درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 25 مهر 1397 - 08:05   

سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

  سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

پال الن از بنیانگذاران مایکروسافت درگذشت

  پال الن از بنیانگذاران مایکروسافت درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

خط مشی مدیریت انرژی بانک ملّی ایران ابلاغ شد

  خط مشی مدیریت انرژی بانک ملّی ایران ابلاغ شد


ادامه ادامه مطلب سه

از گسترش اخبار جعلی تا از بین رفتن اعتماد عمومی/ چالش‌های جهانی مرتبط با هوش مصنوعی

  از گسترش اخبار جعلی تا از بین رفتن اعتماد عمومی/ چالش‌های جهانی مرتبط با هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سازمان خلاق
  اردوغان: وسایل کنسولگری عربستان در استانبول از نو رنگ شده است
  پس از هلند و انگلیس، کانادا روسیه را به انجام حمله سایبری متهم کرد
  روابط عمومی فرمانداری بافق رتبه سوم گرامیداشت هفته دولت را کسب کرد
  رئیس گوگل برای اولین بار درباره موتور جستجوی سانسور کننده صحبت کرد
  معاونت حقوقی ریاست جمهوری مسابقه مقاله نویسی برگزار می کند
  گزارش برگزاری جلسه تخصصی آینده پژوهی روابط عمومی
  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد
  خط مشی مدیریت انرژی بانک ملّی ایران ابلاغ شد
  پال الن از بنیانگذاران مایکروسافت درگذشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32387صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 1 بهمن 1396 - 00:59
کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند
مسئولان فیس بوک درصدد جلوگیری از گسترش خبرهای جعلی از طریق شبکه‌های اجتماعی‌اند. به گفته مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک داوری کاربران از این پس "عینی‌ترین" راه برای تشخیص درستی یا نادرستی منبع خبر خواهد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسئولان فیس بوک درصدد جلوگیری از گسترش خبرهای جعلی از طریق شبکه‌های اجتماعی‌اند. به گفته مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک داوری کاربران از این پس "عینی‌ترین" راه برای تشخیص درستی یا نادرستی منبع خبر خواهد بود.

فیسبوک برای مقابله با گسترش اطلاعات اشتباه درصدد کمک ‌گرفتن از کاربران است. از این پس کابران باید درباره درستی یا نادرستی منبع خبرها داوری کنند.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک در این باره گفت: «ما از طریق می‌خواهیم اولویت را از این پس به خبرهایی دهیم که مورد اطمینان و آگاهی‌دهنده هستند و در نزدیکی محل رویداد تهیه شده‌اند.»

این اقدام واکنش به انتقادهایی است که شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، گوگل و توییتر را متهم می‌کنند که جلوی گسترش خبرهای جعلی و نادرست را نمی‌گیرند.

به گفته زاکربرگ "امروزه عطش برای رویدادهای هیجان‌انگیز، اطلاعات نادرست و قطبی کردن جهان بسیار گسترده است."

مکانیزم ارزش‌گذاری منبع خبری
شبکه‌های اجتماعی می‌توانند سریع‌تر از گذشته اطلاع‌رسانی کنند و مردم را در جریان رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار دهند. به نظر بنیانگذار فیسبوک به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی موظف‌اند که به‌طور هدفمند با این مشکل مقابله کنند و مانع گسترش خبرها و اطلاعات نادرست شوند.

زاکربرگ تصریح کرد که با ایجاد معیاری برای اندازه‌گیری "موثق بودن منبع خبر" کاربران می‌توانند از هفته آینده نظر و تصمیم خود را اعلام کنند.

به گفته زاکربرگ این اقدام این هدف را دنبال می‌کند تا "گزارش‌ها و خبرها از کیفیت بالایی" برخودار شوند.

از این پس شبکه‌های اجتماعی برای ارزش‌گذاری منابع خبری به داوری کاربران متکی هستند. به نظر زاکربرگ این راه"عینی‌ترین" امکان برای ارزیابی صحت خبرهاست.

در زمان کارزار انتخاباتی در آمریکا در سال ۲۰۱۶ فیسبوک به دلیل گسترش خبرهای نادرست و جعلی شدیداً مورد انتقاد قرار گرفت. تصمیم مسئولان فیسبوک برای جلوگیری از تکرار این اشتباه است.

فیسبوک در وهله نخست با همکاری بنگاه‌های رسانه‌ای می‌خواهد که خبرهای نادرست، جعلی و ناروشن از طریق علامتی به عنوان "هشدار" مشخص شوند و سپس کاربران درباره صحت خبر داوری کنند. مسئولان فیسبوک تصریح کردند که درباره صحت یا سقم خبرها نمی‌خواهند خودشان تصمیم بگیرند و به همین دلیل این کار را بر عهده کاربران گذاشته‌اند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد


  رسانه ها، روابط عمومی ادارات نیستند


  اصول ۴۰گانه تریز (TRIZ)


  انواع خلاقیت و نوآوری سازمانی و فناورانه


  شماره جدید مجله بانک ملی ایران با محوریت بانکداری شبکه‌های اجتماعی منتشر شد


  افکار عمومی به‌عنوان فعل جامعه مدرن را چگونه مدیریت کنیم/ دکتر تقی آزاد ارمکی پاسخ می دهد


  مدیر روابط عمومی: اخبار و اطلاعات از اصول مهم افزایش قدرت رقابت هستند


  نمونه هایی از ارتباطات جمعی و برنامه های آن/ حمایت مالی


  انتصاب مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر


  گزارش برگزاری جلسه تخصصی آینده پژوهی روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سخنرانان پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران