامات تبلیغی و اطلاع رسانی برای کاهش آلودگی هوا
  افتتاح 1274 صندوق اجاره ای در سه شعبه بانک ملی ایران در آذربایجان غربی
  سرپرست روابط عمومی استانداری یزد منصوب شد
  حرکت پیش رونده بانک ملی ایران، اعتبار و حسن شهرت این بانک را رقم زده است
  اطلاعیه مهم بانک ملی ایران در خصوص افزایش سطح امنیت "ملی کارت ها"
  فیلسوف مبتکر تاریخنگاری ژورنالیستی
  فلسفه پاپیولیسم با قیام کاوه آهنگر و از ایران پدیدآمد
  تغییر دنیای آموزش رسانه ای
  زادروز «رادار»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32387صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 1 بهمن 1396 - 00:59
کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند
مسئولان فیس بوک درصدد جلوگیری از گسترش خبرهای جعلی از طریق شبکه‌های اجتماعی‌اند. به گفته مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک داوری کاربران از این پس "عینی‌ترین" راه برای تشخیص درستی یا نادرستی منبع خبر خواهد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسئولان فیس بوک درصدد جلوگیری از گسترش خبرهای جعلی از طریق شبکه‌های اجتماعی‌اند. به گفته مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک داوری کاربران از این پس "عینی‌ترین" راه برای تشخیص درستی یا نادرستی منبع خبر خواهد بود.

فیسبوک برای مقابله با گسترش اطلاعات اشتباه درصدد کمک ‌گرفتن از کاربران است. از این پس کابران باید درباره درستی یا نادرستی منبع خبرها داوری کنند.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک در این باره گفت: «ما از طریق می‌خواهیم اولویت را از این پس به خبرهایی دهیم که مورد اطمینان و آگاهی‌دهنده هستند و در نزدیکی محل رویداد تهیه شده‌اند.»

این اقدام واکنش به انتقادهایی است که شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، گوگل و توییتر را متهم می‌کنند که جلوی گسترش خبرهای جعلی و نادرست را نمی‌گیرند.

به گفته زاکربرگ "امروزه عطش برای رویدادهای هیجان‌انگیز، اطلاعات نادرست و قطبی کردن جهان بسیار گسترده است."

مکانیزم ارزش‌گذاری منبع خبری
شبکه‌های اجتماعی می‌توانند سریع‌تر از گذشته اطلاع‌رسانی کنند و مردم را در جریان رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار دهند. به نظر بنیانگذار فیسبوک به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی موظف‌اند که به‌طور هدفمند با این مشکل مقابله کنند و مانع گسترش خبرها و اطلاعات نادرست شوند.

زاکربرگ تصریح کرد که با ایجاد معیاری برای اندازه‌گیری "موثق بودن منبع خبر" کاربران می‌توانند از هفته آینده نظر و تصمیم خود را اعلام کنند.

به گفته زاکربرگ این اقدام این هدف را دنبال می‌کند تا "گزارش‌ها و خبرها از کیفیت بالایی" برخودار شوند.

از این پس شبکه‌های اجتماعی برای ارزش‌گذاری منابع خبری به داوری کاربران متکی هستند. به نظر زاکربرگ این راه"عینی‌ترین" امکان برای ارزیابی صحت خبرهاست.

در زمان کارزار انتخاباتی در آمریکا در سال ۲۰۱۶ فیسبوک به دلیل گسترش خبرهای نادرست و جعلی شدیداً مورد انتقاد قرار گرفت. تصمیم مسئولان فیسبوک برای جلوگیری از تکرار این اشتباه است.

فیسبوک در وهله نخست با همکاری بنگاه‌های رسانه‌ای می‌خواهد که خبرهای نادرست، جعلی و ناروشن از طریق علامتی به عنوان "هشدار" مشخص شوند و سپس کاربران درباره صحت خبر داوری کنند. مسئولان فیسبوک تصریح کردند که درباره صحت یا سقم خبرها نمی‌خواهند خودشان تصمیم بگیرند و به همین دلیل این کار را بر عهده کاربران گذاشته‌اند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نخستین فرستنده عادی تلویزیونی


  زادروز «رادار»


  فیلسوف مبتکر تاریخنگاری ژورنالیستی


  فراخوان چهارمین دوره اعطای نشان عالی روابط عمومی


  کارگاههای آموزشی آشنایی با فنون اثربخش در ارایه و سخنرانی برگزار می شود


  خصوصیات مدیر روابط عمومی


  شکست مون در همراه کردن افکار عمومی کره‌جنوبی با "المپیک صلح"


  ارتباطات الکترونیکی و روابط بین المللی


  تهیه پنج طرح مطالعاتی در حوزه مدیریت بحران شهری


  «مدیریت» در روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: کتاب «باور کن که، روابط عمومی مرده است» منتشر شد