درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 2 بهمن 1397 - 03:15   

حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی

  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب یک

در راستای تحقق روابط عمومی دیجیتال منتشر شد؛ نشریه الکترونیکی بانک ایران زمین

  در راستای تحقق روابط عمومی دیجیتال منتشر شد؛ نشریه الکترونیکی بانک ایران زمین


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید

  شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آکسفام: در سال ۲۰۱۸ ابرثروتمندان جهان ثروتمندتر و فقرا فقیرتر شدند
  پیام رسان واتس اپ، ارسال فله ای پیام را محدود کرد
  رونمایی از اولین کامپیوتر کوانتومی تجاری آی بی ام
  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی
  آی‌بی‌ام
  شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان های تهران فعال تر خواهد شد
  اعضای هیات رئیسه شورای روابط عمومی شهرستان ری انتخاب شدند
  مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان: روابط عمومی مرجع ارتباط مردم و دستگاه های اجرایی است
  قدردانی مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی از مدیر حراست بیمه دانا
  در بخش پوستری همایش؛ مقاله بیمه دانا، برگزیده همایش مدیریت ریسک و بیمه شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 32387صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 1 بهمن 1396 - 00:59
کاربران فیسبوک به‌زودی درباره صحت منابع خبری داوری می‌کنند
مسئولان فیس بوک درصدد جلوگیری از گسترش خبرهای جعلی از طریق شبکه‌های اجتماعی‌اند. به گفته مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک داوری کاربران از این پس "عینی‌ترین" راه برای تشخیص درستی یا نادرستی منبع خبر خواهد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسئولان فیس بوک درصدد جلوگیری از گسترش خبرهای جعلی از طریق شبکه‌های اجتماعی‌اند. به گفته مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک داوری کاربران از این پس "عینی‌ترین" راه برای تشخیص درستی یا نادرستی منبع خبر خواهد بود.

فیسبوک برای مقابله با گسترش اطلاعات اشتباه درصدد کمک ‌گرفتن از کاربران است. از این پس کابران باید درباره درستی یا نادرستی منبع خبرها داوری کنند.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک در این باره گفت: «ما از طریق می‌خواهیم اولویت را از این پس به خبرهایی دهیم که مورد اطمینان و آگاهی‌دهنده هستند و در نزدیکی محل رویداد تهیه شده‌اند.»

این اقدام واکنش به انتقادهایی است که شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، گوگل و توییتر را متهم می‌کنند که جلوی گسترش خبرهای جعلی و نادرست را نمی‌گیرند.

به گفته زاکربرگ "امروزه عطش برای رویدادهای هیجان‌انگیز، اطلاعات نادرست و قطبی کردن جهان بسیار گسترده است."

مکانیزم ارزش‌گذاری منبع خبری
شبکه‌های اجتماعی می‌توانند سریع‌تر از گذشته اطلاع‌رسانی کنند و مردم را در جریان رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار دهند. به نظر بنیانگذار فیسبوک به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی موظف‌اند که به‌طور هدفمند با این مشکل مقابله کنند و مانع گسترش خبرها و اطلاعات نادرست شوند.

زاکربرگ تصریح کرد که با ایجاد معیاری برای اندازه‌گیری "موثق بودن منبع خبر" کاربران می‌توانند از هفته آینده نظر و تصمیم خود را اعلام کنند.

به گفته زاکربرگ این اقدام این هدف را دنبال می‌کند تا "گزارش‌ها و خبرها از کیفیت بالایی" برخودار شوند.

از این پس شبکه‌های اجتماعی برای ارزش‌گذاری منابع خبری به داوری کاربران متکی هستند. به نظر زاکربرگ این راه"عینی‌ترین" امکان برای ارزیابی صحت خبرهاست.

در زمان کارزار انتخاباتی در آمریکا در سال ۲۰۱۶ فیسبوک به دلیل گسترش خبرهای نادرست و جعلی شدیداً مورد انتقاد قرار گرفت. تصمیم مسئولان فیسبوک برای جلوگیری از تکرار این اشتباه است.

فیسبوک در وهله نخست با همکاری بنگاه‌های رسانه‌ای می‌خواهد که خبرهای نادرست، جعلی و ناروشن از طریق علامتی به عنوان "هشدار" مشخص شوند و سپس کاربران درباره صحت خبر داوری کنند. مسئولان فیسبوک تصریح کردند که درباره صحت یا سقم خبرها نمی‌خواهند خودشان تصمیم بگیرند و به همین دلیل این کار را بر عهده کاربران گذاشته‌اند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 تا از بهترین و بدترین عمل‌های روابط عمومی در سال 2018


  آنچه از قوانین اخلاقی روابط عمومی باید بدانیم


  نگاه به روابط عمومی تغییر کرد/ نگاهی گذرا به سیر تطور روابط عمومی در ایران


  روابط عمومی جهاد دانشگاهی کردستان منصوب شد


  رشد سه برابری قیمت کاغذ: روزنامه‌ های ایران تعطیل می‌شوند


  جایگاه روابط عمومی ادارات شهرستانی استان تهران تثبیت خواهد شد


  روابط عمومی ها به محیط شخصی برای مدیران تبدیل نشوند


  مقاله/ چالش های سازمان های رادیو و تلویزیون داخلی و بین المللی


  6 درس مثبت روابط عمومی که می توان از طریق دوستیابی آنلاین آموخت


  روز بسیار غم‌انگیز روزنامه‌نگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز