شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: یکی از آسیبهای جدی روابط عمومیها توجیه عملکرد دستگاه مرتبط به خود است و نباید هیچگاه رضایت و اعتماد مردم را با هیچچیز دیگری معاوضه کرده و باید اصل عملکرد خود را بر مبنای اخلاقگرایی و صداقت بنا کنند.
به گزارش شارا به نقل از تسنیم، محمد حیدری پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی نوانگار در شورای روابط عمومی های استان قم که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: باید با همکاری برنامهریزیشده جهاد دانشگاهی و دانشگاه قم نشاط و شادابی را به روابط عمومیها برگردانده تا فعالیت روابط عمومیها گسترش پیدا کند.
وی با تبیین اهمیت روابط عمومی در سیره پیامبر اکرم(ص) افزود: جایگاه و اهمیت روابط عمومی از صدر اسلام موردتوجه پیامبر اکرم(ص) بوده و بااینکه شکل نوین آن تازه در دنیا موردتوجه قرارگرفته اما در دین اسلام سابقهای طولانی دارد و نمونههای زیادی در قرآن کریم در توصیه به پیامبر اکرم(ص) در مدارا با خلق و خوشخلقی میتوانیم پیدا کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم عهدنامه اخوت را نمونهای از فعالیتهای اجتماعی در چهارچوب روابط عمومی عنوان کرد و گفت: نامهنگارهای پیامبر اکرم(ص) به سران دولتهای بزرگ با تمدنهای چند هزارساله، برپایی نماز جماعت و قرار دادن مساجد بهعنوان مرکز تجمع مردم نمونههایی از فعالیتهای پیامبر اکرم(ص) در این حوزه است.
وی با تأیید صلاحیت اساتید دوره روابط عمومی خاطرنشان کرد: اساتید مجربی برای این دوره آموزشی انتخابشدهاند و امیدواریم شاهد بازدهی خوبی بوده تا بتوانیم این دورهها را گسترش داده و سلسله دروس را افزایش دهیم.
وی یکی از وظایف مهم روابط عمومیها را دسترسی به علم روز دانست و اظهار داشت: یکی از آسیبهای جدی روابط عمومیها توجیه عملکرد دستگاه مرتبط به خود است و نباید هیچگاه رضایت و اعتماد مردم را با هیچچیز دیگری معاوضه کرده و باید اصل عملکرد خود را بر مبنای اخلاقگرایی و صداقت بنا کنند.
|